Sluiten jullie een specifieke verzekering af van bijvoorbeeld europ assistance? (die extra 35€ lijkt mij wel ok voor extra gemoedsrust?)
Of hoe kan ik weten in welke mate ik al verzekerd ben?
Leasewagen en wel een hospitalisatie verzekering van het werk, maar ken die details niet.
Vroeger bij mijn ouders zou dat ergens mee opgenomen geweest zijn in de autoverzekering etc.
Ik deed dat eerst wel, want voor die paar euro zijt ge wel zeker. Maar nu ben ik verzekerd via de autoverzekering van mijn vrouw. Ge zult dat vast wel kunnen navragen bij uw verzekering of het nog nodig is.

Ik heb een universele reisverzekering van Touring, die dekt ook ski/snowboard ongevallen.

Geboekt om 2x naar de sneeuw te gaan dit voorjaar:
- 21 jan voor 5 dagen in Silvretta Montafon (Gaschurn)
- 9 maart voor een weekje Les Arcs 2000.
YES, ik heb er zin in !!!

Ik deed dat eerst wel, want voor die paar euro zijt ge wel zeker. Maar nu ben ik verzekerd via de autoverzekering van mijn vrouw. Ge zult dat vast wel kunnen navragen bij uw verzekering of het nog nodig is.
Dat via autoverzekering van de andere wagen is wel vreemd maar dat is hier ook het geval

Week van 20 januari gepland om te gaan skiën, nog niets geboekt

Sluiten jullie een specifieke verzekering af van bijvoorbeeld europ assistance? (die extra 35€ lijkt mij wel ok voor extra gemoedsrust?)
Of hoe kan ik weten in welke mate ik al verzekerd ben?
Leasewagen en wel een hospitalisatie verzekering van het werk, maar ken die details niet.
Vroeger bij mijn ouders zou dat ergens mee opgenomen geweest zijn in de autoverzekering etc.
Ik heb speciaal een Beobank Elite Travel Mastercard hiervoor, kost €60/jaar en je hebt europ assistance inclusief maar ook annulatieverzekering en nog andere verzekeringen.

Ik heb me sinds kort een ava-bag aangeschaft. Nu , ik heb zoiet in het verleden gehuurd en weet dat dat veel geld kost.
Voor mede BG fanatiekelingen wil ik die gerust een weekje verhuren aan spotprijsje, mochten er mensen op zoek zijn.
Is JetForce, dus zonder cartridge. 3 set zit erbij

Heb ook een extra 3set te koop

Hmm crazycamp gaat wss niet doorgaan dit jaar. Iemand ideetjes om solo te gaan boarden in de laatste week van februari/begin maart? (of met een groep waarbij je kan aansluiten ofzo)

Dat via autoverzekering van de andere wagen is wel vreemd maar dat is hier ook het geval

Week van 20 januari gepland om te gaan skiën, nog niets geboekt
Ik heb dat dus ook. Bijstandsverzekering van vab noemt da dacht ik.

Met mijn dubbele beenbreuk 2 jaar geleden alles netjes vergoed, zelfs niet met de eigen wagen naar ginds gereden

Uiteindelijk toch nog 3 dagen geskiet in Andorra. 1 dag Arcalis, 1 dag Pal Arinsal & 1 dag Grandvalira/Pas de la Casa. Minder geskiet als normaal maar toch plezier gehad. Zeker omdat de condities zalig waren.

Catalaanse keuken, democratische prijzen (zeker drank, naft & saffen :cool:) en goede sneeuw. Wat wilt ne mens nog meer?

Ik heb een vraagje voor de fervente skiërs of snowboarders: wat zijn jullie favoriete short ski bestemmingen? Ik heb al meermaals La Bresse (Frankrijk) en Winterberg (Duitsland) bezocht. Kennen jullie er nog die "dichtbij" zijn? Bedankt alvast.

Ik heb een vraagje voor de fervente skiërs of snowboarders: wat zijn jullie favoriete short ski bestemmingen? Ik heb al meermaals La Bresse (Frankrijk) en Winterberg (Duitsland) bezocht. Kennen jullie er nog die "dichtbij" zijn? Bedankt alvast.
Engelberg is een goed alternatief ook. sneeuwzekerder

Brrr, winterberg.
Dat is zelfs een relatief korte verplaatsing niet waard

Ik heb zelf al meermaals wat zitten oplijsten voor shortski's.

(vanuit zuid westvlaanderen, zonder stops gerekend & 'deftige' skigebieden)
Oostenrijk -> Damuls 9u rijden , vignet/péage 20eur
Zwitserland -> Engelberg 7u45 rijden, péage 20eur , de rest is pokkeduur natuurlijk
Frankrijk -> Flaine 7u45 rijden , péage 80eur

Laatst bewerkt:
Ik hoor heel graag wat uw alternatief is.
Post net aangepast :)
Zie hierboven

Winterberg is ok als ge écht beginnerskier zijt. Maar vanaf dat ge ietwat kunt skien, kunt ge daar uw pap niet mee koelen imo.
Plus het is overgenomen door hollanders met bijhorend sfeertje

Laatst bewerkt:
Fervente skiërs rijden wel gewoon 8-9 uur en gaan niet spelen in de Vogezen of Winterberg. Wij zijn deze winter naar 4 vallées in Zwitserland geweest, uitstekend gebied voor een short ski. Niet al te groot maar wel perfect voor 4 dagen, uitstekende pistes, veel liften en weinig tot geen 'centrale' plaatsen waar alles samenkomt en je dus 15 minuten op een lift moet wachten. Dat is wel 8-9 uur rijden, maar zeker de verplaatsing waard.

Wel prijzige skipassen (330 EUR voor 4 dagen betaald).

Ik rij volgende week voor 5 dagen naar Silvretta Montafon. Is ongeveer 850 tot 900 km vanuit West-Vlaanderen, afhankelijk welke route je neemt. Enkel autowegen vignet voor Oostenrijk nodig (11 euro voor 10 dagen), alhoewel ook te vermijden door secundaire wegen te nemen voor de laatste 50km. Skipas is 270 voor 5 dagen (als je tijdig aankoopt, want dynamische prijzen zoals bij vliegtickets). Waarom geen Frankrijk (waar ik voor mijn hoofd-skiverlof altijd naartoe ga): peage van 160 euro H/T.

Damuls/Mellau had ik ook bekeken, maar acco beschikbaarheid heeft me naar
Gaschurn gestuurd. Engelberg: vond ik geen betaalbare acco, plus bezorgdheid over horeca prijzen.

Brrr, winterberg.
Dat is zelfs een relatief korte verplaatsing niet waard

Ik heb zelf al meermaals wat zitten oplijsten voor shortski's.

(vanuit zuid westvlaanderen, zonder stops gerekend & 'deftige' skigebieden)
Oostenrijk -> Damuls 9u rijden , vignet/péage 20eur
Zwitserland -> Engelberg 7u45 rijden, péage 20eur , de rest is pokkeduur natuurlijk
Frankrijk -> Flaine 7u45 rijden , péage 80eur
Porte du soleil is ook nog doenbaar om te rijden

Fervente skiërs rijden wel gewoon 8-9 uur en gaan niet spelen in de Vogezen of Winterberg. Wij zijn deze winter naar 4 vallées in Zwitserland geweest, uitstekend gebied voor een short ski. Niet al te groot maar wel perfect voor 4 dagen, uitstekende pistes, veel liften en weinig tot geen 'centrale' plaatsen waar alles samenkomt en je dus 15 minuten op een lift moet wachten. Dat is wel 8-9 uur rijden, maar zeker de verplaatsing waard.

Wel prijzige skipassen (330 EUR voor 4 dagen betaald).
Euhm dat is een van de grootste skigebieden dat er is met zijn 412km

Moet nog boeken voor volgende week (zaterdag vertrekken), zal wel Frankrijk worden maar overal is het regen nu
Maar neem aan dat die invloed niet zo groot gaat zijn als je dorp neemt dat op 1500m hoogte ligt?

Euhm dat is een van de grootste skigebieden dat er is met zijn 412km
Het aantal km piste maakt een gebied niet per se groter. In 4 vallées heb je nogal veel 'doorsteek'-stukken om van de ene berg naar de andere te gaan. Dat zijn nogal lange km's waar je weinig aan hebt. Ook wel wat stukken met veel blauwe pistes die we sowieso al niet zo veel doen. Opnieuw, voor een fervent skiër niet al te groot.

Terug
Bovenaan