Yep, zeer reactieve ski. Heb getwijfeld tussen LT & MT want de MT kan echt voor een kick zorgen bij uitcarven. En als je die kick niet verwacht, vliegt ge los over de ski's.
I like :cool:

Same! Ongelooflijk veel geluk dat er nog zoveel sneeuw gaat vallen. Af en toe wat zon zou het helemaal afmaken
1713800987602.png

Echt bizar zo opstaan eind april...
Geen poederstress in Arlberg is ook heel raar

Skiroutes die niet al te snel versporen
1713801060766.png

Op naar volgend seizoen!

Zijn er die aanraders hebben naar chalet, appartement en gebied toe voor skireis met 12 personen? Oostenrijk spreekt de voorkeur.
Oostenrijk is prijs/kwaliteit altijd goed. Het ligt er ook aan wat jullie willen. Is après-ski belangrijk of liever puur skiën?

Oostenrijk is prijs/kwaliteit altijd goed. Het ligt er ook aan wat jullie willen. Is après-ski belangrijk of liever puur skiën?

Mayrhofen, Sölden en Ischgl waren de gebieden die direct in me opkwamen maar niet evident om een chalet/appartement voor 12 pers te vinden en betaalbaar blijft. Vooral veel pistes en verblijf dicht bij de skilift. apres-ski komt op de tweede plaats.

Mayrhofen, Sölden en Ischgl waren de gebieden die direct in me opkwamen maar niet evident om een chalet/appartement voor 12 pers te vinden en betaalbaar blijft. Vooral veel pistes en verblijf dicht bij de skilift. apres-ski komt op de tweede plaats.
Ik kan Ischgl alleen maar aanraden. Top gebied en top après-ski. Ik heb wel een appartement voor je, maar geen idee wat je budget is en of het nog vrij is. Wij boeken altijd zodra het kan (al gaan we komend seizoen in het hotel ernaast liggen). We betalen rond de €700-€800 inclusief ontbijt en parking. Is ongeveer ook de prijs van het appartement (zonder ontbijt dan). Ligging perfect.

Ik zou graag met onze kinderen van 5 & 7 op skireis gaan maar er zijn in Oostenrijk precies niet zoveel skischolen die lessen in Nederlands geven. Iemand ervaring met skilessen in een andere taal voor kinderen?

boeken via belgische organisatie?
Josk, famiski, ... etc?
Zitten nederlandstalige lessen voor kinderen inclusief in pakket.

zonder organisatie, bij skischule Bödmen-Baad in Mittelberg, Kleinwalsertal, Vorarlberg & Kleinwalsertal zijn er NL leraars normaal

Laatst bewerkt:
Josk, famiski, ... etc?

zonder organisatie, bij skischule Bödmen-Baad in Mittelberg, Kleinwalsertal, Vorarlberg & Kleinwalsertal zijn er NL leraars normaal
Kriski uit Gent.

Josk, famiski, ... etc?

Famiski had ik inderdaad ook al bekeken maar mijn vrouw wil niet te ver gaan met de auto dus ik was eens aan het kijken naar de dichtste gebieden in Oostenrijk. Mittelberg ziet er wel nog interessant uit, bedankt!

In Serfaus heb ik ook al nederlandstalige leraars gehoord en dat is een topgebied voor met kinderen.

edit:

edit2:
Ook voor volwassenen een topgebied.

Ik zag dat Mayrhofen slechts op een goeie 600m hoogte ligt, heb je daar dan wat sneeuwzekerheid?
Dat is het dal (dorpje), de penkenbahn brengt je meteen van dal naar skigebied op een hoogte van 1800m.
Er is geen dalafdaling in Mayrhofen, of toch niet van het hoofdgebied.
Wel van de Ahorn, maar die zekerheid is dus idd minder maar is ook kleiner deel van het gebied.

Terug
Bovenaan