Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja al 2 maal, mooi en betaalbaar skigebied maar niet zo heel groot.Zonet nog kunnen boeken voor een weekje nieuwjaar in Val Cenis.
Iemand er al geweest?
Als je die goed bewaard is dat geen issue, als je die hele tijd in de zon laat liggen jaFebruari is nog ver af hé, komt wel goed… Dacht dat de Alpen een flink pak sneeuw tegemoet gaan de komende week (mogelijks tot 1 meter).
Hier al even geleden geboekt in Val Thorens, Les Trois Vallée… daar ligt nu al meer dan voldoende sneeuw, en met die extra sneeuw komende week, zit ik goed. Heb er al goed zin in.
Net mijn helm vernieuwd, want blijkbaar is het advies van de experten om na 3 tot 5 jaar de helm te vernieuwen omdat het plastiek broos wordt, en dus zijn bescherming verliest. Daar wil je geen risico mee nemen. De mijne was van 2013.
Welke plek in Oostenrijk, want ik vond Frankrijk (Val Thorens) duurder dan Oostenrijk met veel minder kwaliteit. Wel al even geleden.Wat is dat met die prijzen in Oostenrijk zeg? Ben aan het zoeken voor iets de eerste week van maart met de gastjes, alles wat ik vind in Oostenrijk is zowat dubbel zo duur als iets vergelijkbaar in Frankrijk.
En er is die week nochtans geen verlof in Oostenrijk of Nederland, enkel wel in Bayern (al kan dat er mss wel iets mee te maken hebben, Bayern is natuurlijk wel een heel grote regio).
Het zal eens Frankrijk worden dit jaar denk ik.
Welke plek in Oostenrijk, want ik vond Frankrijk (Val Thorens) duurder dan Oostenrijk met veel minder kwaliteit. Wel al even geleden.
Beetje uiteenlopend aan het zoeken, normaal gaan we altijd naar Oostenrijk. Maar nu is het voor de eerste keer met de 2 kinderen, die gaan 2u op les in de voor- en namiddag, dus een groot gebied hoeft niet, want na 2u skiën gaan mijn vrouw en ik dan terug naar de gastjes om samen iets te eten.
Ook losgaan in de apresski hoeft niet, ben dus meer naar familiegebieden aan het kijken. Maar dan viel het mij toch op dat er in Frankrijk goedkopere alternatieven zijn. Vnl in de appartementen met zwembad. Scheelt mss wel dat die complexen in Frankrijk vaak wat groter zijn en eigendom van grotere groepen of investeerders, terwijl het in Oostenrijk nog heel vak families zijn die het uitbaten.
Over welk verschil in budget spreken we dan voor het logement?
Wij betalen nu voor een weekje 2400 euro voor het logement in Oostenrijk. 4 personen met ontbijt.
Klopt wil ook nog eens naar Oostenrijk gaan maar de prijzen zijn daar toch ook stuk duurder, zeker als je dicht bij de piste wilt zittenWelja, ik heb er nu gevonden in Frankrijk, +- 2000€ voor een week met skipas inbegrepen. Oostenrijk zit ik meestal ergens tussen de 2000-2500€ zonder skipassen.
Heb nog wel niet heel uitgebreid gezocht hoor, maar het leek me toch op te vallen dat de prijzen in Oostenrijk op een paar jaar serieus verhoogd zijn.
Ik zou er sowieso meepakken. Als het echt sneeuwt raak je zonder niet de berg op of af11 januari naar Les Menuires maar geraak er niet goed aan uit wat nu nodig is.
Dit is de weginformatie die ik vind: https://menuir.es/inforoute/en.html
Op 7/12: speciale uitrusting verplicht = sneeuwkettingen icm zomerband OF winterbanden
Op 28/12: sneeuwuitrusting verplicht
Wil dat laatste dan zeggen dat winterbanden genoeg zijn, aangezien dit gezien wordt als 'speciale/specifieke uitrusting'?
Volgens deze info ook: https://www.anwb.nl/auto/banden/winterbanden/winterbanden-in-frankrijk
Winterbanden is voldoende ook als je het blauwe bord met kettingen passeert.
Enkel als er specifiek onder staat dat sneeuwkettingen verplicht zijn moet je ze opleggen bij winterbanden. (Maar goed dan is het al te laat als je er geen mee hebt).
Iemand ervaring met 3 vallees rond dit thema?
Zeker doen. De Gendarmerie zal je niet doorlaten als je geen kettingen bij hebt als het hogerop (flink) sneeuwt.Ik zou er sowieso meepakken. Als het echt sneeuwt raak je zonder niet de berg op of af