@Tomski : idd, ik ben sinds gisterenavond terug van een weekje Tirol en op de 2-3 sneeuwdagen begin van de week na altijd stralende zon.

De laatste 2-3 winters daar waren eerder kwakkelwinters qua sneeuw in de periode dat ik er was, nu was het echt nog eens een winter uit de boekjes qua sneeuw en blauwe hemel:love:
Toch tweemaal ‘s nachts tot -8/-10 gehad zodat de schuifdeur van ons busje vastgevroren zat, zoiets is jaren geleden.

Ik ski niet, maar ‘s morgens ging ik enkele kilometers met de hond wandelen om dan in de namiddag te gaan langlaufen.
Dit was eigenlijk de eerste keer dat de hond zo’n hoeveelheid sneeuw zag, die heeft de tijd van zijn leven gehad:biglaugh:

Maar bloody hell, wat een skidagen met zo een weer en verse sneeuw. :love:

De jongens waren boos... toen de skiliften net sloten :lol:

Wel 76 euro per dag voor skipas, begint stevig te worden in Oostenrijk. Hoeveel is een dagpas in Frankrijk tegenwoordig?

Gelukkig beetje korting bij 6 dagen pas, dan ist 'maar' 67 euro per dag.

Wel 76 euro per dag voor skipas, begint stevig te worden in Oostenrijk. Hoeveel is een dagpas in Frankrijk tegenwoordig?

Afhankelijk van gebied zeker... Vorig jaar 330 betaald voor 6 dagen in Les 3 vallées. In Zwitserland even veel betaald voor 4 dagen.

ik ga volgend jaar ne salzburg super ski card kopen voor 1000€ denk ik. komt pak beter uit.

Mij vandaag beetje aan het voorbereiden op skiverlof in maart. Tzal volgend jaar toch ook eens Frankrijk worden want als ik hier alles op een rijtje zet ben ik een arm en een been kwijt en ik ben nog niet vertrokken.

Skipas 6 dagen (Arlberg) : 846 euro (2 volwassenen) en 508 euro (2 kinderen) = 1348 euro
skiles: 899 euro (2 kinderen, wel les van 10-12 en van 13 tot 15 uur, met kinderopvang + maaltijd ergens op de berg) We skiën wat voor en na de lessen met hen en op zaterdag skiën we dan een hele dag met hen maar het feit dat wij rustig de tijd kunnen nemen om van 10-15 uur te skiën is wel mooi genomen, ideaal om de batterijen als koppel weer eens op te laden.

Bon, nu gewoon hopen op eens goede conditities want blijkbaar ga ik meestal skiën als het "uitzonderlijk warm is voor de tijd van het jaar". En als ik iets haat (maar echt haat) zijn het van die molshopen van 1 meter waar je dan tussen/over/naast moet laveren.

En een skier in mijn nek gehad. Zonder remmen los op mij terwijl ik vertraagde voor een skiles groep voor me. Da's een dikke bloeduitstorting op mijn arm

Mij vandaag beetje aan het voorbereiden op skiverlof in maart. Tzal volgend jaar toch ook eens Frankrijk worden want als ik hier alles op een rijtje zet ben ik een arm en een been kwijt en ik ben nog niet vertrokken.

Skipas 6 dagen (Arlberg) : 846 euro (2 volwassenen) en 508 euro (2 kinderen) = 1348 euro
skiles: 899 euro (2 kinderen, wel les van 10-12 en van 13 tot 15 uur, met kinderopvang + maaltijd ergens op de berg) We skiën wat voor en na de lessen met hen en op zaterdag skiën we dan een hele dag met hen maar het feit dat wij rustig de tijd kunnen nemen om van 10-15 uur te skiën is wel mooi genomen, ideaal om de batterijen als koppel weer eens op te laden.

Bon, nu gewoon hopen op eens goede conditities want blijkbaar ga ik meestal skiën als het "uitzonderlijk warm is voor de tijd van het jaar". En als ik iets haat (maar echt haat) zijn het van die molshopen van 1 meter waar je dan tussen/over/naast moet laveren.

Het blijft een dure manier van reizen.

Maar het blijft het waard.
Fijn eindejaar iedereen!

b2cdxXI.jpeg

En nog altijd zie je mensen skiën zonder helm. Jonge mensen dan nog he, geen oude van dagen die nooit anders gekend hebben.

Gho, ik moet zeggen dat het tegenwoordig wel ingeburgerd is en dat je iemand zonder een helm aan minder ziet maar ik ben zelf 'maar' 33 en ski al vanaf mijn 3-4jaar en moet zeggen dat ik het sinds 2016 ongeveer pas altijd beginnen dragen ben, daarvoor als kind uiteraard ook, maar zo van mijn begin tienerjaren tot begin twintigerjaren ook nooit een helm gedragen, en dat was toen toch vrij normaal of zag je toch de minderheid met een helm. Dus het is een verandering die zeker goed is maar wat is er veranderd waarom het nu onbegrijpelijk zou zijn om geen helm te dragen tov vroeger, de risico's zijn even groot/klein als toen.

Gho, ik moet zeggen dat het tegenwoordig wel ingeburgerd is en dat je iemand zonder een helm aan minder ziet maar ik ben zelf 'maar' 33 en ski al vanaf mijn 3-4jaar en moet zeggen dat ik het sinds 2016 ongeveer pas altijd beginnen dragen ben, daarvoor als kind uiteraard ook, maar zo van mijn begin tienerjaren tot begin twintigerjaren ook nooit een helm gedragen, en dat was toen toch vrij normaal of zag je toch de minderheid met een helm. Dus het is een verandering die zeker goed is maar wat is er veranderd waarom het nu onbegrijpelijk zou zijn om geen helm te dragen tov vroeger, de risico's zijn even groot/klein als toen.
Toen ik leerde skiën (20/25 jaar geleden) droeg niemand een helm, maar tegenwoordig is dat toch 99% die er wel eentje draagt. Dan is ene die geen helm op heeft toch wel vreemd he.

Toen ik leerde skiën (20/25 jaar geleden) droeg niemand een helm, maar tegenwoordig is dat toch 99% die er wel eentje draagt. Dan is ene die geen helm op heeft toch wel vreemd he.
Dat zeg ik ook en ontken ik niet, maar waarom is het een vreemde of onbegrijpelijk. Zoals je zelf zegt droeg 20/25 jaar geleden niemand een helm, wat is er gewijzigd waarom het nu niet zonder zou mogen/kunnen? Gewoon omdat iedereen nu wel eentje draagt? Wie weet zijn we binnen 10-20 jaar weer allemaal zonder helm op de piste.

Zelfde kronkel is toch wat op de fiets, op de koersfiets zal tegenwoordig iedereen wel een helm dragen, maar op een stadsfiets of elektrische fiets is dat toch nog een grote minderheid. Waarom doen we het daar niet? Ik rijd niet vaak met een elektrische fiets maar als ik het doe is het zonder helm en daar haal je toch ook snel die 30km/h mee wat je met een koersfiets ook rijdt.

Dat zeg ik ook en ontken ik niet, maar waarom is het een vreemde of onbegrijpelijk. Zoals je zelf zegt droeg 20/25 jaar geleden niemand een helm, wat is er gewijzigd waarom het nu niet zonder zou mogen/kunnen? Gewoon omdat iedereen nu wel eentje draagt? Wie weet zijn we binnen 10-20 jaar weer allemaal zonder helm op de piste.

Zelfde kronkel is toch wat op de fiets, op de koersfiets zal tegenwoordig iedereen wel een helm dragen, maar op een stadsfiets of elektrische fiets is dat toch nog een grote minderheid. Waarom doen we het daar niet? Ik rijd niet vaak met een elektrische fiets maar als ik het doe is het zonder helm en daar haal je toch ook snel die 30km/h mee wat je met een koersfiets ook rijdt.
Dat is niet omdat iedereen een helm draagt, dat is omdat helmen tegenwoordig gewoon veel comfortabeler zijn dan vroeger. De vergelijking met een autogordel is beter. Tegenwoordig draagt iedereen dat zonder erover na te denken. Dat is voor 99% van de skiërs nu ook wat helmen betreft. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat er over 10 jaar geen helmen meer worden gedragen. Ik zie eerder verzekeringen zich terugtrekken indien je er geen draagt en iets gebeurt. Of misschien een uitbreiding van de helmplicht die nu op veel plekken al is tot bepaalde leeftijden.

Soit, wil geen helmen-discussie starten :unsure: , maar de kans op een Darwin-award zit er wel in.

Over helmen gesproken. Heeft hier iemand een helm met vizier? Is dat goed voor brildragers? En geen last van wind die eronder kruipt?

Zo'n helm heb ik niet, maar wel inserts en daar ben ik wel zeer tevreden over.
Thx eens bekijken. Mijn andere skihelm begint te plakkerig te worden en is dus versleten volgens sommigen. Better safe then sorry en ik was op zoek naar een nieuwe. Maar in de zoektocht naar kom je nu toch meer modellen tegen met vizier. Lijkt me wel goedkoper dan aparte helm + bril, een voordeel voor brildragers (ik dus). Maar anderzijds toch wel wat nadelen denk ik. Wind onder het vizier, en is laatstgenoemde wel geschikt voor alle weersomstandigheden. Ik herinner me nog een skivakantie waar ik keihard op @Tomski geboard heb wegens ongeschikte bril

Terug
Bovenaan