Over helmen gesproken. Heeft hier iemand een helm met vizier? Is dat goed voor brildragers? En geen last van wind die eronder kruipt?

Lol, ik was gisteren op de skilift hetzelfde aan het bedenken. Zaten er 2 bij mij met zo een helmvizier. Leek toch best aan te sluiten.

1736016543448.gif

Dat zeg ik ook en ontken ik niet, maar waarom is het een vreemde of onbegrijpelijk. Zoals je zelf zegt droeg 20/25 jaar geleden niemand een helm, wat is er gewijzigd waarom het nu niet zonder zou mogen/kunnen? Gewoon omdat iedereen nu wel eentje draagt? Wie weet zijn we binnen 10-20 jaar weer allemaal zonder helm op de piste.

Zelfde kronkel is toch wat op de fiets, op de koersfiets zal tegenwoordig iedereen wel een helm dragen, maar op een stadsfiets of elektrische fiets is dat toch nog een grote minderheid. Waarom doen we het daar niet? Ik rijd niet vaak met een elektrische fiets maar als ik het doe is het zonder helm en daar haal je toch ook snel die 30km/h mee wat je met een koersfiets ook rijdt.
Fabio Cassertelli voor de koersfanaten en Michael Schumacher voor de skiërs. Denk dat je de impact van zo een gebeurtenissen niet moet onderschatten.

Los daarvan is het "gatacherlijk" dat fietshelmen niet verplicht zijn in het verkeer (mijn tienerdochter droeg die in haar kinderjaren AL-TIJD maar sinds dat ze in het middelbaar zit met geen stokken meer aan te krijgen). Maar dat is een volledig andere discussie die we hier niet moeten voeren.

Fabio Cassertelli voor de koersfanaten en Michael Schumacher voor de skiërs. Denk dat je de impact van zo een gebeurtenissen niet moet onderschatten.

Los daarvan is het "gatacherlijk" dat fietshelmen niet verplicht zijn in het verkeer (mijn tienerdochter droeg die in haar kinderjaren AL-TIJD maar sinds dat ze in het middelbaar zit met geen stokken meer aan te krijgen). Maar dat is een volledig andere discussie die we hier niet moeten voeren.
Was het bij Schumacher niet zijn GoPro die door zijn helm is gegaan?

Was het bij Schumacher niet zijn GoPro die door zijn helm is gegaan?
Bij mijn weten is dat niet officieel gecommuniceerd. Dus eerder een "vermoeden" of "speculatie". Ik heb sindsdien wel nooit meer mijn GP op mijn helm gezet.

Als het zo was, dan denk ik dat GoPro wel een flinke duit in het zakje zal gedaan hebben om dit uit de publiciteit te houden.

Iemand ervaring met skigebied 'skiwelt'?
Ze geven komende dagen redelijk wat regen in Frankrijk (weliswaar dus ook veel sneeuw hogerop), maar in Oostenrijk precies niet (wél wat sneeuw) en vanaf vrij/zat kouder dus als dat er effectief komt lijkt me een lager skigebied in Oostenrijk voor 11-18 interessant

Wat was het heerlijk skiën met die 2 jongens van me. Ze beginnen al aardig wat snelheid en controle te hebben. Die privéles loont. Sommige stukken moet ik ook schuss nach unter gehen om ze bij te houden :love:
Wel fijn ook dat ze op elkaar wachten en kijken waar papa is op de piste. Ook afspraken aan vaste punten, ondertussen kennen ze de Schmitten al van buiten :laugh:

Weet er iemand hoe het rijden richting Oostenrijk is in maart? Is het beter om op zondag te vertrekken of zou het tegen dan moeten meevallen op zaterdag?
Het is voor richting Hintertux.

Weet er iemand hoe het rijden richting Oostenrijk is in maart? Is het beter om op zondag te vertrekken of zou het tegen dan moeten meevallen op zaterdag?

Zolang het geen weekend in een schoolvakantie is valt het wel mee. Check of Duitsland of NL geen verlof hebben die week.

Wij rijden altijd op zaterdag (wel niet tijdens vakantieperiodes) en eigenlijk valt dat altijd mee. Uiteraard uitgezonderd van ongelukken of weersomstandigheden.

WOW, wat een weertje hier in Val Thorens deze week. Al 2 dagen stralende zon, en het zou zo blijven voor de rest van de week 👍👍👍.
De pistes liggen er veelal fantastisch bij, mss met uitzondering van de allerlaagste pistes (bv laatste stuk naar St.Martin), die wat hard waren door de overvloedige regen die ze eerder hebben gehad. Maar kom, we klagen zeker niet.

Wij hebben ook een zalige week gehad in Val Cenis met nieuwjaar.
Ideaal gebied voor beginners en gezinnen, maar teruggaan voor het gebied zou ik niet direct doen.

In plaats van dagje skiën in de zon is het een dagje hospitaal geworden.
Debiele Hollands snowboarder heeft al op de eerste piste van de dag mijn madam onderuit gehaald en ze was volledig van de kaart
Niets gebroken maar hersenschudding

Iemand ervaring met verzekering hierrond? Want eigenlijk moet dienen pipo voor alles opdraaien, heb wel foto van zijn rijbewijs en die van de lift (die ambulance hebben laten komen) hebben wel iets van papier ingevuld

WOW, wat een weertje hier in Val Thorens deze week. Al 2 dagen stralende zon, en het zou zo blijven voor de rest van de week 👍👍👍.
De pistes liggen er veelal fantastisch bij, mss met uitzondering van de allerlaagste pistes (bv laatste stuk naar St.Martin), die wat hard waren door de overvloedige regen die ze eerder hebben gehad. Maar kom, we klagen zeker niet.
Echt top he, wat een week! Al zo hard genoten.

Eerste week van maart heeft Bayern krokusverlof (net zoals wij en een hoop hollanders) wat natuurlijk het gros is van de Duitsers, ofte een land op zich (+13 miljoen inwoners) dat dicht aanleunt tegen de oostenrijkse Bergen en dus "en masse" de bergen opzoekt. Die zaterdag zal het alvast pittig zijn. Wij doen dit jaar terug zondag - zondag. Nadeel, kinderen een dag minder skiles. Voordeel, rustiger op de weg (zowel heen als terug) en op zaterdag (relatief) kalmer op de pistes wat ideaal is voor de "gezinsdag".

Na die eerste week van maart stuikt het wel ineen dus zal het allemaal wel te doen zijn.

Na jaren Oostenrijk toch nog eens Frankrijk. Morgen vertrekken we richting La Plagne. Eerste keer naar daar, hebben de skipas voor heel het Paradiski gebied genomen. Ben benieuwd, de condities zien er in ieder geval goed uit.

Na jaren Oostenrijk toch nog eens Frankrijk. Morgen vertrekken we richting La Plagne. Eerste keer naar daar, hebben de skipas voor heel het Paradiski gebied genomen. Ben benieuwd, de condities zien er in ieder geval goed uit.
Waar zit je precies? Want om naar Les Arcs te gaan ben je even onderweg met die bak en als je heel la plagne door moet heb je toch al wat ski-niveau (of snowboard) nodig (maar zal je wel hebben wss)

Waar zit je precies? Want om naar Les Arcs te gaan ben je even onderweg met die bak en als je heel la plagne door moet heb je toch al wat ski-niveau (of snowboard) nodig (maar zal je wel hebben wss)
Wij zitten in Belle Plagne dus als ik de piste kaart correct bekijk zitten we vrij centraal om de kant van La Plagne en Les Arcs relatief vlot te kunnen doen.

Terug
Bovenaan