Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moet zeggen dat ik alleen in Val Thorens ben geweest en dat was belachelijk duur voor wat ge kreeg. Zeker alles rond het skiën. Ze zeggen dat Ischgl belachelijk duur is, maar dat is redelijk goedkoop vergeleken met Val Thorens. Maar in andere gebieden, zoals de Alpen blijkbaar, zal het goedkoper zijn.![]()
Frankrijk is het goedkoopst, Oostenrijk ongezien duur: op deze plaatsen kan je het voordeligst op skivakantie
Wie graag met skivakantie wil maar tegelijk wat op z’n budget moet letten, kan het best naar de Franse Alpen trekken. Dat rekende reisbedrijf Holidu uit. Oostenrijk is dan weer stilaan even duur als Zwitserland. Al blijft die laatste wel nog steeds de kroon spannen.www.nieuwsblad.be
Awel mijn laatste was ook in VT en dat viel verdomd goed mee
Maar wij huren wel altijd chalet en voorzien eten zelf
Alleen de naft naar daar, wou ene perse met de porsche cayenne gaan fuck dat zuipt veel benzine
Toon mij dan eens een weekvakantie in groot gebied in Oostenrijk voor minder dan 400 euro inclusief skipas waarbij je om naar de lift te gaan te voet kan gaan of op de ski's (4p en niemand die in de woonkamer moet slapen)
Zoals gezegd ik eet niet op de pistes en qua logement heb ik in Frankrijk ook al gehad dat we zelfs een privé-zwembad hadden (wel met 12 man) en dat vlak naast de pisteWat is je vergelijkingspunt dan misschien?
Dat is je prijs/kwaliteit beter af bent in Oostenrijk/Italië op vlak van logement, eten op de piste,.. dat is toch algemeen geweten. Ik kan dat artikel achter de paywal niet zien btw.
Qua naft is er niet zoveel verschil, peage dat klopt maar met 4 man is dat 25-30 euro pp en dat reken ik mee in vergelijking (ga met eigen wagen)Ski in & out in Oostenrijk is pak moeilijker te vinden. Daar moet je vrede nemen met verblijf in het dal & via skibus tot aan basisstation.
Wil je toch op de piste, dan betaal je idd héél veel.
Frankrijk is dat een pak makkelijker want veel dorpen liggen in het skigebied zelf, maar de accomodaties zijn er ook naar.
5 dagen ski Hintertux (vorige week) + verblijf + vervoer was hier 380eur pp. Wel 10min met auto rijden naar basisstation.
Appartement was met 2 aparte slaapkamers (2 x 2) , aparte keuken, parkeerplaats, enz. Beetje verouderd, maar dik ok.
Les 3 Vallées gaan wij quasi elk jaar rond paasvakantie. Daar betalen we 420eur pp (6d skipas les 3 vallées & verblijf). Daar komt die péage & naft wel nog eens bovenop. En daar zitten we ook niet ski in & out, wel op wandelafstand van de lift & in een lager gelegen dorp (St martin)
Geef mij maar stokbrood en een schoon plekje in de zonAle gij, eten op de pisten is voor mij ook een volwaardig onderdeel van de vakantie zelf.
Maar goed, ik hoop dat het geen bokes thuis worden, aangezien wij tussen kerst en nieuw naar Oostenrijk zouden gaan..

142km vs 600km pisteNee, als ik alles zou optellen (zelfde aantal dagen skipas etc), zou ik aan 430 komen voor Tux (herst) & 460 voor St Martin (paas)
Dus zit zoveel verschil niet op. Beide hebben hun voor & nadelen.

Het is ook gewoon wat je zoekt. Voor de vakantie die ik met mijn vrienden elk jaar doen is Oostenrijk gewoon de beste optie.

Ze zouden die beter verbieden dit jaarInderdaad. Niks boven de après-ski in Oostenrijk![]()

Helemaal mee eens. Dan kunnen we in februari weer veilig losgaanZe zouden die beter verbieden dit jaar![]()
.