Vraag me af of deze ook toegestaan is:

Wat ik op veel fora lees: Officieel niet, maar meestal controleren ze niet echt.
Daarboven is die Buff eigenlijk niet FFP2 gecertifieerd, dus die is eigenlijk echt niet voldoende...

Wat ik op veel fora lees: Officieel niet, maar meestal controleren ze niet echt.
Daarboven is die Buff eigenlijk niet FFP2 gecertifieerd, dus die is eigenlijk echt niet voldoende...
Daar was ik al bang voor. Die van Tomski is uitverkocht, maar zou wel nog binnen komen in de derde week. Twijfel om zo eentje aan te schaffen of met Clippers aan de helm te werken

Bij die filters staat 'Filters meet the surgical mask standard EN14683:2019 type I and II.'

Weinig aan gestoord op de liften, de ffp2 maskers.. kleine moeite (en verkleint de kans op besmetting, ook mooi meegenomen).

Afgelopen vrijdag met het mooie weer onze trip afgesloten met een tripje naar de Kitzsteinhorn gletsjer. Jammer genoeg dachten veel mensen dat, dus wel heel druk. Was wel de max om ‘s middags op 31/12 opt gemak een halve liter achterover te gieten in die omgeving. Skiën tussen kerst en nieuw: de max!

Skiën tussen kerst en nieuw: de max!
Amaai nog ni, normaal doen wij dat elk jaar zo, best time to ski, minste volk, alleen niet de beste sneeuwzekerheid.
En als grote bonus: Ge vermijdt alle sociale verplichtingen omtrent de feesten :tongue:.

Amaai nog ni, normaal doen wij dat elk jaar zo, best time to ski, minste volk, alleen niet de beste sneeuwzekerheid.
En als grote bonus: Ge vermijdt alle sociale verplichtingen omtrent de feesten :tongue:.
Er zijn normaal gezien minder drukke momenten hoor, volgens wintersport.be (nou ja nl) zelfs een van de drukste momenten

Vakantiedrukte_wintersport_2021-2022.jpg

Laatst bewerkt:
Een Burton Mayhem 158... ergens uit 2009 denk ik. En ik hoop dat ik het nog zal mogen uithalen deze winter (Dec 19 was de laatste keer, hier).
Is een all-mountain bordje met een camber profiel. En een redelijke flex, dus vergevend.
Gezien de leeftijd waarschijnlijk dicht tegen de pensioengerechtigde leeftijd, maar het functioneerde de laatste keer nog goed. Tot ik een ander board onder mijn voeten krijg weet ik natuurlijk niet of ik iets mis…

Ik heb nog een Burton BMC staan. Ook al een bordje van rond 2007 denk ik. Ondertussen wel 5 jaar niet meer mee weggeweest. Dacht dat er nog Flow bindingen op stonden maar tzijn weer klassieke gespen.

Ik heb net, voor de derde keer op rij, opnieuw een Rossignol XV (magtek) gekocht (wide in mijn geval uit noodzaak). Ik ken geen beter bord dat alles zo goed kan en het is mijn main allrounder.

Ik ben serieus verliefd op dat bord :love::love::love::love::love::love::love::love:
Super om te knallen, superder voor poeder, meer dan goed voor carven, blijft enorm stabiel door elke conditie, bijt zich zo hard in ijsplekken dat ge gewoon groeven erin trekt... en als ge dit leest denkt ge waarschijnlijk "ah een mega stijf bord dat ge met moeite op zijne kant krijgt"...
Maar niks is dus minder waar, super reactief bordje dat enorm kort draait en heel vlot schokken absorbeert. Dus ook super om buckles te nemen en door bomen te knallen.
Nadeel is wel de prijs en dat de bodem en toplaag nogal snel slijt.

Ik heb hier nog 4 andere borden liggen, DOA voor park wat ik bijna nooit meer doe, Fintwin voor pow maar ik gebruik altijd de Rossi, Superhero voor speel/butter/jibbing, en een superstijve oude Nitro strijkplank (iets voor u @Strijkijzer).

Hier een Jones Storm Chaser en dan nog een Bananataleon als speelboardje :)
Is zo een Storm Chaser ook plezant buiten poeder?

Ik heb deze schatjes

Salomon-X_drive-8.0-fs-632x632.jpg

Even ingewisseld voor test-ski's laatste keer en heb me dat bekocht met gescheurde meniscus 😥
Jep ik ben een skisletje!

Ik heb net, voor de derde keer op rij, opnieuw een Rossignol XV (magtek) gekocht (wide in mijn geval uit noodzaak). Ik ken geen beter bord dat alles zo goed kan en het is mijn main allrounder.

Waar gekocht? Want ik ben aan het kijken om een board te kopen maar weet niet goed of ik beter wacht tot in Oostenrijk zelf (goedkoper?) of gewoon eentje hier online koop?

Ski nu al een dikke 10 jaar met deze, zijn nu wel aan vervanging toe. Ze zijn wel nog in goede staat, altijd goed onderhouden, maar ze zijn wat te nerveus en te weinig vergevingsgezind voor mijn huidige leeftijd en fysieke staat. :shy: Vroeger kon het niet snel genoeg gaan, nu schuw ik de risico's wat en ben ik meer een gezapige skiër geworden.

Eeeeej mannekes, de vraag was SNOWBOARD eh. Typisch skiërs, altijd zich ergens tussen wringen waar ze niet horen :tongue:.

Waar gekocht? Want ik ben aan het kijken om een board te kopen maar weet niet goed of ik beter wacht tot in Oostenrijk zelf (goedkoper?) of gewoon eentje hier online koop?
Ekosport.be
Oostenrijk is niet noodzakelijk goedkoper, en Rossignol vindt ge daar sowieso minder.

Maar bon, het is wel geen beginner bord eh, uwe techniek moet goed zitten of ge ligt op uwe zak.

Is zo een Storm Chaser ook plezant buiten poeder?
Ik vind van wel ja. Natuurlijk is hij in 't poeder het beste maar mocht er elke dag poeder zijn, zou ik enkel dat doen ook. Carven gaat deftig. Kort draaien ook. Je kan er best veel mee voor een poederboardje te zijn. Enkel op ijs vind ik het minder, maarja, ijs is sowieso kut :unsure: Ik kan er ook vrij hoog mee springen en je kan er ook wel mee in het park (al gebruik ik dan eerder mijn bataleon). Ik knal wel niet, dus geen idee wat de topsnelheid is :unsure:

Terug
Bovenaan