Over Frankrijk kan ik me niet uitspreken maar wij zitten in Oostenrijk (regio Kaprun) en hier krijg je geen skipass zonder CST. Zoals hier eerder gezegd waren wij 2 weken geleden besmet geraakt maar gelukkig net op tijd CST op groen (donderdag voor mij, vrijdag voor men vrouw) en herstelcertificaat (vrijdag voor mij, zaterdag tijdens de heenrit voor men vrouw) horeca is een dubbele, soms wel cst tonen, meestal niet. Op de liften wel zeer streng mbt maskers (ffp2)
gisteren nog heel de boel 5 min platgelegd voor een snowboarder zonder masker, die kerel schaamde zich rot.
Frankrijk is momenteel een grap vergeleken met Oostenrijk.

gans januari goed weer, volgende week ga ik na 2 jaar droog te staan; ze geven dump van 1+ meter op dit moment :sarcastic:

Bon, net terug van Zwitserland. Zalig. Zo goed als geen volk op de pistes. Nergens aanschuiven. Nergens onderweg controle gehad :unsure: Aan het skigebied zelf kon je je ook gratis laten testen. Al bij al is alles vrij smooth gegaan. Ze controleren enkel op je CST in de bars en restaurants.

Bon, net terug van Zwitserland. Zalig. Zo goed als geen volk op de pistes. Nergens aanschuiven. Nergens onderweg controle gehad :unsure: Aan het skigebied zelf kon je je ook gratis laten testen. Al bij al is alles vrij smooth gegaan. Ze controleren enkel op je CST in de bars en restaurants.

Waar was je?

Hier net het digital vinette al gekocht voor Oostenrijk, ook al iets dat we dan niet meer moeten aan denken :) . Is maar voor de krokus, maar je moet het min 3 weken op voorhand kopen

Hier net het digital vinette al gekocht voor Oostenrijk, ook al iets dat we dan niet meer moeten aan denken :) . Is maar voor de krokus, maar je moet het min 3 weken op voorhand kopen
Wij vertrekken de 12de. Dus dat is digitaal niet meer mogelijk? Viel me gisteren pas in toevallig. Wel vreemd voor iets wat digitaal gebeurt.

Hoe zit het juist met mondmaskers voor kinderen <12 in Oostenrijk? Soms lees ik geen mondmasker, soms wel maar geen ffp2,... Wij gaan naar Leogang-Saalbach-Hinterglemm. Misschien verschilt het van dorp tot dorp? Of is er een algemene regel?

Wij vertrekken de 12de. Dus dat is digitaal niet meer mogelijk? Viel me gisteren pas in toevallig. Wel vreemd voor iets wat digitaal gebeurt.
Zal te laat zijn vrees ik. Komt omdat je als consument 2 weken recht hebt om van je aankoop af te zien. Wss teveel mensen die kopen en dan annuleren als ze terug zijn..?

Vandaag ook artikel gelezen van Kazou en skireizen: we hebben ook een 15-jarige mee in de krokus die zijn 2e prik in de zomer kreeg. En vanaf 1/2 maar 6 maand geldig in Oostenrijk. Maw, als ik het goed heb, kan hij niet op horeca/skigebied als hij zijn booster niet heeft? Want herstelcertificaat heeft hij ook niet. Hopelijk komt dit nog goed..

Edit: het is blijkbaar 18 dagen. Dus nu kopen is geldig vanaf de 13e

Zal te laat zijn vrees ik. Komt omdat je als consument 2 weken recht hebt om van je aankoop af te zien. Wss teveel mensen die kopen en dan annuleren als ze terug zijn..?

Vandaag ook artikel gelezen van Kazou en skireizen: we hebben ook een 15-jarige mee in de krokus die zijn 2e prik in de zomer kreeg. En vanaf 1/2 maar 6 maand geldig in Oostenrijk. Maw, als ik het goed heb, kan hij niet op horeca/skigebied als hij zijn booster niet heeft? Want herstelcertificaat heeft hij ook niet. Hopelijk komt dit nog goed..

Edit: het is blijkbaar 18 dagen. Dus nu kopen is geldig vanaf de 13e
Dat is net een dag te laat. Een kameraad had het wel via een onofficiële site, maar of dat nu zo handig is.

Dat is net een dag te laat. Een kameraad had het wel via een onofficiële site, maar of dat nu zo handig is.
En legit? Hoogstwaarschijnlijk wel gezien je ze ook als bedrijf kan kopen. Vermoed dat ze dan een datum in de toekomst nemen en die veranderen met nrplaat en periode...

Nuja de vorige keer ging dit wel vlot met die sticker, is nu geen ramp :)

Terug
Bovenaan