Slay the Spire 2

Gisterenavond een uurtje tijd, dacht rap STS2 te kopen en te testen maar elke keer een error bij checkout. Blijkbaar was ik ni alleen.
Zou het zo populair zijn dat het Steam in de problemen bracht? :o

Ondertussen ook mijn eerste run gedaan, maar de Act 3 boss jammer genoeg niet kunnen neerhalen. Wel leuk met de epochs om wat meer Spire Lore te hebben. Nu starten met de eerste Silent run!

Gisterenavond een uurtje tijd, dacht rap STS2 te kopen en te testen maar elke keer een error bij checkout. Blijkbaar was ik ni alleen.
Zou het zo populair zijn dat het Steam in de problemen bracht? :eek:
322,852 spelers tegelijk op steam op dit moment ( is ook de 24u piek van aantal spelers).
Ja, het is precies populair. :D

edit: En het getal stijgt nog steeds.
411,695 nu :crazy:

Laatst bewerkt:
322,852 spelers tegelijk op steam op dit moment ( is ook de 24u piek van aantal spelers).

Zouden we naar het miljoen geraken dit weekend? Als je het origineel overigens bezit en bundle in de store kiest kost het maar 20,69euro btw.

Dat is idd wel een ongezien aantal spelers voor dit soort game op Steam, ondertussen Marathon 40k spelers... :unsure:

Wat een vervolg. Eerste game tot aan de eindbaas geraakt en dan toch een hand overspeelt en natuurlijk zoals altijd, een te groot deck verzameld. Gluttony my ol friend.

Speelt nu al even leuk als het origineel met toch genoeg veranderingen en belangerijker, leest toch weer super makkelijk wat het ritme en de speeltijd strak houd. Extra productie waarden maken het geheel ook weer zoveel leuker dan alle concurrentie(rip, poor saps). Timeline is retecool. Een reden voor een Steam Deck in huis te halen.

Was eerst nog aan het twijfelen omdat ik de eerste op mijn telefoon speel vanuit mijne luie zetel en eigenlijk wou wachten tot deel 2 ook beschikbaar is voor android.
Maar ik zag dat het slechts 23€ was dus dan toch maar gekocht voor pc.
Speelt even goed als deel 1, die verhaallijn en quests zijn een mooie extra toevoeging.

456k spelers nu, zalig!

Mocht er geen nieuw season van PoE zijn zou ik er ook onmiddellijk aan beginnen.

Ben hier ook eerst bezig met PoE :p
Maar het kriebelt toch om het al te aanschaffen en enkele( :unsure: ) runs te doen.

485k is toch ontzettend waanzinnig voor een game zoals dit.

/edit: en nu over 508k

Laatst bewerkt:
Ze doen het toch maar weer.

Speelt heel leuk weg tot nu toe.
Het is precies ook een stuk moeilijker dan de 1, of ligt dat aan mij? :unsure:
12 games in, 3 wins.

'Uitgespeeld' met de ironclad, the silent en the regent en ga straks beginnen met the necrobinder.
Wen defect?

Ook wel tof is die stat op het einde waar ze laten zien hoeveel damage the architect al gepakt heeft van alle spelers in totaal.
Zitten al bijna aan 10 miljoen. 4000 daarvan komt van mij :p

Eerste run net de verslagen door de Queen. Tweede run gehaald.

Nu Silent eens proberen.

Damn, hoe smooth! I really, really like it.

Zitten al bijna aan 10 miljoen.
Was het geen 10 miljard? Ik heb daarnet een run succesvol afgerond met de Necrobinder en dacht dat er 9 cijfers volgden op de 10. Makes sense ook he, als 4000 van jou komt en er waren op een bepaald moment 450k spelers, als je dat gewoon met elkaar vermenigvuldigt, kom je al over het miljard.

Was het geen 10 miljard? Ik heb daarnet een run succesvol afgerond met de Necrobinder en dacht dat er 9 cijfers volgden op de 10. Makes sense ook he, als 4000 van jou komt en er waren op een bepaald moment 450k spelers, als je dat gewoon met elkaar vermenigvuldigt, kom je al over het miljard.

Ja, makes sense inderdaad :p

Ik al 4 runs met Necrobinder, 0 wins 🫣

Gisteren toch nog uitgespeeld met de Necrobinder.

Met een geschift deck.
Ik denk dat ik vanaf het einde van Act 1 nog maar 1 of 2 keer damage heb gepakt tot het einde.
Final boss ook gewoon met max. hp geëindigd :D Jammer dat er geen vierde act was.

Heel leuke character wel. De uitdagendste tot nu toe.

The Silent: eerste run en meteen ne win.
The Regent: gesneuveld bij The Queen. Imo tot nu toe wel de moeilijkste act 3 baas.

Ondertussen alle characters uitgespeeld. Straks beginnen aan de Ascensions.
Het lijkt er op dat het maar tot Ascension 10 gaat per character deze game.

Lees bewust geen reddit of kijk geen youtube.
Te veel spoilers en het is sowieso veel leuker om zelf te ontdekken wat goed speelt en wat niet.

Leukste run tot nu toe was met de Necrobinder. Ook veel mogelijkheden daar.
Stuk of 4 runs geprobeerd met een doom deck, altijd gefaald.
Dan doom eens volledige geskipped en 1x geprobeerd met een gekke combo van
immens veel Soul kaarten en een sterke Osty (goed voor zowel attack als defense).

Defect is ook weer fun zoals altijd, speelt wel iets anders als in de 1.
Uiteindelijk uitgespeeld met een giga groot power cards deck (stuk of 40 kaarten denk ik :D)

Terug
Bovenaan