Slay the Spire

Enlighten me.
Act 1 mapping, neem niet altijd de elites. Zorg ervoor dat je je deck evalueert voor je naar een elite gaat.

Act 1, neem kaarten die je nu nodig hebt en niet kaarten die je denkt nodig te hebben in act 3.

Stop met kijken naar tier lists, het is nuttiger om de kaart op te zoeken op de reddit discussion pages, daar wordt vaak uitgelegd waarom de kaart of relic net wel of niet in een deck past.

Raak niet te geïnvesteerd in een bepaalde build, blijf flexibel.

Dit zijn allemaal general tips, ik ben zeker geen goeie speler.

Ik speel nu half op Steam en half op IPad.

Op steam eindelijk a20 gehaald met Defect !!

Op IPad zit ik aan a18 met Ironclad. Vreemd genoeg veel makkelijker met Defect voor mij. Wel nooit heart kills gedaan dus dat ga ik nu eens proberen.

Ik speel nu half op Steam en half op IPad.

Op steam eindelijk a20 gehaald met Defect !!

Op IPad zit ik aan a18 met Ironclad. Vreemd genoeg veel makkelijker met Defect voor mij. Wel nooit heart kills gedaan dus dat ga ik nu eens proberen.
Ik ondertussen wel een paar keer het hart verslagen, met ironclad.
Met defect zat ik er dicht bij, maar nope

Na 381u eindelijk alle trophies behaald :woohoo:.
De Watcher wou maar nooit lukken met The Heart.
Uiteindelijk in een spiraal belandt met 'Talk to the Hand' en 'Tantrum', ervoor zorgend dat je bij elke hit zeker 3 block krijgt.
Dat met 'Rushdown x2' (elke keer in Wrath, two cards extra) en 12 block met Calm zorgde voor opluchting na meer dan twee jaar.

Na 381u eindelijk alle trophies behaald :woohoo:.
De Watcher wou maar nooit lukken met The Heart.
Uiteindelijk in een spiraal belandt met 'Talk to the Hand' en 'Tantrum', ervoor zorgend dat je bij elke hit zeker 3 block krijgt.
Dat met 'Rushdown x2' (elke keer in Wrath, two cards extra) en 12 block met Calm zorgde voor opluchting na meer dan twee jaar.
Proficiat!! Respect 👍

Ondertussen ook terug een maandje bezig. Zowel Defect als Clad zitten op a20.

Silent nu op a11 en Watcher op a8.
Huidig doel is a20 heart kills op alle chars. Daarna mss eens alle achievements proberen

STS-Heart-1st-time.png

Voor de eerste keer heart gekilled en hoe :biglaugh:

Je ziet het goed, 1HP left ... In het begin wat misclicks gezien ik niet had gelezen dat heart 1HP per card played wegneemt... Uiteindelijk gecarried door enkele goeie relics en naar mijn niveau een gebalanceerd deck.

Vooral die 1 extra block per 3 cards played relic, de curse waarbij je de helft van je Max HP verliest maar wel 5x apparition krijgt en de mogelijkheid tot heal inruilen voor upgraded cards heeft het uiteindelijk gedaan.
Zalig om deze terug te zien. A0h (ascension 0 heart) is ondertussen een makkie geworden. A20h daarentegen lukt me enkel met goeie RNG, en zelfs dan loopt het meer mis dan goed. Als je dan weet dat de topper (Xecnar, Baarlolord, ...) rond de 80 pct winrate zitten op a20h ...

Sinds een paar weken ook terug aan het spelen en zit precies wel in een goede flow: met Ironclad en Silent 2 ascensions gestegen en met Defect en Watcher 1 ascension.
Momenteel dus:
  • Ironclad: A17
  • Silent: A19
  • Defect: A14
  • Watcher: A9
Met Silent dus bijna A20 :woohoo: . Moet wel zeggen, nog maar 1 keer voor een Heart Kill gegaan, dus dat zal wel pieken op A20 :unsure:.

E I N D E L I J K

STS-First-A20-H-Win-Defect-2.png

STS-First-A20-H-Win-Defect.png

First A20H kill met enkele lucky rolls

Coffee Dripper als boss swap; Snecko Eye & inserter samen met Creative AI+ & 2x Heatsinks+ & Mummified Hand ... En zelfs dan is A20H echt niet simpel.
Bijna neergehaald door Awakened One.

@Timberwinter ; de difficulty spike op A17,18 en 19 maakt heart kills op A20 verschrikkelijk moeilijk. Als je beter wil worden raad ik aan om eerst A15H kills te proberen.

Terug
Bovenaan