Sporza wielermanager

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Misschien leuk om een apart topic te hebben over eventuele discussies over de sporza wielermanager.
Zo loopt dat niet door elkaar met het koersverloop en koersnieuws.
Andere fantasy spellen kunnen natuurlijk ook maar worden denk ik minder gespeeld (denk aan Velogames/Gitovu/wielerprono/...)

Je ploeg eens showen en eventuele reacties / verbeteringen aanvragen mag natuurlijk ook.

Beyondgaming minicompetities:
Voorjaar mannen 2026
Voorjaar vrouwen 2026

Laatst bewerkt:
Grootste twijfels bij mij:
  • Brennan / De lie / Magnier (als je maar 1 of 2 mag nemen)
    Ik denk dat Brennan een beetje de matthews rol zal hebben (altijd de sprint winnen van een achtervolgende groep)
    De lie is wat wispelturig de afgelopen seizoenen, mede door diverse factoren maar is in principe altijd kopman.
    Magnier, ik vermoed dat die terug goed zal zijn in het openingsweekend , maar vrees dat hij dan terug zal wegdeemsteren.
    is ook 1 mil duurder dan de 2 bovenstaande.
  • Ik vind dat er enorm veel goeie 4 miljoeners zijn dat ik niet echt kan kiezen wie

Misschien leuk om een apart topic te hebben over eventuele discussies over de sporza wielermanager.
Zo loopt dat niet door elkaar met het koersverloop en koersnieuws.
Andere fantasy spellen kunnen natuurlijk ook maar worden denk ik minder gespeeld (denk aan Velogames/Gitovu/wielerprono/...)

Je ploeg eens showen en eventuele reacties / verbeteringen aanvragen mag natuurlijk ook.

Beyondgaming minicompetities:
Voorjaar mannen 2026
Voorjaar vrouwen 2026
De link naar de mannenpoule is niet werkzaam.

Ook enorm aan het twijfelen voor de subtoppers. Voorlopig: pogacar, vdp, wva, philipsen, magnier, de lie, Matthews, Stuyven, vacek, wellens, f. Vermeersch, abrahamsen, de bondt, kubic, albanese, crabbe, hoole, lampaert, naesen en nog iemand (3m over)

Van Aert is normaal ook vaste klant bij mij, maar deze keer laat ik hem er toch ook uit.
Idem met Merlier en Pedersen.

Misschien dat ze er allemaal nog wat doorkomen in het voorjaar na hun moeilijke winter/seizoensbegin, maar ik ga toch wat meer voor zekerheid.

Van Aert is normaal ook vaste klant bij mij, maar deze keer laat ik hem er toch ook uit.
Idem met Merlier en Pedersen.

Misschien dat ze er allemaal nog wat doorkomen in het voorjaar na hun moeilijke winter/seizoensbegin, maar ik ga toch wat meer voor zekerheid.
Ja, ik denk dat WVA een noob trap is om in je ploeg te hebben. Misschien voor de periode DDV/E3-Roubaix/Amstel. Zeker niet van het begin gezien hij niet deelneemt aan de omloop.

De laatste crisismomenten gaan in om er teveel over te denken 🙃

Milan lijkt een logische uber sprint keuze met het wegvallen van Merlier.
Maar Merlier deed ook de kleinere koersen , dat doet Milan niet.

Als mvdp zin heeft doet hij ook zondag KBK mee, dat lijkt dan weeral een kans minder voor Milan (heeft hij nog GW-DDV over)
Brugge-De Panne staat nog niet op zijn rooster.

Ja, het is altijd een goede afweging maken, kijken hoeveel en welke koersen een renner rijdt. Het helpt natuurlijk niet dat ze in de loop van het voorjaar soms hun programma nog aanpassen natuurlijk :tongue:

Die kleinere koersen mag je niet vergeten. Als je een sprinter kan kiezen die zowel in Nokerse, Bredene, ... ook kan scoren, is dat wel een leuke extra.

Valkuilen die ik idd heb proberen vermijden dat jaar:
- enkel renners selecteren die in het begin veel rijden en geen bank hebben om erop te zetten voor de Waalse klassiekers. Je hebt wel wat transfers, maar met 3 man die koersen ingaan zoals vorig jaar wil ik vermijden :p
- kleine koersen niet uit het oog verliezen
- zorgen dat je wat goede luxeknechten hebt die niet veel kosten en top 20-30 kunnen rijden. Zijn puntjes die op het eind ook wel doorwegen denk ik.

Die companion site was wel top moet ik zeggen, veel makkelijker om het overzicht te houden, en hopelijk toch een paar leuke renners die aan prijs/koers goedkoop staan.

Ik heb over Milan ook getwijfeld, maar als hij geen kleine koersen rijdt is hij het niet waard imo.
Ben wel verbaasd over hoeveel kopmannen ik erin gekregen heb. Pogi, VdP, Philipsen, VA, Pidcock & Magnier eigenlijk relatief vlot gepast.
Enkel Van Aert heb ik het gevoel dat ik het mij ga beklagen als hij geen Samyn rijdt, dan is het wel een heel dure vogel voor weinig koersen..

Dat is wel het grote nadeel natuurlijk.
Je kan te veel grote namen nemen waardoor het veelal dan aankomt op wie heb je voor de rest, je wint veelal door de renners die je gekozen hebt die top 10 rijden.

Vx0iBAl.png

Mijn ploegje, bijna vergeten dus geen tools en statistieken ofzo. Een beetje snel op gevoel moeten doen

Terug
Bovenaan