Sporza wielermanager

1.enkel renners selecteren die in het begin veel rijden en geen bank hebben om erop te zetten voor de Waalse klassiekers. Je hebt wel wat transfers, maar met 3 man die koersen ingaan zoals vorig jaar wil ik vermijden :p

2. Ben wel verbaasd over hoeveel kopmannen ik erin gekregen heb. Pogi, VdP, Philipsen, VA, Pidcock & Magnier eigenlijk relatief vlot gepast.
Enkel Van Aert heb ik het gevoel dat ik het mij ga beklagen als hij geen Samyn rijdt, dan is het wel een heel dure vogel voor weinig koersen..
1. Dit jaar is het wat veranderd onbeperkte transfer , dus normaal zal dat wel lukken om volle ploegen te hebben voor de Waalse

2. Sporza is tov vele andere fantasy spellen vrij makkelijk , je kan in principe alle grote meedoen , het is enkele wat skipperen tussen de subtop.

1. Dit jaar is het wat veranderd onbeperkte transfer , dus normaal zal dat wel lukken om volle ploegen te hebben voor de Waalse

2. Sporza is tov vele andere fantasy spellen vrij makkelijk , je kan in principe alle grote meedoen , het is enkele wat skipperen tussen de subtop.
Ja wat betreft 1 liet ik me vorige jaren wat teveel vangen aan 15+ renners voor de beginkoersen en dan niets meer op het eind. Transfers zijn wel onbeperkt, en je grote kanonnen kan je inwisselen, maar 't is niet erg om al wat subtoppers op de bank te hebben (hoop ik :p )

Ja, maar zal toch snel aantikken na de eerste 3 gratis transfers:

De kostprijs van een transfer wordt afgetrokken van het beschikbare budget:
  • transfer 1 = gratis
  • transfer 2 = gratis
  • transfer 3 = gratis
  • transfer 4 = 1 miljoen
  • transfer 5 = 2 miljoen
  • Enzovoort

Ja, maar zal toch snel aantikken na de eerste 3 gratis transfers:

De kostprijs van een transfer wordt afgetrokken van het beschikbare budget:
  • transfer 1 = gratis
  • transfer 2 = gratis
  • transfer 3 = gratis
  • transfer 4 = 1 miljoen
  • transfer 5 = 2 miljoen
  • Enzovoort
Maar dat is het wel waard als het betekent dat je er iemand in de plaats voor krijgen die punten kan pakken dan iemand die niet deelneemt. Zelfs als je Van Aert er in de Waalse pijl nog uithaalt voor iemand van 3M bijvoorbeeld omdat het bvb transfer 11 is, is dat het nog altijd waard als die van 3 miljoen aan de start komt in waalse pijl en lbl (en je hebt nog geen 12 renners voor die wedstrijden) dan om iemand te hebben die niet deelneemt. En op dat moment moet je niet meer kijken naar de toekomst, want de heuvelklassiekers zijn de laatste wedstrijden voor de wielermanager.

Je zal uiteraard wel niet na elke wedstrijd een volledige andere ploeg moeten samenstellen natuurlijk want dat gaat niet gaan.

Ik had ook eventjes van Mechelen in mijn ploeg dus een geluk dat ik dat niet gedaan heb. Redelijk oké gestart met een +-11.000ste plaats gisteren denk ik.

Ploeg voor vandaag

yluvneq.png

Ik denk nu ook wel dat Wellens niet de juiste keuze was en dat ik niet voor Hoole en Turner had moeten gaan. Brennan gisteren ook gevallen dus mogelijk zal die keuze ook niet renderen aangezien hij ook niet alles rijdt. En Girmay ook niet echt aanwezig gisteren dus misschien ook niet de juiste keuze daar.

Zal een vervanger moeten zoeken voor Wellens. Girmay ook niet echt wat ik er van verwacht/gehoopt had. Milan, Groenewegen & Marit ook teleurgesteld, al kunnen de laatste twee (of hoop ik) nog resultaten rijden in de kleinere koersen, maar van Milan toch veel meer verwacht hier en het is voor dit soort koersen (en San Remo en Scheldeprijs) dat je hem meeneemt.

Misschien dat ik toch VA er ga proberen in krijgen, maar wil eerst bevestiging dat hij in Samyn meedoet. En dan moet ik 4M/5M elders vrijmaken (want Wellens alleen eruit zal niet genoeg zijn). Als hij niet meedoet in Samyn, dan denk ik dat het beter is om te wachten tot DDV of mss San Remo.

Misschien Seixas een goede transfer ook voor strade.

Ik vind het toch allemaal niet gemakkelijk door al die onzekerheid omtrent pech wat bijna toch gegarandeerd is, en al die verschillende type koersen ook in het voorjaar. Voetbalprono's zijn makkelijker (ook al volg ik dat minder dan wielrennen...)

Laatst bewerkt:
gCE12ad.png

Nog steeds geen voltallig selectie voor samyn, maar het is wat het is.

Ik denk dat ik wel ga proberen wat transfers te doen. Op het einde voor de heuvelklassiekers moet ik er niet echt naar kijken denk ik, want dan kan je er van aert en van der poel eventueel uithalen voor de heuvelklassiekers. Al moet ik er ook geen 8 dan nog maken denk ik. Maar in de volgende zes wedstrijden zijn vier ervan geen world tour wedstrijden. En dan heb je nog San Remo en de Strade.

Milan... als je in kuurne niet overleeft, gebeurt dat ook niet in San Remo. En Girmay... stelde me ook teleur, misschien breng hem ik nog wel terug, maar heb liever iemand die meer wedstrijden meedoet.

die transfers 😅

Welke flippo transfereert MVDP er nu uit 😅

Tja. Lekke band, dus ook weer amper punten daarvoor. Het slaat ook weer continu tegen

Transfer nummer 4 gedaan, Seixas voor Laporte. Fretin en de sprinters wil ik er effe inhouden omdat er veel sprintwedstrijden aankomen.

Ik ga sowieso in problemen komen, maar als ik niets doe ga ik ook geen punten pakken.

(edit: k wist zelfs niet dat laporte ziek was, maar toch eruit getransfereerd, maar dat speelde dus eigenlijk geen rol)

Waarom Laporte eruit? Oke is ziek nu, maar is toch drastisch? Kan evengoed PR winnen…

Tja. Lekke band, dus ook weer amper punten daarvoor. Het slaat ook weer continu tegen

Transfer nummer 4 gedaan, Seixas voor Laporte. Fretin en de sprinters wil ik er effe inhouden omdat er veel sprintwedstrijden aankomen.

Ik ga sowieso in problemen komen, maar als ik niets doe ga ik ook geen punten pakken.

(edit: k wist zelfs niet dat laporte ziek was, maar toch eruit getransfereerd, maar dat speelde dus eigenlijk geen rol)
Waarom Laporte er nu al uithalen? Tegen 21/03 is die wel weer ok en die rijdt nog 6 wedstrijden... Nogal veel paniektransfers precies haha.

FYI: Heb Van Aert niet gekocht uiteindelijk en goede gok zo blijkt.

Het idee was om hem opnieuw erin te transfereren na Milaan San Remo.

Maar ik denk eigenlijk al dat het gedaan is, dat ik beter stop met spelen. Daarvoor is al veel te veel verkeerd gelopen

Ik transfer enkel permanent geblesseerden en vlak voor de waalse klassiekers wat extra klimmers er in. Al de rest is paniekvoetbal :lol:

Ik transfer enkel permanent geblesseerden en vlak voor de waalse klassiekers wat extra klimmers er in. Al de rest is paniekvoetbal :laugh:
Nu het transfersysteem veranderd is, lijkt mij dat te defensief. Op het einde kan je nog gemakkelijk 4 extra transfers doen door bv. Van Aert en Van der Poel eruit te halen

Terug
Bovenaan