Spotify / Apple Music / Google Music / Deezer / Tidal / Qobuz

Welke streamingdienst gebruiken jullie?

• Apple Music

Stemmen: 18 9,5%
  • Deezer

Stemmen: 6 3,2%
  • Google Play Music

Stemmen: 8 4,2%
  • Qobuz

Stemmen: 3 1,6%
  • Spotify

Stemmen: 157 82,6%
  • Tidal

Stemmen: 7 3,7%
  • Iets anders

Stemmen: 6 3,2%

• Totaal aantal stemmers
    190
Ik blijf me toch steeds verbazen waarom iedereen naar die gecompresseerde tracks van Spotify blijft luisteren.
Dit terwijl er streamingdiensten zijn met HiFi Lossless kwaliteit en zelfs High Res kwaliteit (deze laatste mits de nodige hardware en kwaliteitsapparatuur).

MP3's zijn in de jaren 90 uitgevonden om bestanden makkelijk te transporteren.
Gezien de beperkte online bandwidths werden de bestanden klein gehouden zodat ze voor iedereen toegankelijk zouden zijn.

Intussen is er niks meer dat rechtvaardigt om nog compressie toe te passen, maar toch blijft iedereen luisteren naar die belabberde kwaliteit...

Ik blijf me toch steeds verbazen waarom iedereen naar die gecompresseerde tracks van Spotify blijft luisteren.
Dit terwijl er streamingdiensten zijn met HiFi Lossless kwaliteit en zelfs High Res kwaliteit (deze laatste mits de nodige hardware en kwaliteitsapparatuur).

MP3's zijn in de jaren 90 uitgevonden om bestanden makkelijk te transporteren.
Gezien de beperkte online bandwidths werden de bestanden klein gehouden zodat ze voor iedereen toegankelijk zouden zijn.

Intussen is er niks meer dat rechtvaardigt om nog compressie toe te passen, maar toch blijft iedereen luisteren naar die belabberde kwaliteit...

Als ik het goed begrijp luister jij dus naar FLAC bestanden.
Voor mij voldoet de kwaliteit van mp3 bestanden (320 kbps) ,totaal geen probleem mee.

spotify gebruikt ogg vorbis en niet mp3 als compression algorithm.
niet dat ik of de meesten daar echt iets van horen.
eigenlijk alleen bij tracks die ik vanbinnen en vanbuiten ken, mits de nodige focus luister.

spotify gebruikt ogg vorbis en niet mp3 als compression algorithm.
niet dat ik of de meesten daar echt iets van horen.
eigenlijk alleen bij tracks die ik vanbinnen en vanbuiten ken, mits de nodige focus luister.

Dit dus...

Ik heb de test zelf gedaan toen ik op speaker jacht was, zelfs op speakers van €15.000 (die ik uiteraard niet gekocht heb ...) hoorde ik geen verschil tussen Spotify of Tidal MQA, die laatste bleek dan natuurlijk jaren later later ook helemaal niet lossless te zijn dus die gun ik mijn centen al helemaal niet. Ik ga niet zeggen dat je het nergens merkt maar het zal vooral de bron (welke mastering/mixing) van de bestanden zijn die de grootste impact heeft.

Belabberde kwaliteit waarvan blinde tests keer op keer bewijzen dat, op een paar uitzonderingen na, niemand het kan opmerken.

Wat is er in godsnaam met Spotify gebeurd:eek:

UI/UX designers kunnen hun c4 komen halen van mijn part, ik ben echt van plan om te switchen nu!

UI/UX designers kunnen hun c4 komen halen van mijn part, ik ben echt van plan om te switchen nu!
Ik heb ze zelf nog niet maar de iphonegebruikers die ik ken wel en het ziet er verschrikkelijk uit.

Ik heb er na uw bericht net voor gezorgd dat mijn auto-update af staat. Uw opoffering is niet voor niets geweest :unsure:

Ik was meteen verkocht aan Apple Music, tot ik zag dat ze geen integratie hebben voor mijn Bluesound Node wat een must is natuurlijk.

Back to the drawing board...

Inzichtelijke read, maar het schept geen positief beeld van de toekomst voor muzieknerds. "We maken het zo makkelijk mogelijk om nieuwe muziek te gaan beoordelen op de hook". Ja geweldig, zo gaan er velen bvn die Kali Malone 'ontdekken'...

We moeten ons geen illusies maken : mensen die op een forum als dit zitten, zijn niet het doelpubliek van deze apps en bedrijven...

Inzichtelijke read, maar het schept geen positief beeld van de toekomst voor muzieknerds. "We maken het zo makkelijk mogelijk om nieuwe muziek te gaan beoordelen op de hook". Ja geweldig, zo gaan er velen bvn die Kali Malone 'ontdekken'...

We moeten ons geen illusies maken : mensen die op een forum als dit zitten, zijn niet het doelpubliek van deze apps en bedrijven...

Wij zijn zeker niet het doelpubliek voor Spotify maar mijn ouders gebruiken het bijvoorbeeld ook heel vaak en die gaan die TikTok stijl toch ook niet kunnen appreciëren hoor.

I don’t think it’s an accident. The world didn’t just randomize into these auto-playing cards. It is evolution. It is the most effective way to quickly understand and evaluate lots of content. We have to respect those innovations.
Franky Loosveld zou zeggen; zever, gezever. Iedereen weet dat dat die TikTok-stijl puur is om de mensen in de app te houden niet om mensen de beste manier van content voor te schotelen.

Mocht hun algoritme van de aanbevelingen op iets trekken had het misschien nog werkbaar geweest maar zelfs dat is het niet.

Laatst bewerkt:
ik denk dat die aanbeveling wel goed werken, maar niet voor jullie/ons. Persoonlijk al enkele keren wel iets goed gehad.
Dat zijn dan ook statistische algoritmen en de outliers (de muzieknerds) worden minder in rekening gehouden.

ik denk dat die aanbeveling wel goed werken, maar niet voor jullie/ons. Persoonlijk al enkele keren wel iets goed gehad.
Dat zijn dan ook statistische algoritmen en de outliers (de muzieknerds) worden minder in rekening gehouden.

Even off-topic maar sinds wanneer ben jij niet meer Near Death Experience Football Club Brugge? :unsure:

Ik gebruik Spotifyalgoritmes gelukkig niet om nieuwe muziek te vinden. Maar qua UI moeten ze niet overal hun stomme video's pushen.

Wat ik vooral vrees zijn die berichten dat ge die autoplay van snippets of previews blijkbaar niet kan uitzetten. Wat een horror

Wat ik vooral vrees zijn die berichten dat ge die autoplay van snippets of previews blijkbaar niet kan uitzetten. Wat een horror
dit snap ik precies niet, het verschil is toch groot met tiktak of instragram hier, niemand zit langer dan een halve second op de spotify app te turen. je wil gewoon het volgende album of playlist aanklikken, en dan ga je rijden/zitten/verder met iets anders.

soit, nu ga ik die nieuwe UI eens googlen. was net een maand terug van Deezer omwille van beperkte UI en streaming mogelijkheden.

The truth is, evolution has happened the last few years with these feeds that auto-play content. It has converged on the most effective way to evaluate a new piece of content. Not surprisingly, if you’re supposed to evaluate a piece of music by looking at cover art that may or may not be descriptive of the music, click through and start reading titles of songs that often have nothing to do with the music, you don’t even know the genre yet, and then click one of those titles and wait for one and a half minutes to get to the hook — that can’t be the best way to discover music. The best way to discover audio must be through audio.
I don’t think it’s an accident. The world didn’t just randomize into these auto-playing cards. It is evolution. It is the most effective way to quickly understand and evaluate lots of content. We have to respect those innovations. Spotify had a different type of feed, a two-dimensional feed, which was sort of state-of-the-art many years ago, but things change. They have to, and so does Spotify.

:puke:

Terug
Bovenaan