Squid game - seizoen 3

Is dit dan het effectieve einde of komt er nog?

Ik vond het eerste deel al maar zus en zo dus hoop echt dat het gedaan is.

Dit zou het einde zijn nu, maar zou me niet verbazen dat er nog een spinoff komt ofzo.

Nu het einde is idd wel echt het einde zo lijkt het, maar er is materie genoeg om spinoff te maken.

Tot het midden van de laatste aflevering vond ik het goed. Het laatste halfuur was inderdaad maar matig qua afronding. Maar goed, hoe gaat ge het anders aanpakken?

Het feit dat die baby dan plots een speler wordt met van die belachelijke situaties als "speler 222 is niet in staat te stemmen", is totaal van de pot gerukt. En dan nog het melige dat de baby ook effectief wint... Nogal bij de haren getrokken imo. Ze wouden duidelijk een donkere serie afsluiten met het idee dat er toch nog iets goed overblijft in de mensheid. Maar het is gewoon onnozel imo.

Het feit dat die baby dan plots een speler wordt met van die belachelijke situaties als "speler 222 is niet in staat te stemmen", is totaal van de pot gerukt. En dan nog het melige dat de baby ook effectief wint... Nogal bij de haren getrokken imo. Ze wouden duidelijk een donkere serie afsluiten met het idee dat er toch nog iets goed overblijft in de mensheid. Maar het is gewoon onnozel imo.
Ook S3 uit en niet 100% overtuigd.

Te veel op basis van technische regels om toch maar het einde te krijgen dat we hebben gekregen. En dat is jammer want ik hoopte op een soort "fuck the system en we rollen alles op". Dit einde is wat te donker omdat ze die organisatie ook gewoon te machtig maken zonder de kijker er inzicht te geven. Ook dat publiek haalde mij er constant uit. Deels door het Engels deels door die personages en het feit dat ze 0 meerwaarde vormden. Geen rampzalig einde maar het zakt wel wat in

Ook S3 uit en niet 100% overtuigd.

Te veel op basis van technische regels om toch maar het einde te krijgen dat we hebben gekregen. En dat is jammer want ik hoopte op een soort "fuck the system en we rollen alles op". Dit einde is wat te donker omdat ze die organisatie ook gewoon te machtig maken zonder de kijker er inzicht te geven. Ook dat publiek haalde mij er constant uit. Deels door het Engels deels door die personages en het feit dat ze 0 meerwaarde vormden. Geen rampzalig einde maar het zakt wel wat in

Ik zat ook meer te hopen op dat de kustwacht ze ging ontdekken en dan een mega inval met een chaotisch gevecht, waarbij nog enkele spelers ook omkomen en er nog wat ondekkingen gingen volgen over de organisatie etc. Maar nee, we kregen dit flauw "de baby moet de winnaar zijn" afkooksel.

Dit zou het einde zijn nu, maar zou me niet verbazen dat er nog een spinoff komt ofzo.

Nu het einde is idd wel echt het einde zo lijkt het, maar er is materie genoeg om spinoff te maken.
Hoezo zou dit het einde zijn? Allerlaatste scene laat toch alles wagenwijd open voor S4/spinoff?

In-Ho die opeens in de VS in de auto zit en kijkt naar een recruiter die effectief bezig is... Dat is gewoon alles openzetten om ofwel een S4 in de VS te doen of een spinoff.

Hoezo zou dit het einde zijn? Allerlaatste scene laat toch alles wagenwijd open voor S4/spinoff?

In-Ho die opeens in de VS in de auto zit en kijkt naar een recruiter die effectief bezig is... Dat is gewoon alles openzetten om ofwel een S4 in de VS te doen of een spinoff.
Met een goeie cast en de juiste mayonaise (verhaallijn) kan dat recept wel pakken om een seizoen over squid game in de USA.

bedoel de SG in Korea

Ook net einde van S3 gezien. OK, het is niet wat we ervan verwacht hadden, maar vind het wel nog een goed einde.

Het is nekeer niet het happy end dat iedereen gewoon is van te krijgen waar alles uitkomt en de bad guys worden gepakt. Met de muziek erbij had ik het toch precies effe moeilijk als Gi-Hun de harde keuze maakte en zich liet vallen. Na 2/3 seizoenen hard vechten voor alles, toch de keuze gelaten om een onschuldige baby de kans op het leven te geven.

Wel idd de deur open gelaten voor een Squid Game US, met Cate Blanchett daar op het einde :p

Squid game finale staat op de planning, dus bedankt voor de spoiler tags!
Intussen het nieuwe seizoen van "The Bear" aan het afronden. Korten afleveringen (30 min. ong.) maar zit wel altijd een leuke flow in. Ik blijf het wel goed vinden.

Godverdomme, ik had niet eens door dat er een nieuw seizoen van squid game uit was. Lees ik hier die f*cking spoilers denkende dat dit nog over het voorlaatste seizoen ging. Vond het al vreemd dat er terug over gebabbeld werd. Tijd voor koffie...

Squid Game S3

Ik vond Squid Game S3 echt dat seizoen teveel, zelfs seizoen 2 had niet gemoeten en wou de maker initiëel niet dacht ik

- de geboorte van die baby, van water breken tot geboorte in 5 minuten, mevrouw loopt dan ook nog direct vlotjes rond daarna ... compleet ridicuul
- dan al dat rule breaking en die extreem zwart witte slecht geacteerde Vips
- veel meligheid bij de dood van 'alle good guys eerst'
- dat één man uiteindelijk niet de organisatie kan doen vallen, okay, maar potjandorie weet een rek daarop
- broer van nr1 2 seizoenen op zoek naar dat eiland ... en dan net een kwartier te laat komen en alles op een sisser uit zien draaien
- geen probleem met een donker einde, en onze protaganist zijn keuze (t'is Z Korea, geen hollywood), maar dat kon veel beter en had in S2 mogen eindigen

- nood aan US versie? absoluut niet ... ook al zou het rumoured David Fincher zijn

Laatst bewerkt:
Squid Game 3 : Al bij al vond ik het wel goed maar de verrassingsfactor die het eerste seizoen had was natuurlijk weg. Toch vind ik dat de makers wel erg hun best hebben gedaan om een zo spannend en verrassend einde te maken. Er zaten dit seizoen nog meer boeiende personages in dus dat vond ik wel heel erg positief. Heb elke aflevering uitgekeken naar wat er ging gebeuren. Wel 2 zaken die ik minder vond maar al bij al ben ik wel erg tevreden met dit seizoen. Enkel had ik het liever zien eindigen maar voor geld danst de beer dus wachten op die Amerikaanse spin off. 7/10

Cate Blanchett ziet er wel erg raar uit met die botox smoel. Trekt op gen hol zoals ze hier zeggen.

Het gerucht zou ook zijn dat er een spin-off van de front man komt.
Dat ze dit gaan uitmelken met een US versie staat wel vast.

Terug
Bovenaan