Start Wielerseizoen 2023

Omdat Lotto DSTNY niet aanwezig is in Australië. Hij rijdt mee met de Australische selectie.

En dat tweede kan ik toch heel moeilijk geloven aangezien de 3 Australiërs wel degelijk allemaal op 1 januari zijn geswitched naar de nieuwe kit. Zowel in de crits als op het Australisch kampioenschap reden ze gewoon in het Lotto DSTNY shirt.

Puntensysteem heeft niets te maken met het skippen van Australië hoor.

Voor de zekerheid nog eens terug gezocht.
Video was geupload in januari maar nog gefilmd eind december dus was inderdaad fout.

TotalEnergies is ook niet in Australië. Lijkt me eigenlijk logisch dat je dit wil skippen als het toch niet moet, serieuze besparing.

"Caleb Ewan is the man who won here, back in 2003... euhm 5."
Ja Caleb Ewan heeft op 10 jarige leeftijd een rit gewonnen in de TDU :unsure:

Matthews laat zich hier toch wel zwaar ringeloren, krijgt de perfecte leadout en wacht dan eigenlijk tot hij van achteruit overspoeld wordt. Ewan moest van veel te ver komen (zoals gewoonlijk).

EDIT: Meeus... dommerik. Moesten ze nog een paar draaien rond zijn oren verkopen op de koop toe. Gaat leunen op de renner links van hem om die uit het wiel van Ewan te kwakken en op het moment dat die renner dan wat naar links gaat verliest Meeus zijn evenwicht en valt hij... midden in het peloton. Chance dat er maar 3-4 renners over gaan en geen 20. (Niet te zien op dit filmpje maar wel op een ander filmpje op dat kanaal)

Laatst bewerkt:
Het seizoen is nog lang. Maar nu al moeten revalideren van een bekkenbreuk is alvast geen goeie start en slaap je nog lang mee.

Wat is dit zeg? Alsof Evenepoel een langere tijdrit nodig heeft om dat rondje te winnen? Rondje is ook veel interessanter zonder hem want anders weet je toch wie wint met 2 minuten voorsprong.

Wat is dit zeg? Alsof Evenepoel een langere tijdrit nodig heeft om dat rondje te winnen? Rondje is ook veel interessanter zonder hem want anders weet je toch wie wint met 2 minuten voorsprong.
Niet alleen dat. We hebben voor het eerst sinds lang een GT-winnaar en dan willen ze (en anderen zullen volgen) hem lokken om een stukje van hem te verkrijgen en het volk / VIP' te laten toestromen :sop:.
Misschien kan de Druivenkoers er een helling of zes extra insteken.
Hij heeft die ronde al tweemaal gewonnen. Laat Remco gewoon wat voorbereidingskoersjes rijden in het begin van het seizoen en voor de rest WT.
Hij moet zich allerminst moe gaan maken ginder.
En als de mensen hem willen zien in Vlaanderen, daarvoor dient de Benelux Tour als voorbereiding op de Vuelta of ze moeten hopen dat hij snel alles wint wat een GT-rijder kan winnen, dan is er de focus op de RVV.

Niet alleen dat. We hebben voor het eerst sinds lang een GT-winnaar en dan willen ze (en anderen zullen volgen) hem lokken om een stukje van hem te verkrijgen en het volk / VIP' te laten toestromen :sop:
Geef ze eens ongelijk.
Uiteindeljk zijn het wel de VIP’s, sponsoren en iedereen die geld neertelt die het wielrennen mogelijk maken.
Jan of Piet die gratis op sporza kijken en wat lopen roeptoeteren op Twitter doen weinig duiten in het zakje. Dus het is echt niet zo gek dat men een grote belgische naam wilt lokken.
.
Hij heeft die ronde al tweemaal gewonnen. Laat Remco gewoon wat voorbereidingskoersjes rijden in het begin van het seizoen en voor de rest WT.
En als de mensen hem willen zien in Vlaanderen, daarvoor dient de Benelux Tour als voorbereiding op de Vuelta of ze moeten hopen dat hij snel alles wint wat een GT-rijder kan winnen, dan is er de focus op de RVV.
Het zou nochtans niet zo gek zijn mocht hij de giro winnen dat hij 9 dagen later starten in België, puur naar aanzien en sponsoring.
Het is ook niet dat 5 ritten zo zwaar is. Hij kan daar perfect gewoon zonder ambitie rijden. Want na de giro is zijn agenda leeg tot San Sebastian.
De vraag is of hij er zelf zin heeft, het past in het plan, wat er nog gaat bijkomen in zijn agenda en hoe de giro zal uitdraaien.

De focus leggen op de RVV is raar vind je zelf ook niet? Er zijn een heel pak andere wedstrijden die hij nog niet gewonnen heeft en die wel passen bij zijn profiel.
Hij heeft Luik al gewonnen, dat is per slot van rekening ook nog altijd een belgische wedstrijd. En om maar niet te zeggen een zeer belangrijke belgische en internationale wedstrijd.
Een monument is het zelfs.

Niet alleen dat. We hebben voor het eerst sinds lang een GT-winnaar en dan willen ze (en anderen zullen volgen) hem lokken om een stukje van hem te verkrijgen en het volk / VIP' te laten toestromen :sop:.

Normaal staat de RV Belgie wel op zijn programma. Wat ik wel vreemd vind zo na de Giro en zeker aangezien hij in augustus (WK) al een nieuwe piek wil leggen.

Vuelta rijd hij niet hé. En wie rijd nu de Benelux Tour als voorbereiding op de Vuelta? Daarvoor heb je de Ronde van Burgos als je nog een rondje wil meepikken. Wat hij trouwens niet wilt wat hij heeft dat vorig jaar nog geschrapt en voor een hoogtestage gekozen.

Vind het een vreemd bericht. Ten eerste omdat hij al op de planning staat dus beetje laat om hem nu nog te lokken hij komt toch al. En ten tweede alsof het komen en eventueel winnen van de RVB afhangt van hoe lang die TT is. Ik herriner me toch dat hij de voorgaande edities gewoon won door alles aan stukken en brokken te rijden en niet door gewoon eventje iedereen op 2 minuten te rijden in de TT. Denk zelfs dat hij een van die tijdritten niet eens won.

Voor de RvV gaat hij toch iets vlotter over de kasseien moeten als in de Brabantse Pijl :unsure:
Normaal staat de RV Belgie wel op zijn programma. Wat ik wel vreemd vind zo na de Giro en zeker aangezien hij in augustus (WK) al een nieuwe piek wil leggen.

Vuelta rijd hij niet hé. En wie rijd nu de Benelux Tour als voorbereiding op de Vuelta? Daarvoor heb je de Ronde van Burgos als je nog een rondje wil meepikken. Wat hij trouwens niet wilt wat hij heeft dat vorig jaar nog geschrapt en voor een hoogtestage gekozen.

Vind het een vreemd bericht. Ten eerste omdat hij al op de planning staat dus beetje laat om hem nu nog te lokken hij komt toch al. En ten tweede alsof het komen en eventueel winnen van de RVB afhangt van hoe lang die TT is. Ik herriner me toch dat hij de voorgaande edities gewoon won door alles aan stukken en brokken te rijden en niet door gewoon eventje iedereen op 2 minuten te rijden in de TT. Denk zelfs dat hij een van die tijdritten niet eens won.
Volgens PCS staat de Belgium Tour niet op de planning momenteel.

Voor de RvV gaat hij toch iets vlotter over de kasseien moeten als in de Brabantse Pijl :unsure:

Volgens PCS staat de Belgium Tour niet op de planning momenteel.

Was vooral de goot toen die het probleem vormde. Durfde er niet in nadat het de eerste keer bijna fout afliep.

In de interviews bij het begin van het seizoen is het toen vermeld geweest. Is natuurlijk nog lang en zeker na de Giro is het riskant om er geld op te zetten dat hij gaat meedoen maar was wel degelijk het plan om na de Giro de RVB te gaan rijden.

Paddestraat en Lippenhovestraat hebben ze alvast geschrapt. Alles in functie van Remco. :unsure:

Jay Vine grijpt de macht Down Under met een serieuze optie op eindwinst. Rit 3 is ondertussen toch al even binnen... 8:40, geen artikel, niks. Ze kunnen moeilijk zeggen dat er nog niemand wakker is denk ik dan? Must be súper casual friday op de sportredactie...

Ongelooflijk hoe slecht die verslaggeving bij Sporza is. World Tour koers op een moment dat er (nog) niks anders gereden wordt, almost zero fucks given. Het eerste artikel dat op de homepage naar boven komt als je op "down under" zoekt is het artikel over het uitsluiten van James Knox...

Als San Juan start van 't weekend, een koers waar ocharme 7 WT teams starten, zullen we ons wel dagelijks aan minstens 3 clickbaits mogen verwachten... :unsure:

Jay Vine grijpt de macht Down Under met een serieuze optie op eindwinst. Rit 3 is ondertussen toch al even binnen... 8:40, geen artikel, niks. Ze kunnen moeilijk zeggen dat er nog niemand wakker is denk ik dan? Must be súper casual friday op de sportredactie...

Ongelooflijk hoe slecht die verslaggeving bij Sporza is. World Tour koers op een moment dat er (nog) niks anders gereden wordt, almost zero fucks given. Het eerste artikel dat op de homepage naar boven komt als je op "down under" zoekt is het artikel over het uitsluiten van James Knox...

Als San Juan start van 't weekend, een koers waar ocharme 7 WT teams starten, zullen we ons wel dagelijks aan minstens 3 clickbaits mogen verwachten... :unsure:

Staat wel serieus verstopt, ik denk ergens een foutje.

Jay Vine bevestigt hier wel de mooie dingen die hij vorig seizoen al liet zien. (In Noorwegen als enige in de buurt van Evenepoel blijven, in de Vuelta waanzinnig sterk bergop, vooral die rit dat hij nog vooruit bleef terwijl Remco achter hem iedereen naar huis reed is me bijgebleven als een enorm straf nummer.) In grote rondes pakte hij altijd wel wat snipperdagen. Als hij het ook zonder die snipperdagen kan is er nieuwe podiumkandidaat voor de Giro.

Staat wel serieus verstopt, ik denk ergens een foutje.
Das nét veranderd dan. Nu staat het inderdaad bij de hoogtepunten. 20 minuten geleden alleszins nog niet :p

Terug
Bovenaan