Start Wielerseizoen 2023

Das nét veranderd dan. Nu staat het inderdaad bij de hoogtepunten. 20 minuten geleden alleszins nog niet :p
Stond toen ook nog niet bij de hoogtepunten, als je naar onder scrolt op de hoofdpagina dan kan je op de etappe klikken. Waarschijnlijk een foutje :)

Lijkt me anders wel een tof parcours. Toch al paar deftige ritten gehad en aantal keer verandering van leider.

Als San Juan start van 't weekend, een koers waar ocharme 7 WT teams starten, zullen we ons wel dagelijks aan minstens 3 clickbaits mogen verwachten... :unsure:
Renaat Schotte is gisteren dan ook toegekomen in Argentinië…
Ik zal af en toe eens proberen berichten.
Op hotel met veel andere ploegen.
Eten is in een zaal waar ik zo goed als zie wat Ganna, Bernal, Evenepoel, Sagan,… op hun bord scheppen 😊

De focus leggen op de RVV is raar vind je zelf ook niet? Er zijn een heel pak andere wedstrijden die hij nog niet gewonnen heeft en die wel passen bij zijn profiel.
Over x-aantal jaar bedoel ik, als hij zijn wedstrijden heeft gewonnen. Dan lijkt me een poging RVV wel waard om te proberen.
Pogacar-gewijs de Oude Kwaremont opvlammen van begin tot eind.
Hij heeft Luik al gewonnen, dat is per slot van rekening ook nog altijd een belgische wedstrijd. En om maar niet te zeggen een zeer belangrijke belgische en internationale wedstrijd.
Een monument is het zelfs.
Is niet in Vlaanderen ;).
Vuelta rijd hij niet hé. En wie rijd nu de Benelux Tour als voorbereiding op de Vuelta?
Sprinters (en Contador).
Als hij de Vuelta nog eens gaat rijden.
Als hij het ook zonder die snipperdagen kan is er nieuwe podiumkandidaat voor de Giro.
In Vine zie ik een verzamelaar van bergtruien.
Tenzij het klassement hem goed afgaat.

Stuurt de VRT echt iemand helemaal naar Argentinië voor 1 interessante rit in een rondje waar bijna niemand om geeft? Dat parcours van San Juan is echt dramatisch hé. 6 saaie sprintritten en 1 rit naar grote hoogte, maar de klim is niet eens stijl.

Jay Vine grijpt de macht Down Under met een serieuze optie op eindwinst. Rit 3 is ondertussen toch al even binnen... 8:40, geen artikel, niks. Ze kunnen moeilijk zeggen dat er nog niemand wakker is denk ik dan? Must be súper casual friday op de sportredactie...

Ongelooflijk hoe slecht die verslaggeving bij Sporza is. World Tour koers op een moment dat er (nog) niks anders gereden wordt, almost zero fucks given. Het eerste artikel dat op de homepage naar boven komt als je op "down under" zoekt is het artikel over het uitsluiten van James Knox...

Als San Juan start van 't weekend, een koers waar ocharme 7 WT teams starten, zullen we ons wel dagelijks aan minstens 3 clickbaits mogen verwachten... :unsure:

Er wordt zeker te weinig aandacht gegeven aan Down Under door onze pers (zeker als je dan ziet wat ze constant over San Juan schrijven inderdaad), maar ondanks dat het een WT koers is (van de hoogste rang onder de GTs dan nog ook) is het wel logisch dat de Europese interesse ervoor vrij laag blijft. Het is 's nachts (lage kijkcijfers dus, weinig interessant voor sponsors, etc.) en het zijn bijna enkel Australiërs die er een doel van maken. Het is qua deelnemersveld veruit de zwakste 500 punten koers op de kalender, de meeste 400 punten koersen doen beter.

Laatst bewerkt:
Er wordt zeker te weinig aandacht gegeven aan Down Under door onze pers (zeker als je dan ziet wat ze constant over San Juan schrijven inderdaad), maar ondanks dat het een WT koers is (van de hoogste rang onder de GTs dan nog ook) is het wel logisch dat de Europese interesse ervoor vrij laag blijft. Het is 's nachts (lage kijkcijfers dus, weinig interessant voor sponsors, etc.) en het zijn bijna enkel Australiërs die er een doel van maken. Het is qua deelnemersveld veruit de zwakste 500 punten koers op de kalender, de meeste 400 punten koersen doen beter.
Ewan rijdt Down Under met de nationale selectie aangezien Lotto niet aanwezig is. Maar tellen de punten die Ewan daar verdient eigenlijk mee voor Lotto en haar ploegenranking?

Ewan rijdt Down Under met de nationale selectie aangezien Lotto niet aanwezig is. Maar tellen de punten die Ewan daar verdient eigenlijk mee voor Lotto en haar ploegenranking?

Ja, dezelfde regels als op kampioenschappen, waar renners ook met een nationale selectie rijden.

Laatst bewerkt:
Welke criticasters?
Diegene die kritisch waren toen hij de zwift Academy won.
Ik denk dat hij wel aantoont dat hij meer is dan een zwifterke. En dat de zwift academy zeker een goed platform is voor talent te vinden die anders nooit een profcontract zouden strikken.

Diegene die kritisch waren toen hij de zwift Academy won.
Ik denk dat hij wel aantoont dat hij meer is dan een zwifterke. En dat de zwift academy zeker een goed platform is voor talent te vinden die anders nooit een profcontract zouden strikken.
Wie had er dan kritiek op vine, ik denk niemand. kwam meteen deftig binnen bij de profs met mooie resultaten !

In Vine zie ik een verzamelaar van bergtruien.
Tenzij het klassement hem goed afgaat.
Ik denk dat de ambities van Vine wel verder reiken op dit moment, en terecht ook.

De manier waarop hij vooral die eerste Vuelta rit won was toch bepaald indrukwekkend. Gekoppeld aan een blijkbaar toch vrij goeie tijdrit biedt dat toch mogelijkheden als klassementsrenner. Niet voor GT winst maar een Giro top 10 (misschien top 5 met wat meeval) moet toch mogelijk zijn. Gegeven dat hij 3 weken kan overleven zonder snipperdagen.
Ook die wat explosievere dingen blijken hem vrij goed af te gaan... wat voor zo´n korte rondes zeker een voordeel is.

Wie had er dan kritiek op vine, ik denk niemand. kwam meteen deftig binnen bij de profs met mooie resultaten !
Er werd toch wel wa lacherig gedaan toen hij in de Vuelta viel bij die volgwagen. Genre: "Ja, op Zwift moete nie sturen hé..."

Laatst bewerkt:
Er werd toch wel wa lacherig gedaan toen hij in de Vuelta viel bij die volgwagen. Genre: "Ja, op Zwift moete nie sturen hé..."
Nooit geweten dat daar lacherig over gedaan, misschien enkel cafépraat door zij die niet verder gekeken hadden, was gewoon ongelukkig. De rest van de etappe was hij uitzonderlijk sterk nog en reedt hij er bardet en co. naar de vaantjes.

Nooit geweten dat daar lacherig over gedaan, misschien enkel cafépraat door zij die niet verder gekeken hadden, was gewoon ongelukkig. De rest van de etappe was hij uitzonderlijk sterk nog en reedt hij er bardet en co. naar de vaantjes.
Ik denk dat het De Cauwer was die dat live in uitzending zei...

Je kan natuurlijk ook blind zijn voor sommige zaken ook.
Allez het lijkt mij toch geen geheim te zijn dan uit verschillende hoeken men kritiek had en heeft op de zwift academy en de mensen die eraan meedoen en het gewonnen hebben.

Men mag daar kritisch over zijn en er is meer dan alleen maar heel hard op de rollen rijden en zeer hoge W/kg trappen.
Maar als je dan Vine ziet dan is dat toch gewoon prachtig om zien dat door een initiatief zoals zwift academy die jongen een kans kreeg en zeer mooie dingen laat zien.
Zonder zwift academy reed hij nu nog gewoon continentaal of had hij misschien de fiets al aan de haak gehangen.

San Juan betaalt wel wat geld aan de ploegen zelf om naar hier te komen.
Toch al bedragen rond 50 000 euro gehoord…
Zullen ook wel veel betaald hebben aan Quickstep om Evenepoel hier te hebben.
Denk niet dat het performancegewijs zo interessant is. Lange reis, veel te warm…
Vele rechte saaie wegen, veel wind (waaiers)…

San Juan betaalt wel wat geld aan de ploegen zelf om naar hier te komen.
Toch al bedragen rond 50 000 euro gehoord…
Zullen ook wel veel betaald hebben aan Quickstep om Evenepoel hier te hebben.
Denk niet dat het performancegewijs zo interessant is. Lange reis, veel te warm…
Vele rechte saaie wegen, veel wind (waaiers)…
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat een figuur als Lefevere al die moeite doet om aan de andere kant van de wereld te gaan koersen als het niet financieel interessant zou zijn en al zeker niet met al zijn toppers erbij. Voor zijn sponsors moet hij het zeker niet doen. Ik heb een vermoeden dan Argentinië geen primaire markt is voor Quick-Step en Soudal...

Terug
Bovenaan