Start Wielerseizoen 2023

Finale van gisteren nog eens kunnen kijken, moest gewoon afgezet worden en iedereen langs rechts sturen...
Gelukkig liep het nog goed af!

LTR weer met een goeie samenvatting. Stel u voor dat Remco op het laatste moment wel naar rechts duikt en de rest van het peloton hem volgt. Dan denk ik dat het slecht was afgelopen voor die supporters op die vluchtheuvel.

Die supporters weten niet beter, hebben geen verstand van koers.
Achter de finishlijn is het niet afgesloten en hokken ze samen, niet wetende hoe snel ze voorbij de finish komen.

In algemeen rijden de auto’s vaak gewoon door het rood in het verkeer en bestaan voor de voetgangers geen rood of groen.

Maar langs de andere kant zijn de wegen quasi helemaal recht en is het straatmeubilair en hindernissen tov Europa heel beperkt. Wel vaak putten in wegdek…

Vandaag rit van 200km.
Om 9u30 verplaatsing van 3u30 in heel konvooi met gammele busjes.
Toekomen om 13u en uurtje later de start in bijna 40 graden door dor landschap.

Pas ten vroegste 22u00 terug in hotel…

Amai zitten al in de slot kilometers. Bijna de finish gemist. Ze hebben gas gegeven.

Nipte winst voor Jakobsen precies.

Morkov wordt toch weer overruled. Vind hem het voorbije jaar toch minder, Jakobsen geraakt toch vaak ingesloten was in de Tour ook al paar keer zo en nu weer. Trekt het wel nog recht maar toch, die super Morkov die altijd de juiste keuzes maakte is toch wat minder. Al was het gisteren natuurlijk Jakobsen die Morkov niet volgt terwijl Morkov wel goed zat.

Laatst bewerkt:
Amai zitten al in de slot kilometers. Bijna de finish gemist. Ze hebben gas gegeven.

Nipte winst voor Jakobsen precies.

Morkov wordt toch weer overruled. Vind hem het voorbije jaar toch minder, Jakobsen geraakt toch vaak ingesloten was in de Tour ook al paar keer zo en nu weer. Trekt het wel nog recht maar toch, die super Morkov die altijd de juiste keuzes maakte is toch wat minder. Al was het gisteren natuurlijk Jakobsen die Morkov niet volgt terwijl Morkov wel goed zat.

Denk niet dat dat met het maken van verkeerde keuzes te maken heeft, wel met een gebrek aan power tegenover Van Poppel, die op dit moment veruit de beste leadout ter wereld is. De wattages die hij trapt zijn die van een sprinter die zelf kan winnen. Ongezien als leadout. Zet daar een echte topsprinter achter (Nee sorry Bennett is dat niet) en die gaat heel weinig verliezen.

goh
Denk niet dat dat met het maken van verkeerde keuzes te maken heeft, wel met een gebrek aan power tegenover Van Poppel, die op dit moment veruit de beste leadout ter wereld is. De wattages die hij trapt zijn die van een sprinter die zelf kan winnen. Ongezien als leadout. Zet daar een echte topsprinter achter (Nee sorry Bennett is dat niet) en die gaat heel weinig verliezen.
Je moet daar toch mee opletten met een leadout die wattages van een sprinter trapt. Steegmans kon dat ook en maakte Cav gewoon dood. Hebben toen Steegmans en De Jong omgewisseld. De Bennet van bij QS was echt wel een topsprinter, als die die benen kan terugvinden en er is toch beterschap te zien (vorig jaar al 2 ritten in de Vuelta) dan zijn er niet veel sneller dan hem.

Nie er veel sneller dan hem?
Merlier, Philipsen, Ewan en Jakobsen roepen op om even hun bier vast te houden.

Van Poppel zorgt dat een matige sprinter toch kan winnen. Zet een Van Poppel met een snelle jongen en de tweede zat nooit op de foto.
Ook niet vergeten dat Bennet al 32 is natuurlijk.

Gaviria toch ook onder de mensen precies.

Van Poppel is dan ook een sprinter en geen lead-out die voor het geld naar Bora is gegaan en daar nu 2e viool moet spelen en sprintjes aantrekken.. Die zou veel meer voor zichzelf moeten kunnen sprinten.

Als je Bennett niet bij de topsprinters gaat zetten wie is dat dan nog wel? Jackobsen en Ewan? Dan heb je het wel een beetje gehad hé... en of je Ewan daar nog moet bijzetten na zijn laatste 2 seizoen is nog maar de vraag...

* Jackobsen is afgetekend de snelste ter wereld momenteel.
* Ewan kan daar intrinsiek wel mee wedijveren maar die zijn lead-outs zijn gewoon niet goed genoeg. Soms ligt het ook aan Ewan zelf dat hij een wiel verliest in de lead-out maar dat ligt ook aan het feit dat de sprinter geen vertrouwen heeft in zijn lead-out. Als de sprinter wéét "mijn lead-out zet mijn ALTIJD goed af", dan plakt die aan dat wiel. Maar anders is twijfel normaal en dan gaat het fout...
* Philipsen... stap vooruit gezet vorig jaar maar moet toch nog bevestigen dit jaar imo.
* Groenewegen? Maar ook dat is niet meer de Groenewegen van vóór Polen.
* En dan moet je toch wel Bennett gaan zetten op dit moment denk ik.

* Merlier is puur kwa snelheid wel top 3 denk ik maar een sprinter die moeite heeft de eerste week van zo'n GT uit te rijden kan je moeilijk tot de top 5 rekenen + gaat ook naar een team waar hij per definitie nóóit eerste keus zal zijn en dan ook nog eens niet alleen de Tour verliest vs Jackobsen maar ook nog eens de Giro door zijn neus geboord krijgt door Remco...
* Cavendish: die Tour 2021 blijft imo alle sterren op de rij scenario. Anders wint hij daar nooit 4 ritten. En zeker bij Astana verwacht ik een Bahrein stijl uitdoof scenario.
* Pedersen: ondanks zijn goeie Vuelta écht geen top 5.
* Démare: nope.

De Lie & Kooij zijn de 2 up & coming men maar die mannen moeten het toch eerst nog bewijzen op het allerhoogste niveau en dan bedoel ik niet zozeer de renners die ze verslaan maar vooral de koersen waarin ze dat doen.

Van Poppel is dan ook een sprinter en geen lead-out die voor het geld naar Bora is gegaan en daar nu 2e viool moet spelen en sprintjes aantrekken.. Die zou veel meer voor zichzelf moeten kunnen sprinten.
Van Poppel is gewoon niet snel genoeg om zelf kopman te zijn klaar en waarom zou je dan voor eigen rekening proberen B koerskes te gaan winnen met de druk van een team op u schouders als je voor hetzelfde (of misschien zelfs méér) geld ook gewoon WT spurts kan gaan aantrakken EN met de klap ook vaak uit het grootste geduw blijft? Win je? Goeie lead-out! Win je niet? Tja... kopman heeft het niet afgemaakt.

Kijk naar Morkov: er wordt nu wat gemord over zijn niveau maar als hij deze zomer in de Tour in de eerste 2 sprints Jackobsen 2 keer perfect af zet is hij terug "De beste leadout ter wereld!!!1!1!111!!!".

Van Poppel wil niet meer echt voor zichzelf sprinten... Die heeft zich net toegelegd om lead-out te worden omdat hij net niet snel genoeg was om de echte toppers te volgen en de bijhorende stress maakte hem niet gelukkig.
Heeft dat vorig jaar na de ritoverwinningen van Bennett in een interview aan Sporza gezegd en ook onlangs nog eens in de Monaco tapes van LSRF.

Van Poppel wil niet meer echt voor zichzelf sprinten... Die heeft zich net toegelegd om lead-out te worden omdat hij net niet snel genoeg was om de echte toppers te volgen en de bijhorende stress maakte hem niet gelukkig.
Heeft dat vorig jaar na de ritoverwinningen van Bennett in een interview aan Sporza gezegd en ook onlangs nog eens in de Monaco tapes van LSRF.
Inderdaad, maar ik vind Van Poppel een goeie renner, die kan veel meer dan alleen maar sprinten - misschien niet op het allerhoogste niveau maar toch. Hij is duidelijk ook nog wat sterker geworden. Veel beter ga je als hem niet vinden in die rol, dat hebben ze bij Bora goed geflikt.

Nog meer dan naar het voorjaar, kijk ik toch wel uit naar de documentaire over Patrick Lefevere die uitkomt dit jaar. Hopelijk vol met smakelijke quotes over zgn haters, losers en mensen die te zwak zijn voor het wielrennen :love:

Ik ken Van Poppel redelijk en heb hem hier al een paar keer gesproken. Die is meer dan gelukkig hoe het allemaal loopt voor hem.
Ja, dat las ik vorig jaar ook in ProCycling Magazine. Hij juicht even hard als z'n ploegmaat wint, dan dat ie zelf zou winnen.

(zijn jullie het overigens ook al allemaal beu dat Evenepoel nu zelfs al dé reden is dat Jakobsen vannacht won? Allez, het feit dat onze Vlaamsche media het al heel de dag zó op ons af laten komen)

Ja, dat las ik vorig jaar ook in ProCycling Magazine. Hij juicht even hard als z'n ploegmaat wint, dan dat ie zelf zou winnen.

(zijn jullie het overigens ook al allemaal beu dat Evenepoel nu zelfs al dé reden is dat Jakobsen vannacht won? Allez, het feit dat onze Vlaamsche media het al heel de dag zó op ons af laten komen)

Helpt natuurlijk niet dat Jakobsen het zelf zegt.

"Ik ben trots op hen. En zonder Evenepoel zou ik niet kunnen winnen. Ik heb hem en hen echt nodig."

Renaat en co zijn natuurlijk niet naar Argentinie gegaan om over Jakobsen te berichten dus dit was zeer voorspelbaar dat alles vanuit het standpunt van Evenepoel zou worden bekeken.

Het is nog maar het prille begin van het seizoen eh.
Remco zal nog vaak genoemd worden en elke scheet zal over geschreven worden :P
Legt hij morgen een golden drop dan brengt sporza. een special over hoe het godenkind een golden drop gelegd heeft :P

Deze zondag vader Evenepoel op velofolies gezien. Toch maar een zeer luidruchtige vent, iedereen zal hem zeker gehoord hebben :P

Als je Bennett niet bij de topsprinters gaat zetten wie is dat dan nog wel? Jackobsen en Ewan? Dan heb je het wel een beetje gehad hé... en of je Ewan daar nog moet bijzetten na zijn laatste 2 seizoen is nog maar de vraag...

* Jackobsen is afgetekend de snelste ter wereld momenteel.
* Ewan kan daar intrinsiek wel mee wedijveren maar die zijn lead-outs zijn gewoon niet goed genoeg. Soms ligt het ook aan Ewan zelf dat hij een wiel verliest in de lead-out maar dat ligt ook aan het feit dat de sprinter geen vertrouwen heeft in zijn lead-out. Als de sprinter wéét "mijn lead-out zet mijn ALTIJD goed af", dan plakt die aan dat wiel. Maar anders is twijfel normaal en dan gaat het fout...
* Philipsen... stap vooruit gezet vorig jaar maar moet toch nog bevestigen dit jaar imo.
* Groenewegen? Maar ook dat is niet meer de Groenewegen van vóór Polen.
* En dan moet je toch wel Bennett gaan zetten op dit moment denk ik.

* Merlier is puur kwa snelheid wel top 3 denk ik maar een sprinter die moeite heeft de eerste week van zo'n GT uit te rijden kan je moeilijk tot de top 5 rekenen + gaat ook naar een team waar hij per definitie nóóit eerste keus zal zijn en dan ook nog eens niet alleen de Tour verliest vs Jackobsen maar ook nog eens de Giro door zijn neus geboord krijgt door Remco...
* Cavendish: die Tour 2021 blijft imo alle sterren op de rij scenario. Anders wint hij daar nooit 4 ritten. En zeker bij Astana verwacht ik een Bahrein stijl uitdoof scenario.
* Pedersen: ondanks zijn goeie Vuelta écht geen top 5.
* Démare: nope.

De Lie & Kooij zijn de 2 up & coming men maar die mannen moeten het toch eerst nog bewijzen op het allerhoogste niveau en dan bedoel ik niet zozeer de renners die ze verslaan maar vooral de koersen waarin ze dat doen.

De meeste van die namen zijn gewoon sneller dan de Bennett van het laatste anderhalf jaar. Ja ook Demare. Enkel Pedersen zou ik zeggen van niet, die zijn pure snelheid ligt niet zo hoog maar teert vooral op een lange sprint na een lastige wedstrijd. Bennetts waardes bewijzen dit trouwens (ze zijn goed, maar al heel lang niet meer top) en je kon dat gisteren weer zien. Een topspurter kan meteen over Van Poppel komen na zijn leadout zodat hij niet meer kan ingesloten worden.

Over Ewan, ik heb het dan natuurlijk over intrinsieke snelheid. Niet over andere zaken zoals plaatsing. De meeste van die namen zouden Bennett in een vlakke sprint gewoon kloppen in een 1v1. Die mannen winnen allemaal een stuk meer met Van Poppel als leadout dan Bennett zelf, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Overigens de keren dat Ewans falen aan zijn leadout lag vorig jaar zijn echt op één hand te tellen. 't Is dat niet omdat iedereen dat zo vaak herhaalt elke keer als Ewan zelf faalt, dat het daarom waar is. Zijn grootste probleem is dat hij meer schrik heeft gekregen na zijn vele valpartijen (typisch voor sprinters) en daarom zich (nog) makkelijker laat wegzetten. Groenewegen heeft dat ook na het Jakobsen incident.

Laatst bewerkt:

Ach, je kent ze toch. Das hetzelfde als dat ze van die artikels schrijven genre "Trossard helpt Arsenal voorbij Man Utd". Blijkt dat hij de 3de laatste pas gegeven heeft bij 1 van de goals... :unsure:. Het moment dat MrCipo zei dat Renaat in Argentinië zat weet je toch dat er elke dag wel zo'n artikel verschijnt. Letterlijk niemand cared om de Ronde van San Juan hé... ze willen gewoon clickbait artikeltjes kunnen schrijven. Moest Remco daar niet rond rijden, zou er niks over geschreven worden.

Is een beetje als dat welles-nietes spelletje dat PatLef momenteel in de media speelt met Alaphilippe.
PatLef: "Ik heb hem gezegd..."
Fluppe: "Hu? Dat heeft hij helemaal niet gezegd"
PatLef: "Jawel! Ik heb het zeker wél gezegd! En hij was wrééd verschoten!!!"

Dat de media dan ook nog een platform geeft aan zo'n welles-nietes spelletje op kleuterniveau is helemaal pijnlijk. Maar hey, het is PatLef dus clicks gegarandeerd...

De meeste van die namen zijn gewoon sneller dan de Bennett van het laatste anderhalf jaar. Ja ook Demare. Enkel Pedersen zou ik zeggen van niet, die zijn pure snelheid ligt niet zo hoog maar teert vooral op een lange sprint na een lastige wedstrijd. Bennetts waardes bewijzen dit trouwens (ze zijn goed, maar al heel lang niet meer top) en je kon dat gisteren weer zien. Een topspurter kan meteen over Van Poppel komen na zijn leadout zodat hij niet meer kan ingesloten worden.

Over Ewan, ik heb het dan natuurlijk over intrinsieke snelheid. Niet over andere zaken zoals plaatsing. De meeste van die namen zouden Bennett in een vlakke sprint gewoon kloppen in een 1v1. Die mannen winnen allemaal een stuk meer met Van Poppel als leadout dan Bennett zelf, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Overigens de keren dat Ewans falen aan zijn leadout lag vorig jaar zijn echt op één hand te tellen. 't Is dat niet omdat iedereen dat zo vaak herhaalt elke keer als Ewan zelf faalt, dat het daarom waar is. Zijn grootste probleem is dat hij meer schrik heeft gekregen na zijn vele valpartijen (typisch voor sprinters) en daarom zich (nog) makkelijker laat wegzetten. Groenewegen heeft dat ook na het Jakobsen incident.
Ik heb Ewan der voorbije jaren toch héél veel sprints zien rijden waar hij met grote voorsprong de snelste is (is makkelijk vanuit de slipstream natuurlijk) maar waar hij er gewoon niet komt omdat hij van véél te ver moet komen. In een heel deel van die gevallen ligt het feit dat Ewan zijn leadout kwijt geraakt in de aanloop naar de sprint maar een sprinter die zijn leadout kwijt geraakt ligt vaak aan een gebrek aan vertrouwen in die leadout en het maken van verkeerde keuzes.
Een sprinter aan het wiel van Morkov of Van Poppel weet met zekerheid dat hij op de juiste plaats zit in de laatste 300meter. Als je dat vertrouwen niet hebt in je leadout dan ga je in die laatste kilometer twijfelen en split-second beslissingen nemen die nadien vaker niet dan wel de juiste blijken te zijn: omdat er dan van achteruit golven komen waardoor je ingesloten geraakt, omdat je toch nog uit het wiel gekwakt wordt...

Terug
Bovenaan