Start Wielerseizoen 2023

Voor hetzelfde geld krijgt Remco het in zijn kop om naar Ineos te trekken. Time will tell.
Bedrag dat Ineos zou over hebben voor Remco over een periode van 5 jaar is om van achterover te vallen.
Ik ga het bedrag niet noemen want is ook maar van horen zeggen, maar er waait daar toch alleszins iets…

Ze moeten ook wel he.

Ze hebben momenteel niemand die zich kan meten met de absolute top in het rondewerk.

Iets zegt mij dat we nog veel plezier aan die jongen gaan beleven.
Bessèges is spijtig genoeg een koers die weinig oplevert, maar dit bied wel perspectief.

Ze moeten ook wel he.

Ze hebben momenteel niemand die zich kan meten met de absolute top in het rondewerk.
Euhm je vergeet dat Thomas derde werd in de tour?
Dat ze daar nog altijd een Bernal hebben die een vraagteken is maar op papier zeker meekan.
Ze hebben net een heel sterke ploeg.

En alluderen dat Remco al bij die top hoort is misschien wel een klein beetje voorbarig, niet?

Geoghehan Hart won ook de giro, en als je nu zijn naam noemt verklaart men u zot als je spreekt over GC’s.

Veel renners winnen idd 1 x een GC en tzijn direct allemaal merckx of armstrong of Pogacars.
Remco heeft superjaar achter de rug, om dit jaar te bevestigen, top 3 giro en paar eendagskoersen is genoeg zeker?

Ineos heeft 3 rondewinnaars in de rangen, wrm zou Remco moeten naar daar gaan?

Fishman heeft de tour gewonnen, eens zien of die dit jaar ook wint? Ook veel te danken aan VA.

Fishman heeft de tour gewonnen, eens zien of die dit jaar ook wint? Ook veel te danken aan VA.

:rofl:

Wat je soms toch allemaal leest. Nu analysten en journalisten durven dit soort onzin ook uit te kramen in de kranten en op TV dus hoeft niet te verwonderen dat sommige het zijn beginnen geloven.

Vignegaard was vorig jaar in de Tour de beste bergop. Heeft tot 2x toe Pogacar knal uit de wielen gereden en een ferme lap tijd aan de broek gesmeerd en in de TT was hij ook bij de besten ware het niet dat hij al stevig in het geel stond en het slot van die TT wat risky was of hij had die misschien ook nog gewonnen. Vignegaard won vorig jaar de Tour omdat hij de beste was. Zet die bij Lotto of een Franse ploeg en die wint ook de Tour. Vignegaard was echt wel dominant buiten de kasseien rit slaagde Pogacar erop geen enkel ogenblik in om hem onder druk te zetten.

En Vignegaard hoeft niet meer te bevestigen hé. Hij werd het jaar ervoor 2e wat hij vorig deed was dus al de bevestiging dat hij een top ronde renner is.

En ook weer fijn om te zien dat we ons dus weer een gans jaar gaan kunnen opmaken aan de vraag of Evenepoel nu eigenlijk een topper is of niet. LBL, Vuelta en WK worden in een seizoen was niet genoeg bewijs.

Euhm je vergeet dat Thomas derde werd in de tour?
Dat ze daar nog altijd een Bernal hebben die een vraagteken is maar op papier zeker meekan.
Ze hebben net een heel sterke ploeg.

En alluderen dat Remco al bij die top hoort is misschien wel een klein beetje voorbarig, niet?

Geoghehan Hart won ook de giro, en als je nu zijn naam noemt verklaart men u zot als je spreekt over GC’s.

Veel renners winnen idd 1 x een GC en tzijn direct allemaal merckx of armstrong of Pogacars.
Remco heeft superjaar achter de rug, om dit jaar te bevestigen, top 3 giro en paar eendagskoersen is genoeg zeker?

Ineos heeft 3 rondewinnaars in de rangen, wrm zou Remco moeten naar daar gaan?

Thomas is geen bedreiging voor Pog/Rog/Vingo, hij was best of the rest maar dat is niet genoeg.
Bernal is goed maar ik zie die eerlijk gezegd enkel nog winnen als de allerbesten niet meedoen.
Hart vermelden is een grap.

De enigste die drie mannen echt pijn zouden kunnen doen zijn volgens mij Ayuso en Evenepoel.

Een ploeg als INEOS is het aan haar status verplicht om mee te dingen naar Tourwinst en dat zie ik momenteel niet gebeuren. Met Evenepoel zou dat kunnen.
Voor Evenepoel zou het geen onlogische keuze zijn. Een zak geld, een steengoede omkadering en hij past precies in het plaatje waarmee INEOS graag GT's wint.

Misschien kan hij helemaal niet naar INEOS?

Dit is toch gewoon wat zeveren op basis van een gerucht dat iemand heeft horen waaien :)

Vignegaard won vorig jaar de Tour omdat hij de beste was. Zet die bij Lotto of een Franse ploeg en die wint ook de Tour. Vignegaard was echt wel dominant buiten de kasseien rit slaagde Pogacar erop geen enkel ogenblik in om hem onder druk te zetten.

Dat Vingegaard de beste was waarschijnlijk wel, maar dat ie bij Lotto of eenders welk ander middenveld ploegske prijs had gereden,
geloof ik niks van.

Die kasseirit is ie nog tussen de mensen geëindigd omdat ie kon rekenen op een halve ploeg en sterke Wout om de meubelen te redden.
In die rit naar de col de granon, heeft ie andermaal kunnen teren op een sterke ploeg die Pogi volledig aan flarden hebben gereden.

Ik wil het wel eens zien als ie er zowat volledig alleen voor zou hebben gestaan, sterker nog, dan was het na de mini roubaix al over geweest..

Dat Vingegaard de beste was waarschijnlijk wel, maar dat ie bij Lotto of eenders welk ander middenveld ploegske prijs had gereden,
geloof ik niks van.

Die kasseirit is ie nog tussen de mensen geëindigd omdat ie kon rekenen op een halve ploeg en sterke Wout om de meubelen te redden.
In die rit naar de col de granon, heeft ie andermaal kunnen teren op een sterke ploeg die Pogi volledig aan flarden hebben gereden.

Ik wil het wel eens zien als ie er zowat volledig alleen voor zou hebben gestaan, sterker nog, dan was het na de mini roubaix al over geweest..

De kasseirit zou bij ploegen als Lotto of Alpecin geen probleem geweest zijn wel de bergen, die ploegen hebben geen klimmers. Dus inderdaad, daar geloof ik ook weinig van. Sommige van die franse ploegen zouden dan weer degelijk zijn in de bergen (FDJ met Gaudu, Madouas, Storer bv), maar zouden misschien meer afzien in de andere ritten.

Vraag me vooral af waarom hij wij thé wolfpack blijft als ik naar Ineos kan ..

Omdat hij een contract ondertekend heeft? Hallo?

geloof ik niks van.

De kasseirit zou bij ploegen als Lotto of Alpecin geen probleem geweest zijn wel de bergen, die ploegen hebben geen klimmers. Dus inderdaad, daar geloof ik ook weinig van. Sommige van die franse ploegen zouden dan weer degelijk zijn in de bergen (FDJ met Gaudu, Madouas, Storer bv), maar zouden misschien meer afzien in de andere ritten.

Hij zat gewoon in de groep na Pogacar en Stuyven in de kasseien rit hoor.

En naar de Granon heeft Pogacar zichzelf vooral kapot gereden door kilometers op kop te rijden met Vignegaard in het wiel op de Galibier.

Vignegaard was beter dan Pogacar bergop. Zolang Pogacar Vignegaard niet kan lossen hoeft Vignegaard gewoon maar te volgen hé. Een sterke ploeg hebben is natuurlijk comfortabler die kunnen eventueel een scheve situtatie voor jouw rechtzetten en die remmen ook tegenstanders af om iets te proberen omdat die weten dat je ploeg het anders wel terugbrengt maar zolang je aandachtig blijft en geen zwak moment kent hoef je gewoon maar te volgen. Man tegen man was Vignegaard vorig jaar in de Tour gewoon beter dan Pogacar daarom won hij de Tour niet door zijn ploeg.

Omdat hij een contract ondertekend heeft? Hallo?

Ineos wil hem al sinds hij junior is, nog voor hij een contract had bij PatLef. PatLef is in actie geschoten omdat hij een contract voorstel kreeg van Ineos daardoor is hij meteen van de junioren naar de profs gegaan. Eerste plan was om hem een jaar bij de beloften van A Merckx te steken.

Ineos wil hem al sinds hij junior is, nog voor hij een contract had bij PatLef. PatLef is in actie geschoten omdat hij een contract voorstel kreeg van Ineos daardoor is hij meteen van de junioren naar de profs gegaan. Eerste plan was om hem een jaar bij de beloften van A Merckx te steken.

Dat begrijp ik, maar Ineos zal toen die miljoenen nog niet op tafel willen leggen hebben waarschijnlijk, en zat toen nog niet in vieze papieren qua potentiële Tour winnaar.

Vignegaard was beter dan Pogacar bergop. Zolang Pogacar Vignegaard niet kan lossen hoeft Vignegaard gewoon maar te volgen hé. Een sterke ploeg hebben is natuurlijk comfortabler die kunnen eventueel een scheve situtatie voor jouw rechtzetten en die remmen ook tegenstanders af om iets te proberen omdat die weten dat je ploeg het anders wel terugbrengt maar zolang je aandachtig blijft en geen zwak moment kent hoef je gewoon maar te volgen. Man tegen man was Vignegaard vorig jaar in de Tour gewoon beter dan Pogacar daarom won hij de Tour niet door zijn ploeg.
Volgens mij heb jij volledig de aanwezigheid van Sep Kuss gemist.
Of je onderschat zeer zwaar zijn waarde en wat zijn werk heeft betekend voor de winst.
Als ploeg was Jumbo ook gewoon beter dan UAE. Dat het enkel maar volgen is dat is onzin.

Hij zat gewoon in de groep na Pogacar en Stuyven in de kasseien rit hoor.

En naar de Granon heeft Pogacar zichzelf vooral kapot gereden door kilometers op kop te rijden met Vignegaard in het wiel op de Galibier.

Niet gewonnen door zijn ploeg, allé komaan serieus blijven ?!

Vaneiges zat ie in de groep net na stuyven en pogi, omdat ze zowat half jumbo hebben laten wachten en Wout zich volledig heeft leeg gereden om het gat zo klein mogelijk te houden op groep Pogi-Stuyven. Had ie bij Lotto gezeten had hem na die rit bijna 2 minuten meer aan zijn broek gehad.

Dat Jonas sterker was in de aankomst na Hautacam, ok, ma op de Granon is Pogi gewoon doodgeknepen door sterkte van Jumbo en deels door zich zot te laten maken. Zet Jonas bij UAE en Pogi bij Jumbo in diee rit, in geen 100 jaar dat Jonas die rit wint.

Ik zou zelf verder willen gaan, het feit dat Pogi veelal alles zelf moest doen, heeft gigantisch veel krachten gekost, die ie in de latere ritten heeft moeten bekopen.

Thomas is geen bedreiging voor Pog/Rog/Vingo, hij was best of the rest maar dat is niet genoeg.
Bernal is goed maar ik zie die eerlijk gezegd enkel nog winnen als de allerbesten niet meedoen.
Hart vermelden is een grap.

De enigste die drie mannen echt pijn zouden kunnen doen zijn volgens mij Ayuso en Evenepoel.

Een ploeg als INEOS is het aan haar status verplicht om mee te dingen naar Tourwinst en dat zie ik momenteel niet gebeuren. Met Evenepoel zou dat kunnen.
Voor Evenepoel zou het geen onlogische keuze zijn. Een zak geld, een steengoede omkadering en hij past precies in het plaatje waarmee INEOS graag GT's wint.

Hart heeft in die giro wel getoond met wattages dat hij in ieder geval het talent heeft om mee te dingen voor het podium/ winst. Hopelijk komt het er nog eens uit (Net zoals bij Hindley).

Wint dan toevallig wel vandaag :)

Maar ik denk dat Ineos wel vol zal gaan voor Pidcock al is dat een werk van lange adem.
Maar ik vind de weg dat ze nu zijn Ingeslaan veel toffer om te kijken , dan dat ze gewoon Evenepoel gaan pakken.

Niet gewonnen door zijn ploeg, allé komaan serieus blijven ?!

Vaneiges zat ie in de groep net na stuyven en pogi, omdat ze zowat half jumbo hebben laten wachten en Wout zich volledig heeft leeg gereden om het gat zo klein mogelijk te houden op groep Pogi-Stuyven. Had ie bij Lotto gezeten had hem na die rit bijna 2 minuten meer aan zijn broek gehad.

Dat Jonas sterker was in de aankomst na Hautacam, ok, ma op de Granon is Pogi gewoon doodgeknepen door sterkte van Jumbo en deels door zich zot te laten maken. Zet Jonas bij UAE en Pogi bij Jumbo in diee rit, in geen 100 jaar dat Jonas die rit wint.

Ik zou zelf verder willen gaan, het feit dat Pogi veelal alles zelf moest doen, heeft gigantisch veel krachten gekost, die ie in de latere ritten heeft moeten bekopen.

Nope. In die kasseienrit viel Roglic, reed Vignegaard lek waarop die op de fiets van Van Hooydonck sprong en ze plots met 3 met een kapotte/slechte fietst langs de kant stonden. Zo sterk was Jumbo die dag niet hoor. En niet vergeten dat er ook nog anderen meedoen. Zonder VA had Vignegaard wel meer tijd verloren die rit maar zeker geen minuten het was niet alsof de rest van die groep zat te wachten.

Pogacar is niet doodgeknepen geweest die heeft gewoon dom gekoerst. Had nog Maika en McNulty in die groep 20" achter hem. Ineos had ook nog meerdere pionen daarachter en toch reageert hij keer op keer op een Roglic die al met een been uit de Tour was (na die val in die kasseienrit). Alsof al dat reageren niet dom genoeg was gaat hij op de Galibier op hoge hoogte ook nog eens kilometers gaan doortrekken met Vigengaard free wheelen in zijn wiel. Pogacar heeft die dag enorm dom gekoerst dat heeft hem die minuten pandoering opgeleverd niet Jumbo.

McNulty heeft in een van die bergritten, 2 bergen met enkel Pogacar en Vigengaard in zijn wiel naar boven gereden maar ja inderdaad UAE was nergens. :sarcastic:

Vignegaard was vorig jaar de sterke man in de Tour en daardoor won hij de Tour. Dat constant proberen minimaliseren van een uitstekende prestatie om toch maar weer een Belg in de spotlichten te zetten is zielig! (En vooral dan van de media)

Vignegaard was vorig jaar de sterke man in de Tour en daardoor won hij de Tour. Dat constant proberen minimaliseren van een uitstekende prestatie om toch maar weer een Belg in de spotlichten te zetten is zielig! (En vooral dan van de media)
En waar zie jij dan iemand de prestatie minimaliseren in het voordeel van een Belg?
Welke Belg dingde mee voor een winst in die Tour dan?

Ik citeer mijzelf.
En die top daar reken ik voor de duidelijkheid Vingegaard bij.
Maar dat hij de Tour altijd zou gewonnen hebben en hij enkel maar moet volgen, totaal niet akkoord daarmee.

Het is natuurlijk een als/als verhaal, Vingegaard heeft meer dan verdiend gewonnen , maar er waren opties voor pogacar om ook deze tour te winnen.

Vingergaard was de beste klimmer , maar om de tour te winnen zijn ook andere factoren (zoals geluk / ploegmaats) .

Zonder WVA verliest vingegaard zeker +1 minuut op pogacar. (Volgens sommige zelf 2 minuten) in de kasseirit. Stel dat roglic niet valt die rit , dan wachten ze misschien zelf niet helemaal op vingegaard (of toch niet met WVA) of als WVA in een zeker winnende positie zat voor deze etappe , wat gingen ze dan doen ? Allemaal factoren dat deze rit anders had kunnen bepalen.

Pogacar heeft inderdaad dan wel die ene bergrit niet slim gekoerst, maar zo koerst hij nu al helemaal vaak en heeft daardoor ook vaak mooie overwinningen gehaald.

Terug
Bovenaan