Start Wielerseizoen 2023

Het is natuurlijk een als/als verhaal, Vingegaard heeft meer dan verdiend gewonnen , maar er waren opties voor pogacar om ook deze tour te winnen.

Vingergaard was de beste klimmer , maar om de tour te winnen zijn ook andere factoren (zoals geluk / ploegmaats) .

Zonder WVA verliest vingegaard zeker +1 minuut op pogacar. (Volgens sommige zelf 2 minuten) in de kasseirit. Stel dat roglic niet valt die rit , dan wachten ze misschien zelf niet helemaal op vingegaard (of toch niet met WVA) of als WVA in een zeker winnende positie zat voor deze etappe , wat gingen ze dan doen ? Allemaal factoren dat deze rit anders had kunnen bepalen.

Pogacar heeft inderdaad dan wel die ene bergrit niet slim gekoerst, maar zo koerst hij nu al helemaal vaak en heeft daardoor ook vaak mooie overwinningen gehaald.

Vigngaard had pech die kasseien rit als die pech nog erger was dan kon hij misschien meer tijd hebben verloren ja maar dat is altijd zo natuurlijk. Als Vignegaard in de slotrit in parijs een bocht mist en zijn been breekt wint hij ook niet hé omdat dan kansen voor Pogacar te noemen. Zover zat hij trouwens niet achter hoor op Pogacar in die kasseienrit. Niet vergeten dat Pogacar en Stuyven zich ook een beetje tegenkwamen want die kopgroep kwamen ze ook niet meer op terug.

Er is een groot verschil om op 50km van het einde solo te gaan zoals hij inderdaad al vaak deed en langs de andere kant op 2 bergen van het einde te gaan beuken met je belangrijkste concurrent die je er al het jaar ervoor een keer afreed bergop (Ventoux) in je wiel. Hij fiets normaal onstuimig, wat hij naar de Granon deed was gewoon oerdom en zijn ploegleiders verdienen daar ook een schop voor dat ze hem niet tot de orde hebben geroepen. Zijn oude ploegleider komt nu terug dus hopelijk houd hij het in het vervolg gewoon bij onstuimig.

@dadash zijn achterstand van Vingegaard was toch zeker +1 minuut. Maar exact weet ik het niet meer maar ik weet nog dat er veel stuurden de tour is gedaan, (kuttour en van die dingen), tot dat wout er bijkwam en dan ging dat tijdsgat wel enorm snel dicht.

Nu ik hoop gewoon dat pogi veel mag winnen dit jaar , rijdt enorm veel ivg. andere grote ronde kandidaten (ook met de bedoeling om te winnen ipv op te warmen)
--------------

Over vandaag van, toch leuk dat Hart weer boven water komt (ook al vallen de ritten mee) einde contract dus dat wil meestal zeggen dat ze een beter seizoen gaan rijden.

Spannende rit nog morgen !

Thomas is geen bedreiging voor Pog/Rog/Vingo, hij was best of the rest maar dat is niet genoeg.
Bernal is goed maar ik zie die eerlijk gezegd enkel nog winnen als de allerbesten niet meedoen.
Hart vermelden is een grap.

De enigste die drie mannen echt pijn zouden kunnen doen zijn volgens mij Ayuso en Evenepoel.

Een ploeg als INEOS is het aan haar status verplicht om mee te dingen naar Tourwinst en dat zie ik momenteel niet gebeuren. Met Evenepoel zou dat kunnen.
Voor Evenepoel zou het geen onlogische keuze zijn. Een zak geld, een steengoede omkadering en hij past precies in het plaatje waarmee INEOS graag GT's wint.
IEDEREEN VERGEET HIER THYMEN ARENSMAN.
The next best thing bij Ineos. 100% zeker van.

@dadash zijn achterstand van Vingegaard was toch zeker +1 minuut. Maar exact weet ik het niet meer maar ik weet nog dat er veel stuurden de tour is gedaan, (kuttour en van die dingen), tot dat wout er bijkwam en dan ging dat tijdsgat wel enorm snel dicht.

Nu ik hoop gewoon dat pogi veel mag winnen dit jaar , rijdt enorm veel ivg. andere grote ronde kandidaten (ook met de bedoeling om te winnen ipv op te warmen)
--------------

Was op een bepaald moment een minuut tussen Pogacar en Vingegaard maar dat was nog ver van de finish (kleine 20km), Pogacar zat amper 40" achter op de kopgroep. Toen Pogacar en Stuyven ervan door gingen was Vingegaard al een tijdje lek gereden en toen op een te grote fiets gepsrongen onvergeetelijk beeld dat :D. Pogacar is binnen gekomen op 51" van de winnaar terwijl je toch mag aannemen dat de koplopers in het slot wat hebben zitten rekenen. VA zorgde voor een versnelling in het peleton maar Pogacar en Stuyven zakten er naar het einde toe ook gewoon door. Zelfs zonder VA ging het aan de finish nooit veel meer dan een 30" geweest zijn dat het peloton achter ging zijn. En die rit kende Vignegaard dus pech. Dus gaan we dat dan echt beschouwen als een kans voor Pogacar om de Tour te winnen?

Ik ben ook fan van Pogacar hé, veel leukere renner en ziet er ook een stuk beter uit dan de Deen. Maar omdat ik eerder fan ben van zijn concurrent hoef ik toch de uitzonderlijke prestatie van Vignegaard in de Tour niet te minimaliseren?

En in welke zin is dat foutief misschien?
Hij was gedurende de Tour heel constant in zijn prestaties en had een goeie ploeg om zich te omringen. En een Pogacar was een tikkeltje minder.
Dat is trouwens niet minimaliseren, dat is wat men noemt feiten aanhalen. En die post was in zijn context geschreven van Vingegaard die eendagskoersen ging rijden en potentieel winnen, want Pogacar kan en doet het ook.

En in welke zin is dat foutief misschien?
Hij was gedurende de Tour heel constant in zijn prestaties en had een goeie ploeg om zich te omringen. En een Pogacar was een tikkeltje minder.
Dat is trouwens niet minimaliseren, dat is wat men noemt feiten aanhalen. En die post was in zijn context geschreven van Vingegaard die eendagskoersen ging rijden en potentieel winnen, want Pogacar kan en doet het ook.
Not this again... er is werkelijk geen enkel manier waarop "Pogacar was een tikkeltje minder" een vaststaand feit is. Dat is u interpretatie van de feiten en er is imo geen enkele duidelijke maatstaaf waaraan af te leiden is dat Pogacar écht minder was dan in 2021. Thomas kreeg van Pogacar een kleine 5 minuten aan de broek, Gaudu dat was een rekening van meer dan 10 minuten... de enige factor die gewijzigd is tussen 21 & 22 is eigenlijk Vingegaard. De enige logische conclusie is dus vooral dat Vingegaard gewoon aanzienlijk beter voor de dag kwam. En ik blijf er bij dat dat hoofdzakelijk een mentale kwestie was. In 21, in die legendarische rit waar Pogacar iedereen 5 minuten aan smeerde, had Vingegaard gewoon nog niet echt de click gemaakt van "IK ben hier nu kopman". Dat besef is pas na die bewuste rit gekomen en nadat heeft Pogacar niet nog meer tijd kunnen nemen (dat was niet meer nodig ook), integendeel: als het in de afdaling van de Ventoux niet 1 VS 3 was geweest had hij daar toch een klein tikje gekregen.

Om het over een andere boeg te gooien, net dit legendarisch stukje podcast gehoord.
Cedric Beullens met een imitatie van Arnaud De Lie na zijn winst in Bessèges.

24min45 begint het :laugh: Ik doe die sigaret uit :rofl:

Rui Costa is voorlopig een gouden transfer voor Wanty. Het zijn niet de allergrootste wedstrijden maar 2 ritten en GC al dit jaar kan tellen.

Voor een team als Wanty toch ook punten meteen aan de start van een nieuwe 3 jaar cyclus.

Costa precies weer herboren, die was toch echt wel minder de voorbije jaren of heb ik die zijn prestaties ergens gemist. Vroeger werd die WK, won die ritten in de Tour won die de RVZ maar de laatste jaren kwam hij daar toch niet echt meer in de buurt. Wanty toch echt wel een ploeg die renners beter maakt precies.

Costa precies weer herboren, die was toch echt wel minder de voorbije jaren of heb ik die zijn prestaties ergens gemist. Vroeger werd die WK, won die ritten in de Tour won die de RVZ maar de laatste jaren kwam hij daar toch niet echt meer in de buurt. Wanty toch echt wel een ploeg die renners beter maakt precies.

Niet de eerste UAE'er die boven water komt na vertrek!

Alluderen dat Remco al bij die top hoort is misschien wel een klein beetje voorbarig, niet?

Geoghehan Hart won ook de giro, en als je nu zijn naam noemt verklaart men u zot als je spreekt over GC’s.
Remco gaan vergelijken met iemand als Geoghehan Hart zegt vooral iets over uw beperkte wielerkennis 🤦.. Remco behoort wel degelijk al tot de top dat bewijst zijn veelzijdig palmares gewoonweg. Je leest hier wat.. 😂

Remco gaan vergelijken met iemand als Geoghehan Hart zegt vooral iets over uw beperkte wielerkennis 🤦.. Remco behoort wel degelijk al tot de top dat bewijst zijn veelzijdig palmares gewoonweg. Je leest hier wat.. 😂
Ze hebben wel één ding gemeen, en dat is één grote ronde gewonnen.
Ik volg niet dat Remco al bij de absolute top staat nu, dat zal na de giro misschien veranderen.

Maar voor de rest zeg ik vooral niet dat Geoghehan Hart vergelijkbaar is met Remco. In geen geval. Dat maak jij ervan.
Die sneer is dan ook totaal onnodig.

Terug
Bovenaan