Start Wielerseizoen 2023

En waarom was dat dan?
Omdat de mooie Vlaamsche taal te min is voor u? Of omdat je zo een Popie Jopie bent die het wel nice vindt om flengels te spreken?

Ik spreek ook wel geregeld Engels. Maar dat is omdat ik 0,0 Frans kan. :unsure:
En mijn Waalse counterpart spreekt niet goed Engels.
Grave conversaties hebben wij!
Omdat ik op internationale IT projecten zat. Thuis werk met calls naar de US. Mijn week was dus Engels. Mijn weekends plat west vlaams met de vrienden.

Vanaf uw job iets meer internationaal gaat er nu eenmaal veel Engels tussen zitten.

Enkele opvallende interviews gelezen.
- Pello Bilbao zou in de grote rondes niet meer gaan voor eindklassement maar ritoverwinningen. (Dat vindt hij leuker).

En dan misschien nog de meest opvallende, interview met George Bennett over UAE en Pogi:

We hebben alles opnieuw bekeken, elk detail. Voorheen wist Tadej zijn wedstrijden puur op klasse te winnen, maar nu kijken wij ook naar de kleinere dingen qua materiaal, training, nutrition; alles. Ik denk dat het van ons een veel betere ploeg maakt.'

Niet dat het zo slecht zal geweest zijn, maar dat een van de rijkste ploegen daar nu pas aan begint.

We hebben alles opnieuw bekeken, elk detail. Voorheen wist Tadej zijn wedstrijden puur op klasse te winnen, maar nu kijken wij ook naar de kleinere dingen qua materiaal, training, nutrition; alles. Ik denk dat het van ons een veel betere ploeg maakt.'
Kleinere dingen: training. Lol.
Kan evengoed praatmakerij zijn om de tegenstand wat angst in te boezemen en een licht mentaal voordeel in de volgende koersen af te dwingen.
We zullen zien wat er van aan is op het einde van dit jaar en volgend jaar.

Kleinere dingen: training. Lol.
Kan evengoed praatmakerij zijn om de tegenstand wat angst in te boezemen en een licht mentaal voordeel in de volgende koersen af te dwingen.
We zullen zien wat er van aan is op het einde van dit jaar en volgend jaar.
Misschien wat overdreven dat het er uitkomt uit het interview.

Er is dit seizoen toch wel veel veranderd qua materiaal bij UAE:
Shimano , Wahoo , Enve (wielen) , Continentals (Banden)

Qua voeding en training zal het sowieso wel goed/ top zijn (ze hadden reeds een topcoach in dienst = even goed als ineos bvb. ), maar ze zullen er misschien enkele dingen herbekeken zijn, misschien dat Jumbo het nog eens naar de next level had getrokken ?

Het is niet dat alles ervoor in het honderd liep met Pogi

Qua voeding en training zal het sowieso wel goed/ top zijn (ze hadden reeds een topcoach in dienst = even goed als ineos bvb. ), maar ze zullen er misschien enkele dingen herbekeken zijn, misschien dat Jumbo het nog eens naar de next level had getrokken ?
Je moet ook de correcte renners hebben voor dat type trainen, dat ze daar doen.
Wellens zei dat ze in Z2 trainen, niet vollen bak, maar niet te licht. Uit zelfde mond kwam dat andere coureurs liever niet zo trainen.
Echt benieuwd wat er uit Tim gaat komen dit jaar, met deze aanpak.

Enkele opvallende interviews gelezen.
- Pello Bilbao zou in de grote rondes niet meer gaan voor eindklassement maar ritoverwinningen. (Dat vindt hij leuker).

En dan misschien nog de meest opvallende, interview met George Bennett over UAE en Pogi:

Niet dat het zo slecht zal geweest zijn, maar dat een van de rijkste ploegen daar nu pas aan begint.
Marginal gains dus. :unsure:

Eerste profoverwinning voor Biermans in Oman. Sterke beer aan het worden. Vroeger al een klepper bij de jeugd maar bij de profs nog niet kunnen doorbreken wegens ontzettend veel pech.

Jordi Warlop overigens op 2... Gered door Lefevere. Rijdt daar nu voor een minimumcontractje bij het continentale team van QS. Krijgt er nauwelijks geld voor maar wel de kans om zich te tonen voor zijn profbestaan toch te verlengen en dat doet hij. Zeer knap.

Jordi Warlop overigens op 2... Gered door Lefevere. Rijdt daar nu voor een minimumcontractje bij het continentale team van QS. Krijgt er nauwelijks geld voor maar wel de kans om zich te tonen voor zijn profbestaan toch te verlengen en dat doet hij. Zeer knap.

Vond het al heel raar dat die moeite had om een contract te krijgen
(of dat het zo lang duurde). Nu de plaatsjes waren idd beperkt.

B&B was vorig jaar helaas geen vetten.
Maar de 2 jaren ervoor voor topsportvlaanderen was toch deftig genoeg om te tonen dat hij iets in zijn mars heeft als bvb. man voor in een sprinttrein.

Vond het al heel raar dat die moeite had om een contract te krijgen
(of dat het zo lang duurde). Nu de plaatsjes waren idd beperkt.

B&B was vorig jaar helaas geen vetten.
Maar de 2 jaren ervoor voor topsportvlaanderen was toch deftig genoeg om te tonen dat hij iets in zijn mars heeft als bvb. man voor in een sprinttrein.

Nja als je in December pas moet beginnen zoeken is dat ergens logisch hé. De meeste teams hadden gewoon geen budget meer. Ook QS niet om een 30e renner toe te voegen aan hun WT ploeg, maar gelukkig kun je zo iemand dan onderbrengen bij je DEVO team. 2 jaar geen resultaten rijden is ook niet min natuurlijk, zeker in het huidige wielrennen.

Er zijn heel wat jongens van B&B die wel wat in hun mars hebben die uiteindelijk naar het Frans amateurniveau terug zijn moeten gaan of zijn gestopt. Hopelijk kan Warlop dit jaar hier en daar nog eens wat resultaten rijden waardoor zijn UCI punten aandikken, want tegenwoordig is dat het waar heel wat van die zwakkere WT ploegen of PCT ploegen naar kijken.

Eerste profoverwinning voor Biermans in Oman. Sterke beer aan het worden. Vroeger al een klepper bij de jeugd maar bij de profs nog niet kunnen doorbreken wegens ontzettend veel pech.

De pech dat hij gewoon niet goed genoeg was dan?
Laat ons ook gewoon een kat een kat noemen, een overwinning tegen allemaal B-renners of neoprofs blijft een overwinning, maar het blijft wel ergens in de Emiraten tegen een rootje mannen die jong of van een minder kaliber zijn. Om dan te zeggen “het is een sterke beer aan het worden”, tgoh laat ons het ook een beetje naar waarde schatten.

Dat B&B verhaal blijft pijnlijk. Daar zaten heel veel renners comfortabel die in feite van minder niveau waren. Als je dan ineens naar een ander team op zoek moet dan is dat met de billen bloot. En dan moet je ineens als 26-jarige in een ploegje met allemaal 18-19 jarigen gaan rijden die u van het kastje naar de muur rijden.

De pech dat hij gewoon niet goed genoeg was dan?
Laat ons ook gewoon een kat een kat noemen, een overwinning tegen allemaal B-renners of neoprofs blijft een overwinning, maar het blijft wel ergens in de Emiraten tegen een rootje mannen die jong of van een minder kaliber zijn. Om dan te zeggen “het is een sterke beer aan het worden”, tgoh laat ons het ook een beetje naar waarde schatten.
Is toch begonnen aan goed seizoen.
Voor Jente is het niet Janneke en Mieke.;)

Stond toch ooit ten toon als belgische renners die voor een doorbraak stonden. Maar dat is er niet van gekomen. Nu heeft toch al af en toe een mooi resultaat geboekt (op zijn niveau) enkele top 10 plaatsen in plaatsen in het vlaamse voorjaar (kleinere koersen) behoort zeker tot zijn mogelijkheden dit jaar.

Iemand moet mij toch écht eens uitleggen waarom de UCI zo gigantisch onnozel doet voor allerhande bagatellen aan een fiets terwijl die Britse baanploeg met fietsen rond rijdt waar je nawelijks nog een klassieke fiets in herkent... die vork staat zo ver open dat er ne kleinen bizon tussen zou passen :unsure:

Allé Merlier ook met zijn eerste. Belangrijk voor zichzelf en ook voor de ploeg zeker met Jakobsen in de ploeg is vlug scoren niet onbelangrijk. Kuurne is normaal wel weer voor Jakobsen. Merlier misschien de Panne of zo?

Allé Merlier ook met zijn eerste. Belangrijk voor zichzelf en ook voor de ploeg zeker met Jakobsen in de ploeg is vlug scoren niet onbelangrijk. Kuurne is normaal wel weer voor Jakobsen. Merlier misschien de Panne of zo?
En Arne Marit 4e :love: .

Ik hoop dat Merlier er nog veel kan pakken dit jaar.
De eerste overwinning opgedragen aan het kleinkind van God!

Waarom schrijft die griet die dingen zelfs in het Engels?

Misschien is hun dietist niet vlaams, mss zoeken ze inspiratie op google en dan heb je meer Engels dan Vlaams. Het is niet dat het zo'n moeilijke woorden zijn he :unsure:

Als ik nog in Belgie woonde, sprak en schreef ik ook meer Engels dan Vlaams hoor.
Of maken ze die eetschema's idd in het Engels

Vraag me wel af of hem dan tijdens zijn trainingen even stopt voor die lunch :unsure:

Iemand moet mij toch écht eens uitleggen waarom de UCI zo gigantisch onnozel doet voor allerhande bagatellen aan een fiets terwijl die Britse baanploeg met fietsen rond rijdt waar je nawelijks nog een klassieke fiets in herkent... die vork staat zo ver open dat er ne kleinen bizon tussen zou passen :unsure:
En design zou dan nog gepikt zijn:

Nokere, Bredene, De Panne, ... Genoeg voor Merlier. Gaat gewoon voor QS doen wat hij voor Alpecin deed. QS miste die snelle man in het Vlaams werk waardoor ze wat achter de feiten aanlopen op een terrein waar ze vroeger altijd hun overwinningen pakten.

Of maken ze die eetschema's idd in het Engels

Vraag me wel af of hem dan tijdens zijn trainingen even stopt voor die lunch :unsure:
Werkt hij niet gewoon 2 trainingen af? Ik geloof dat daar artikels over verschenen zijn in het verleden... dat het vreemd is dat renners maar 1x per dag trainen. In veel andere sporten trainen ze 2x per dag.

Werkt hij niet gewoon 2 trainingen af? Ik geloof dat daar artikels over verschenen zijn in het verleden... dat het vreemd is dat renners maar 1x per dag trainen. In veel andere sporten trainen ze 2x per dag.
Fiets leent zich nu toch wel uitermate om maat 1x te trainen. Er is in feite geen reden waarom je een training in twee zou uitsplitsen.
En veel doen ze wel gewoon twee trainingen per dag, een fietstraining en dan nog een strength sessie.

Terug
Bovenaan