Start Wielerseizoen 2023

Vorig jaar 5'52 aan zijn broek van Evenepoel in Algarve. Vraag is natuurlijk in hoeverre is er aan gewerkt en zal dit keer ook wel supergemotiveerd zijn door als laatste te mogen starten in het geel.

Ik denk dat Van Wilder vooral de manner achter hem moet vrezen. 30" voorsprong op Ganna in een vlakke tijdrit is weinig.
Pidcock was WK ITT bij de junioren. Ook vorig jaar in de openingstijdrit van de tour reed hij een goede uitslag. Volgens mij heeft hij daar bij de profs nog maar weinig moeite ingestoken verder.

Pidcock was WK ITT bij de junioren. Ook vorig jaar in de openingstijdrit van de tour reed hij een goede uitslag. Volgens mij heeft hij daar bij de profs nog maar weinig moeite ingestoken verder.

Inderdaad , buiten die uitgeregende TDF tijdrit , nog geen enkele tijdrit echt met inzet moeten rijden.

50 overwinningen voor een gast die 24 en geen sprinter is 😬😬😬
Stats padding in kleine koersen misschien? 33 WT overwinningen.

Ik hoop dat we nog lang van Pogacar mogen genieten!!
50 waarvan 2 Tours, 3 monumenten, 9 Tour ritten, 3 in Vuelta... en een bonte verzameling andere klassiekers en WT rittenkoersen :lol:

En dan nog zie je die jongen met een kamerbrede glimlach onder de streep rijden in de Ruta Del Sol godbetert.

Inderdaad , buiten die uitgeregende TDF tijdrit , nog geen enkele tijdrit echt met inzet moeten rijden.

Ik zou durven vermoeden dat Van Wilder er beter uitkomt vandaag. Pidcock zijn doelen in het voorjaar zijn incompatibel met trainen op de TT fiets. Lijkt mij ook dat hij dan ook vooral getraind heeft op zijn punch. Van Wilder daarentegen zal sowieso zijn duurvermogen moeten aanspreken als knecht, en er staan enkele ITT's op het programma in de Giro. Seal er dus sowieso op getraind hebben.

Ik weet ook niet of Pidcock op dat punt over dergelijk talent beschikt om zonder specifiekere training Van Wilder te overvleugeld op de TT. Van Wilder is ook geen pannenkoek.

We gaan het straks om 3u meemaken mijn goede vrienden :P
Pidcock zal heus wel eens op de tijdritfiets zitten. En het kan gerust zo zijn dat hij net zoals MVDP gewoon erop stapt en kan knallen wanneer het moet. Het is niet omdat je nog geen enkele keer echt iets hebt laten zien omdat het niet moest, dat je het daarom niet kan als het wel moet.

Je moet u de vraag dan stellen of specifieke training en een betere positie het gegeven van een tegenstander die meer wattage trapt overtroeven.
Maar alles wijst er wel op dat Van Wilder de betere zal zijn, zijn tijdritten waren in het verleden geen kattenpis voor iemand van zijn bouw zoals men zegt.

Iemand nog podcast aanraders over de koers? Mag zowel Nederlandstalig als Engelstalig.
Voor de liefhebbers van Karl en Ine (ik ga er van uit dat je sowieso fan bent van José):

Ik zou durven vermoeden dat Van Wilder er beter uitkomt vandaag. Pidcock zijn doelen in het voorjaar zijn incompatibel met trainen op de TT fiets. Lijkt mij ook dat hij dan ook vooral getraind heeft op zijn punch. Van Wilder daarentegen zal sowieso zijn duurvermogen moeten aanspreken als knecht, en er staan enkele ITT's op het programma in de Giro. Seal er dus sowieso op getraind hebben.

Ik weet ook niet of Pidcock op dat punt over dergelijk talent beschikt om zonder specifiekere training Van Wilder te overvleugeld op de TT. Van Wilder is ook geen pannenkoek.
Bwa tijdens 5-daagse MTB in de Alpen kwam ik Pidcock (die deelnam) na de etappe tegen op zijn TT-fiets op een col :lol:
Was wel na de kortste etappe maar toch

Pos.RiderTeamPointsSprinter ranking position
1DÉMARE ArnaudGroupama - FDJ989.42
2KOOIJ OlavJumbo-Visma916.34
3GROENEWEGEN DylanTeam Jayco AlUla912.65
4EWAN CalebLotto Dstny7208
5BENNETT SamBORA - hansgrohe6599
6MERLIER TimSoudal - Quick Step655.510
7THIJSSEN GerbenIntermarché - Circus - Wanty58212
8VAN POPPEL DannyBORA - hansgrohe529.415
9BAUHAUS PhilBahrain - Victorious52616
10GAVIRIA FernandoMovistar Team493.222
11CAVENDISH MarkAstana Qazaqstan Team462.424
12MOLANO Juan SebastiánUAE Team Emirates35534
13VIVIANI EliaINEOS Grenadiers327.835
14WELSFORD SamTeam DSM30939
15DE KLEIJN ArvidTudor Pro Cycling Team281.844

Die sprintstartlijst in UAE is wel om duimen en vingers van af te likken.

Philipsen en Jakobsen ontbreken rest is er zeker. KBK gaat wel niet gelukkig zijn :s

WK voor sprinters :clap:

Terug
Bovenaan