Start Wielerseizoen 2025

Ziet er wel iets uit voor Milan maar als het steil genoeg is zou Pogacar er misschien gewoon mee kunnen gaan lopen? :unsure:
Called it. Op basis van de frontale beelden die ik hier zie was het wel close, Philipsen leek er zelfs even over te komen precies, maar op basis van de commentaren was het blijkbaar veel minder close...

Philipsen wel nog met een ferme zwieper (wel onbewust denk ik) op het einde, zou wel een schitterende opener zijn van het seizoen: eerste massasprint, eerste DQ :laugh:

Die van Bora doet zelf een nog grotere zwieper vlak ervoor, dus als je consequent bent bestraf je beide. Ik denk nu wel niet dat het invloed had op de uitslag. Zou het graag eens van bovenaf zien. Sterk van Milan alleszins.
Die doet helemaal niet nog een grotere zwieper. Hij gaat naar links ja, om Philipsen te passeren. Maar hindert daarbij niemand. Niks aan de hand dus.

Februari Wellens, het is toch echt iets heel speciaals.

Wel jammer dat er dit jaar buiten een paar heel grote ploegen weinig WT volk aan de start staat in Jaen. Toch echt een mooie koers.

Februari Wellens, het is toch echt iets heel speciaals.

Wel jammer dat er dit jaar buiten een paar heel grote ploegen weinig WT volk aan de start staat in Jaen. Toch echt een mooie koers.
Ik wou zeggen 4 WT teams maar blijkbaar is Decathlon nog een 5de. Die zullen zich redelijk last minute nog aangemeld hebben. Als je maar 84 renners aan de start hebt kunnen er natuurlijk altijd nog wel 7 bij :unsure:

Ineos heeft een op papier wel niet onaardig team daar precies. UAE & Visma is een beetje mixed maar ook die hebben toch een paar relatief grote namen aan de start.

Je zou denken, voor de meeste van die gasten is dat een opstapje naar de Algarve of de Ruta Del Sol maar bv Kwiatkowski komt pas half maart terug in actie :unsure:

Je zou denken, voor de meeste van die gasten is dat een opstapje naar de Algarve of de Ruta Del Sol maar bv Kwiatkowski komt pas half maart terug in actie :unsure:
Waarschijnlijk zit Kwiat gewoon ergens in het zuiden van Spanje in de winter zoals een Mathieu en is een uitstapje naar een halve gravelkoers wel leuk voor die mannen.

Waarschijnlijk zit Kwiat gewoon ergens in het zuiden van Spanje
Hehe die wint vandaag gewoon. :tongue: Het zonnetje in Spanje heeft hem goed gedaan.

Hoezo? Hij rijdt vandaag toch gewoon mee? Sterker nog: Hij wint.

Hehe die wint vandaag gewoon. :tongue: Het zonnetje in Spanje heeft hem goed gedaan.

Hoezo? Hij rijdt vandaag toch gewoon mee? Sterker nog: Hij wint.
Ja maar de Clasica Jaen is voor een WT renner in principe geen doel op zich, dat bedoelde ik vooral. In de meeste gevallen worden dat soort wedstrijden gereden de dag of 2 dagen voor de start van een nabije rittenkoers door veelal dezelfde renners. Ploegen krijgen wat startgeld en denken "we zitten toch al met heel ons hebben en houden in de buurt, might as well".

Maar goed, het kan idd wel zijn dat Kwiatkowski daar niet zo zot ver uit de buurt zit voor te trainen, ik weet eerlijk gezegd ook niet waar in Spanje ze ergens zitten.

Hmm ja ik had je foutief begrepen. Ik dacht dat je zei dat hij tem half maart niet eens in actie komt.

Lenny from Eetvelt gewoon 4de, the lulz!

Kwiat toch weer mooi meegepakt. Blijft toch echt wel een onderschat renner die te veel in dienst heeft gereden.

Dat manoeuvre van Philipsen is toch ook weer totaal onnodig. Ik ben ermee akkoord dat hij die renner achter hem niet bewust wou afsnijden of zo, maar wat zit die daar nu in volle spurt naast en zelfs achter zich te kijken? 't Is daardoor dat die zen evenwicht wat verliest en dan een zwieper maakt.

Dat manoeuvre van Philipsen is toch ook weer totaal onnodig. Ik ben ermee akkoord dat hij die renner achter hem niet bewust wou afsnijden of zo, maar wat zit die daar nu in volle spurt naast en zelfs achter zich te kijken? 't Is daardoor dat die zen evenwicht wat verliest en dan een zwieper maakt.
Kijkt gewoon achter zich om te kijken wie er achter hem komt. Wijkt ook echt niet veel van zijn lijn aaf daarmee.
Straffer is wat Fisher-Black doet, die gaat van uiterst rechts naar links, als die zijn lijn houdt dan kan Jasper hem nooit hinderen.

Kijkt gewoon achter zich om te kijken wie er achter hem komt. Wijkt ook echt niet veel van zijn lijn aaf daarmee.
Straffer is wat Fisher-Black doet, die gaat van uiterst rechts naar links, als die zijn lijn houdt dan kan Jasper hem nooit hinderen.
Zien wij dezelfde beelden? Als Fisher-Black niet naar links gaat heeft hij nooit kans om over Philipsen of Milan te geraken. Als spurter moet je dus achter uw concurrent blijven aangezien dat een rechte lijn is? Philipsen zijn straf is gewoon terecht, wijkt bijna 2 meter uit door achterom te kijken.

Terug
Bovenaan