Start Wielerseizoen 2025

Een sprintrit winnen in de Algarve is ook niet echt een maatstaf. Bij een sprintrit moet je ook wat geluk hebben, hij werd ofwel gehinderd ofwel zat hij te ver anders had hij wel al eens top 3 gereden. Vorig jaar was hij ook niet echt goed in de Algarve want in de vlakke tijdrit werd hij 11de wat toen ook als slecht werd benoemd.
Maar deels mee eens. Een sprinter die goed in vorm is, die zit meestal wel waar hij moeten zitten. De beste WVA in de Tour slaagde er ook steeds in om op zijn plaats te zitten, ondanks geen ploegmaat (allé, soms Laporte).

Wederom, ik wil het ook niet dramatiseren, zeker niet. Het blijft voorbereiding, het blijft opbouw. Maar mij vielen toch vooral zijn interviews op.

Maar deels mee eens. Een sprinter die goed in vorm is, die zit meestal wel waar hij moeten zitten. De beste WVA in de Tour slaagde er ook steeds in om op zijn plaats te zitten, ondanks geen ploegmaat (allé, soms Laporte).

Wederom, ik wil het ook niet dramatiseren, zeker niet. Het blijft voorbereiding, het blijft opbouw. Maar mij vielen toch vooral zijn interviews op.
Ja WVA is goed in zich positioneren voor een sprint maar om al conclusies te trekken aan de hand van 1 sprint is wat overdreven. De beste WVA van in de Tour kan je toch niet verwachten op dit moment? Is nog meer dan een maand tot zijn grote doelen.
Zijn interviews vielen me ook op en zeker na de Clásica Jaén maar het is gewoon nog te vroeg om conclusies te trekken.

Die Romeo, gene gewone! En die zou 75kg wegen?

Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Echt niet normaal. Ik dacht vorig jaar bij de WK u23 tijdrit van damn Segaert faalt gewoon hard, maar die heeft nooit een kans gehad tegen dat beest. Iedereen viel toen al achterover toen ze zijn waarden hoorden en die waardes zijn precies nog alleen maar gestegen. Ik herinner me wel dat hij altijd werd gezien als een heel groot talent, maar het kwam er niet meteen uit.

Wedden dat ze alles aan gort rijden in Roubaix?
3357405-68628368-2560-1440.jpg

VA heeft hem precies gespaard voor de TT, momenteel 1ste met nog 40 tal renners te gaan wel. Maar 40s sneller dan Ganna :)

Lijkt me iets voor Roglic. Heeft er beetje een patent op dit soort tijdritten. Vorig jaar nog in Baskenland zo'n tijdrit gewonnen met aankomst bergop.

UAE wat teleurstellend vandaag zeker. Of verwacht ik nu teveel van die jonge gasten.
Het kon inderdaad wel iets beter voor Christen en Morgado, zeker Christen had ik wat korter verwacht.

Roglic wel de negatieve verrassing van de dag, pas 12e. De laatste keer dat hij lager finishte in een TT was in de Tour van 2017 (toen hij een rit won en niet voor het klassement reed).

En De Plus niet vergeten. Rijdt hier voor zijn doen een uitstekende tijdrit en eindigt op het podium van de Algarve na Vingegaard en Almeida!!

Ik ben ook blij dat we een goeie WVA in de ITT zagen. Stelt me ook al wat gerust.

Een sprintrit winnen in de Algarve is ook niet echt een maatstaf. Bij een sprintrit moet je ook wat geluk hebben, hij werd ofwel gehinderd ofwel zat hij te ver anders had hij wel al eens top 3 gereden. Vorig jaar was hij ook niet echt goed in de Algarve want in de vlakke tijdrit werd hij 11de wat toen ook als slecht werd benoemd.

Wout moest geen sprints winnen ofzo, zelf geen podium rijden in de Algarve, een sprint hangt idd van vele factoren af.

Maar hij zou toch niet mogen blijven hangen naast/achter een Dainese, Mihkels (wat zeker ook geen slechte renners zijn). Maar van wat we ooit van Wout hebben we gezien, niet zijn beste sprintvorm is.

Maar ik had ook bij Girmay en De lie wat hetzelfde gevoel als bij WVA in Algarve (niet slecht , maar toch zeker niet dat snelle kwieke dat we ooit al gezien hebben).

Dus mss zitten renners als Dainese ,Mikhels en andere reeds in bloedvorm.

Met de sprints die we nu gezien hebben van WVA , zou ik in de Omloop toch minder zeker zijn van mijn stuk als hij moet gokken op de sprint tegen Een Stuyven, pidcock ,de lie ,...
Terwijl ik hem de vorige seizoenen altijd toch als favoriet zou voor opzetten.

Nu binnen een week weten we het en ik hoop dat de toppers hun normale vorm halen en dat vooral niet zo een zware valpartijen hebben als vorig jaar.

Wedden dat ze alles aan gort rijden in Roubaix?
Een 1-2-3 zou me niet verbazen. Deel van het meesterplan.

Deze weddenschap gaat je geld kosten mijn beste vriend :P
Realistisch gezien komen ze niet aan de start met 3 mannen die in staat zijn om voldoende hulp te beiden en dan nog eens zelf een uitslag te rijden.

Terug
Bovenaan