Start Wielerseizoen 2025

Maar was denk ik de afleiding voor de wagens? Dan kan die niet in de weg staan.

Inderdaad, de grootste fout voor mij is een afleiding voor wagens leggen op een rotonde, dat is gewoon zeer onduidelijk voor de renners. Ik snap ergens wel dat een seingever daar niet op de weg staat. Die ziet dat peloton komen en heeft waarschijnlijk al eieren voor zijn geld gekozen.

Vorig jaar zag het er eigenlijk niet veel anders uit. Het peloton was al uitgedund (door een val denk ik) en die reden toevallig aan de andere kant van de weg al.

EDIT: er reed dus een moto te dicht voor het peloton, en die gaat dan niet in de afleiding. Drizners reed op kop en die volgt. Tja, nog eens. Zo een afleiding aan een rotonde waar niemand kan zien wat er achter komt, is gewoon geen goed idee.

Laatst bewerkt:
Dan toch geen overwinning voor Ganna: Organisatie van de ronde van de Algarve schrapt de uitslag van de eerste rit.
#wielrennen #algarve

Da's ook belachelijk hé. Regels zeggen letterlijk dat het de verantwoordelijkheid is van de renners om de weg te weten (en het staat in het roadbook zo duidelijk aangegeven). En begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk is dat wel de fout van de organisatie in de eerste plaats, maar Ganna is gewoon eerste over de meet uiteindelijk, dan moet ge die ook die zege geven.

grappig en triest tegelijk…
Ganna gewoon eerlijke winnaar van deze rit. Maar dit moet echt wel ten alle koste vermeden worden in de toekomst, levensgevaarlijk gewoon…

On the bright side Van Gils wel met een masterclass! Zalig gewoon!

Blijkbaar hadden de renners wel verkend gisteren (drizners zegt dat toch)

De start lag maar ongeveer 20km van de finish 😅
Jammer voor Ganna dat hij de weg wel wist. Ik denk dat het Voor Ganna zelf niet zo erg is ten opzichte van de rest van zijn palmares dan.

Maar mocht nu een jonge prof zijn eerste overwinning , ging het wel denk ik extra zuur zijn voor die jongen.

Ik stel me ook wel vragen bij Meeus, Fretin en anderen die gewoon vol sprinten aan de verkeerde kant. Ook gewoon enorm gevaarlijk. Moest maar eens een kind staan ofzo. En ja, de meesten wisten het. Meeus gaf dat ook gewoon toe na de finish. Klagen over veiligheid, maar dan wel zelf die risico's gaan nemen, kan ik toch ook niet goed bij.

Blijkbaar hadden de renners wel verkend gisteren (drizners zegt dat toch)

Die gast geeft wel een goede reactie. Ergens een domme fout waar hij zelf ook wel wat schuldig is, maar de signalisatie moet gewoon beter en de moto mag daar niet zo dicht voor het peloton rijden zodat je die eigenlijk niet kan volgen.
Ge ziet het natuurlijk wel vaker dat renners verdwijnen in de afleiding, alleen is dat dan na een bocht, of in een klein groepje, etc. Niet in een massasprint.

Viviani naar Lotto moet toch één van de vreemdste transfers van de laatste jaren zijn :oink:

Lotto heeft natuurlijk veel te weinig (fitte) renners en ik neem aan dat Viviani "goedkoop" is geworden, maar deze zag ik toch niet aankomen.

Milan toont in UAE overigens aan dat hij op dit moment toch de beste sprinter in de wereld is. Vol met tegenwind toch wel de beste drag sprinter ter wereld zo afhouden is impressionant.

Waarom is er op Sporza eigenlijk geen pagina over de Vuelta a Andalucía? Niet belangrijk genoeg?

Is de uitslag van gisteren van de ronde van de Algarve nu nietig verklaard of niet, want zie op sporza nog volgende uitslag staan?
Screenshot 2025-02-20 at 15.48.54.png

owla Vingegaard dat is niet zoals de voorbije 2 jaren dat hij er meteen stond en er niks aan te doen was.

Wat een talentje die Christen, wat er daar allemaal rijd bij UAE elke koers dat die niet winnen is bijna een koers dat ze verliezen

Terug
Bovenaan