Start wielerseizoen 2026

SnakeGodRovinin

Well-known member
UAE zag, kwam en overwon.
UAE ziet, komt en overwint.
Het jaar is amper gestart en daar kwam de eerste zege van de slokkoppen.
Tot een zekere Brennan kwam piepen. Niet de wielrenner, maar het team.
Alsof we werden geteleporteerd naar de jaren zeventig won een zekere Eddy, het kampioenschap van Australië.
Niettegenstaande gaan we de Brit Brennan en UAE bezig zien in de TDU komende week.
Welke verrassing loert om de hoek in de hel van het zuiden tussen al wat niet mens is, de mogelijkheid heeft om je te doden?
Wie mag bij Cadel Evans aan tafel op Valentijn, om diens zege te vieren als verjaardagsgeschenk aan de legendarische Australiër, zo’n twee weken eerder?

Van de bakoven naar Europa, het walhalla van de koers.
Op 23/01 begint het Spaanse zevenluik tot 31/01.
Goed zijn in die koersen kan een graadmeter zijn voor een behoorlijk jaar.
Kijk maar naar Scaroni – Champoussin – Christen, J – Kanter. Al zijn zij de uitzonderingen op de regel: te vroeg goed is snel uitgeblust, tenzij je een bepaalde Sloveen bent.

Geen wonderkind in de UAE Tour. Wel de Mexicaan Del Toro en eerlijk, wie houdt hem af?
Ayuso zal het niet worden. Hij was het kind van rekening en Trek stuurt hem naar Portugal.
Evenepoel neemt een rustige opbouw in twee Spaanse koersen en dan wordt het Catalunya, een leemte op zijn immense palmares of wil hij een voorsmaakje met de UAE Tour? Je weet nooit met de ket van Schepdaal.
Een Almeida houdt zich afzijdig, alvorens toe te slaan in Parijs-Nice. Net als Gregoire, met het verschil dat Parijs-Nice hem niet boeit. Een Fransman naar mijn hart.
Als zesde naam in deze paragraaf hebben we Seixas. De Strade staat op de lijst en hij kan eendagskoersen aan.
Wat gaat Bernal doen? Voorlopig geen races op het programma. We lopen even vooruit. Dit moet het jaar worden waarin hij zijn oude vorm etaleert. Een top vijf in een Giro of Vuelta moet hij ambiëren of we kunnen hem volledig afschrijven voor toekomstige winst in een GT.
En zijn buurlandgenoot, Carapaz? Op zijn nagenoeg pensioengerechtigde leeftijd moet je nog altijd rekening met hem houden.
Quickstep wordt leuk met Van Wilder en Landa die amper overlappende koersen hebben. Bezorgde de bronzen TT-medaille Ilan een boost? Laten we hopen.

Van de klassieke mannen is het uitkijken naar de usual suspects, met Pedersen op kop. Gaat hij Frankrijk terug opkuisen zoals in 2024 en de Fransen aanmanen om toch Denemarken te helpen iets meer naar noordwesten toe?
Het zal Simmons worst wezen. De Strade Bianche. Dat is zijn koers van het jaar, dat hij wil veroveren. Hij heeft het in zich om Pogacar te kloppen, maar dan moet Tadej een offday 2025 maal twee hebben en moet hij mogelijks ook afrekenen met Pidcock en een vierde hond, want die is er altijd.
Zet Magnier een extra stap? Zijn najaar was om van te likkebaarden. Nu dat omzetten in het voorjaar, maar beginnen doet hij in Spanje.
Hirschi zal wellicht een Spaanse introductiekoers winnen en dan nooit meer meedoen in de topkoersen, maar hier en daar een koerske meepakken.
Benoot is van stal veranderd en voor het eerst is het geen Belgisch of Nederlands team. Gaat hij een je m’en fou-attitude placeren of wordt het een j’aide vous?

Voor sprinters is het eerste duel van noemenswaardigheid tussen een Nederlander en een Italiaan in de UAE Tour. Zal Milan zich in de Kooij zetten of breekt hij los?

20.01 - 25.01 Santos Tour Down Under
01.02 Mapei Cadel Evans Great Ocean Road Race - Men
23.01 Classica Camp de Morvedre
24.01 Gran Premio Castellón - Ruta de la Cerámica
25.01 Clàssica Comunitat Valenciana - Gran Premi València
28.01 Trofeo Calvià
29.01 Trofeo Ses Salines
30.01 Trofeo Serra Tramuntana
31.01 Trofeo Andratx - Pollença
01.02 Grand Prix Cycliste de Marseille La Marseillaise
01.02 Trofeo Palma
04.02 - 08.02 Etoile de Bessèges - Tour du Gard
13.02 - 15.02 Tour de la Provence
13.02 - 14.02 Vuelta a la Región de Murcia “Costa Cálida”
16.02 Clásica Jaén
16.02 - 22.02 UAE Tour
21.02 Classic Var
22.02 Tour des Alpes-Maritimes
25.02 - 01.03 Giro di Sardegna

Laatst bewerkt:
Wat gaat Bernal doen? Voorlopig geen races op het programma. We lopen even vooruit. Dit moet het jaar worden waarin hij zijn oude vorm etaleert. Een top vijf in een Giro of Vuelta moet hij ambiëren of we kunnen hem volledig afschrijven voor toekomstige winst in een GT.
En zijn landgenoot, Carapaz? Op zijn oude dag moet je nog altijd rekening met hem houden.
#mierenneukermodus : Zijn geen landgenoten :wink: , /mierenneukermodus

Ik kijk er toch alweer naar uit.
Laat het voorjaar maar komen :woohoo:.

#mierenneukermodus : Zijn geen landgenoten :wink: , /mierenneukermodus

Ik kijk er toch alweer naar uit.
Laat het voorjaar maar komen :woohoo:.
Zijnen ChatGPT leeft nog in 1829 :P

Persoonlijk ook vrij aanstootgevend gezien Carapaz een jaar jonger is dan mij. Kerel is nog altijd maar 32, oude dag :P
Kerel is 7 maanden ouder dan Wout Van Aert.

Hier gaat alvast de HBOmax sport verlengd worden. Te lang geen koers gezien dat ik er gerust de prijs en de rukcommentaar erbij wil nemen! :love:

Hier gaat alvast de HBOmax sport verlengd worden. Te lang geen koers gezien dat ik er gerust de prijs en de rukcommentaar erbij wil nemen! :love:
Kan je op HBOmax geen Engelstalige commentaar selecteren? Vroeger bij GCN+/Eurosport nam ik dat gewoon en dat was stukken beter dan de cafépraat die je hier tegenwoordig gepresenteerd krijgt op Sporza met Karl aan het stuur.

Zijnen ChatGPT leeft nog in 1829 :p

Persoonlijk ook vrij aanstootgevend gezien Carapaz een jaar jonger is dan mij. Kerel is nog altijd maar 32, oude dag :p
Kerel is 7 maanden ouder dan Wout Van Aert.

Klinkt interessant die HBO Max sport, al is het maar om af te zijn van Karl.

2 vraagskes:
Kun je daar bijna alle koersen op zien? Zoals de voorbereidende koersen die Remco gaat rijden, of bv. de ronde van Romandië / Zwitserland / ..
En is de versie met reclame te doen of neem je beter het standaard abbo? (10+5)

2 vraagskes:
Kun je daar bijna alle koersen op zien? Zoals de voorbereidende koersen die Remco gaat rijden, of bv. de ronde van Romandië / Zwitserland / ..
Ik heb nog eurosport 1 & 2 via Telenet en daar kan je toch zo goed als alle Worldtour en ProSeries koersen op zien :)
Ik zie bvb. dat de AlUla Tour daar uitgezonden zal worden.

2 vraagskes:
Ik heb hbo met sport samen met mijn broer.
De meeste koersen kan je er wel op zien.
Normaal gezien was dat zonder reclame maar heb de indruk dat er wel reclame is gekomen sinds eind vorig seizoen.

2 vraagskes:

Je kan daar inderdaad vrijwel alle koersen op zien. Ook dingen zoals Challenge Mallorca ja.
Romandië en Zwitserland zijn uiteraard ook te zien, vrij no-brainer.
Reclame of niet moet je een beetje zelf uitmaken, mij stoort de reclame alvast niet binnen heel HBO.

2 vraagskes:
Volgens mij heeft de HBO sport add-on anno 2026 altijd reclame, ongeacht de bovenliggende formule die je neemt.

Morgen de TDU en start is met een proloog.
Vine tegen Plapp voor de overwinning, schat ik, aangezien dat Australiërs zijn en die zijn altijd goed in januari.
Mss O'Brien in een goede dag.

Terug
Bovenaan