Start wielerseizoen 2026

Narvaez out door een valpartij.
Meerdere letsels aan zijn rug.
Heeft precies ook niet veel geluk qua valpartijen.

Narvaez out door een valpartij.
Meerdere letsels aan zijn rug.
Heeft precies ook niet veel geluk qua valpartijen.
En vandaag Bjerg nog moeten afstappen na botsing met die kangeroe's. UAE wint hier wel de TDU maar voor de rest is het niet meteen een fantastische start van het seizoen precies :unsure:

TDU toch wel een top organisatie.
Kunnen vele organisaties iets van leren.
Maar waar ze het geld halen om dit allemaal voor elkaar te krijgen, toch opvallend!

Van Eetvelt zal wel meevallen qua blessures. Ook hier weer bij letsel renners heel efficiënt systeem ziekenhuis/begeleiding/… Onbestaande in vele brakke franse/spaanse koersen/ziekenhuizen.

Jammer van onthoofde queen stage door hitte, maar daar profiteren andere ploegen dan weer van 😉
Het is hier wel warm, maar droge hitte, geen vochtigheid dus wel te verdragen.

Benieuwd naar de volgende 2 koersen donderdag en zondag.
Opnieuw perfect georganiseerd transport materiaal/charter vlucht Adelaide-Melbourne…

Hoe valt het voor de renners mee qua jetlag? Als ze terug komen, hoe lang vooraleer ze weer normaal trainen?

Volgens bepaalde bronnen stond Pogacar heel dicht bij deelname aan de tdu, hij wil alle WT koersen van een week winnen dus hij zal er toch eens moeten passeren. Als hij eens een jaar strade laat vallen heb je uiteindelijk ook 8 weken tussen tdu en msr.

Hoe valt het voor de renners mee qua jetlag? Als ze terug komen, hoe lang vooraleer ze weer normaal trainen?
Die hebben daar geen tot quasi geen last van. Als je de deelnemerslijst bekijkt zijn er ook heel veel renners die hier eigenlijk al enkele weken zitten. Melatonine 3mg half uur voor slapen, en misschien heel sporadisch een inslaper doet ook wonderen ifv jetlag.
En bussiness vliegen…
Na terugkomen snel weer normale training mogelijk maar zal wel wat in de kleren hangen en risico gedaalde immuniteit voor even etc…

Tuurlijk niet het volledige verhaal maar ik zie echt geen probleem met in het zog blijven tijdens een afdaling. Als je alleen wil trainen dan moet je maar ergens een lokaal circuit afhuren, zolang je op de openbare weg traint zal je andere mensen tegenkomen.
Er zullen natuurlijk ook irritante eikels zitten tussen de wielertoeristen maar daar moet je je als prof wel kunnen overzetten (denk ik dan)

Tuurlijk niet het volledige verhaal maar ik zie echt geen probleem met in het zog blijven tijdens een afdaling. Als je alleen wil trainen dan moet je maar ergens een lokaal circuit afhuren, zolang je op de openbare weg traint zal je andere mensen tegenkomen.
Er zullen natuurlijk ook irritante eikels zitten tussen de wielertoeristen maar daar moet je je als prof wel kunnen overzetten (denk ik dan)

Het is niet enkel de afdaling, maar ook de beklimmingen dat ze constant in de wielen hangen.
Waarschijnlijk iedere dag opnieuw.

Als wielerterrorist is het soms al vervelend als je vlot naar iemand toegaat oversteekt en die dan constant in je wiel blijft hangen.
Sommige mensen hebben bvb. een vervelende ademhalingstechniek ;)

Een lokaal circuit afhuren... je weet ook dat dat geen optie is hé.

Als wielrenner ben je nu eenmaal heel kwetsbaar, omdat je gewoon moet trainen op de openbare weg. En daarbij komt dat mensen je gewoon zonder problemen kunnen benaderen (of erger: lastigvallen).

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat er zo van die wannabe's heel de tijd in je buurt blijven om eens te zien hoe lang ze je kunnen volgen. Maar als wielrenner moet je je daar toch een beetje boven kunnen plaatsen. Vinegegaard is ook geen groentje meer die ondertussen toch ook al wat gewoon moet zijn... maar goed, iedereen heeft ook al eens een mindere dag natuurlijk.

Pogacar amuseert zich wellicht het merendeel van de tijd met zo'n gasten, Vingegaard ergert zich eraan. Het is maar hoe je er mee omgaat zeker.

Zolang ze niet irritant voor je of naast je komen rijden zie ik ook niet direct het probleem eigenlijk.

Het is niet enkel de afdaling, maar ook de beklimmingen dat ze constant in de wielen hangen.
Waarschijnlijk iedere dag opnieuw.

Als wielerterrorist is het soms al vervelend als je vlot naar iemand toegaat oversteekt en die dan constant in je wiel blijft hangen.
Sommige mensen hebben bvb. een vervelende ademhalingstechniek ;)
En wat is er mis met in het wiel rijden? Het is de openbare weg toch waar ze rijden? Als ze effectief in de weg gaan rijden of ernaast blijven of... hebben ze een punt maar over iemand in het wiel of iemand die erachter rijdt. Daar moet je echt wel mee omkunnen als renner als je op de openbare weg rijdt.

@Archaos : tuurlijk is dat niet mogelijk, daarom dat je als prof er moet tegenkunnen dat er soms renners in je spoor proberen te blijven. Het is trouwens ook omdat zo'n mensen interesse in het wielrenner hebben dat Vingegaard goed zijn boterham verdient.

Er is van alles mis met in het wiel te rijden. Ik krijg het daar ook van... Je moet maar onverwacht remmen en die ander tikt je aan met een mogelijke val als gevolg.

Ga je bij Verstappen ook bumperkleven als je die op de openbare weg treft?

Er is van alles mis met in het wiel te rijden. Ik krijg het daar ook van... Je moet maar onverwacht remmen en die ander tikt je aan met een mogelijke val als gevolg.

Ga je bij Verstappen ook bumperkleven als je die op de openbare weg treft?
Ivm Verstappen: nee want dat is strafbaar ;-)

Over de rest: je kan het niet leuk vinden maar het is wel iets dat gewoon toegestaan is. Dat je extra moet opletten is idd een feit en dat lijkt me ook niet echt een probleem te zijn aangezien ik nog niet gehoord heb van valpartijen omdat een prof werd aangetikt door een toerist in zijn wiel omdat ie onverwacht moest remmen.

Terug
Bovenaan