Start wielerseizoen 2026

En Vine. En Christen. En Bjerg ook zeker? En Laengen.
Het ziet ernaar uit dat dit niet het jaar van UAE gaat worden.
Had Visma dat ook niet een paar jaar terug?
Eerst een wonderjaar en dan een relatief shitjaar?
Ik zet er nu al 100€ op: Pogacar gaat de Tour niet winnen en 1€ op een "slecht" voorjaar.
Vingegaard rijdt de Giro, dus het lijkt me de ideale kans voor een derde hond én het is vijftig jaar geleden, de laatste dat een Belg...

Mogen we deze vastzetten en hier later op het seizoen nog eens op terugkomen? :oi22:

We zijn 28 januari en ze hebben al een WT-koers en overwinning binnen. Vandaag wint Morgado een 1.1.
Schrijf die mannen maar nog niet te vroeg af. En al zeker Pogacar niet.

Jan Christen is toch niet out?
En ze wonnen de enigste World Tour koers die al gereden is dus ik zou ze echt niet zo vroeg afschrijven
Niet out idd, de beelden uit de woestijn die van Jan Christen circuleren zijn weeral niet fraai... totale minachtig voor materiaal en collega's.

Vorig jaar is er nog veel bedekt met de mantel der liefde maar dat gaat toch ook niet blijven duren.

Goed begonnen brengen niet eens de start van RB in beeld. Wel meteen met een ferme ploeg aan de start. Helft ex-QSers. Goed dat hij naar een andere ploeg gaat voor betere ploegmaats krijgt hem zijn oude terug :oi22:

Allé meteen begonnen met een zege. Van Gils ook nog mee hopelijk heeft die ook een beter seizoen dan vorig jaar. Komende dagen ook voor hem lekkere ritten om iets te doen.

Die val in Alula 😩. Aan snelheden van +100km/u. Dat is toch gewoon te gek voor woorden.
Laten we hopen dat ze op het vlak van veiligheid eindelijk stappen zetten. Eigenlijk zou het de plicht van de Uci moeten zijn om vaart te zetten achter zaken als een airbag.

Die val in Alula 😩. Aan snelheden van +100km/u. Dat is toch gewoon te gek voor woorden.
Laten we hopen dat ze op het vlak van veiligheid eindelijk stappen zetten. Eigenlijk zou het de plicht van de Uci moeten zijn om vaart te zetten achter zaken als een airbag.
Jeez... met al die rotsen en uitstekende stenen is het een klein wonder dat die gasten alle 3 op eigen kracht terug recht staan. Zot eigenlijk dat ze aan die snelheden niet recht die rotswand inglijden.

Christen weer de klassieke tactische misser of misschien gewoon iets té zeker. Echt slim was het alleszins niet op een helling van 5-6% met een stevige headwind.

Sommige ploegen zijn het toch al aan het testen... Wie weet volgend jaar in koers...

In dit geval zou een airbag niet zoveel verschil gemaakt hebben, denk ik. Maar om tegen 90-100km/h over het asfalt te schuren in een koerstenue... Dat moet verschrikkelijk zijn. Maar je kan renners natuurlijk ook moeilijk een motorpak laten aandoen.
Er zijn geen gemakkelijke oplossingen hiervoor, denk ik zo...

We zijn 28 januari en ze hebben al een WT-koers en overwinning binnen. Vandaag wint Morgado een 1.1.
Schrijf die mannen maar nog niet te vroeg af. En al zeker Pogacar niet.
En nog eentje van UAE gecrasht in Alula.
Neen, pech gaat sluimeren in die ploeg.
Ze kunnen veel opvangen met al die steengoede coureurs, maar de kwaliteitsvolle overwinningen gaan een pak minder zijn.

lol ik denk ga vlug de TV aansteken zien wat ze doen zie ik een peletonnetje en geen Evenepoel ik dacht hmm das minder blijkt hij er dus 2 minuten voor te rijden :crazy:

is dus goed de winter uit gekomen, 2 jaar terug deed hij ook zo'n 50km solo in Portugal in zijn eerste wedstrijd is het dus wel gewend al lijkt dit parcours en deelnemersveld wel zwaarder/sterker

Wederom eerste competitiedag overwinning pakken.
Classic Remco met een lange solo. Gaat nog een tof jaar worden! :love:

Terug
Bovenaan