Start wielerseizoen 2026

Del Toro, jongens jongens jongens toch.
Dit zegt nog niks over zijn klimvermogen. Maar deze move kan wel tellen, gedurfd en zeer sterk.
Streep op de carrosserie.
Indrukwekkend, zeer zeker, maar nodig voor de eindzege?
Mocht die pas gesprint hebben in de laatste meters, tot daar nog aan toe.
Natuurlijk, als die de rest overklast deze week, gaat er veel gevloekt worden dit jaar tegen UAE. Alsof de Sloveen niet genoeg was...

Natuurlijk, als die de rest overklast deze week, gaat er veel gevloekt worden dit jaar tegen UAE. Alsof de Sloveen niet genoeg was...

We komen net van een discussie dat er zogezegd te passief gekoerst wordt en al het negatieve van de punten.
Als dan een potentieel eindwinnaar in een WT-ronde in een etappe zoals gisteren de balls heeft om zo op het einde weg te rijden en te winnen dan toont dat echt heel veel lef en kwaliteit.
Daar zou iedereen zijn hoedje voor moeten afdoen.

Nodig voor eindwinst is dit niet en het maakt bitter weinig uit voor het klassement. Maar je wint hiermee wel een rit op WT-niveau.
En ik betwijfel ook heel sterk of er hiermee een streep op zijn carrosserie zou staan.

Het zou straf zijn moest dit veel uitmaken. Dit was een 1 minute max effort ofzo? Voor een renner van dat kaliber...
Vandaag is het opwarming+15min vol. Recuperatiemogelijkheid genoeg denk ik.

Zeker in tijden waar we meestal getrakteerd worden op een onemanshow en voorspelbare resultaten. We zouden voor zo'n schouwspel een staande ovatie moeten geven.

Al was het wel weer UAE die op twee fronten gaan winnen is :unsure:

Opdracht volbracht voor Evenepoel. Maakte daar wel een foutje door bijna uit de bocht te gaan wat hem misschien een paar luttele seconden kost.

Op basis van zijn tijdritten van vorig seizoen heb ik niet de indruk dat Del Torro hier significant meer tijd verliest dan als hij vroeg gestart zou zijn. Toch niet genoeg om meer dan die 10 boni's te compenseren. Dan zou hij in de buurt van Hayter, Plapp en Hoole terecht gekomen zijn met een vroege start... dat zou sterk geweest zijn. Tenzij hij serieus gewerkt heeft aan zijn tijdrit deze winter, dat kan altijd. Blijft altijd moeilijk te zeggen natuurlijk.

De verwachte uitslag hé. Maar goede prestatie van Tarling, achterstand is toch beperkt. Al is dit voor hem ook wel het beste parcours natuurlijk. Op andere parcours gaat hij Remco zeker niet kloppen.

Zonde voor Van Gils, eigenlijk is dat het grootste deel van je seizoen al in rook zien opgaan, want tegen dat die terug wat op toerental is...

Toch al wel wat goeie Belgen die in de lappenmand liggen, of niet optimaal uit de winter zijn gekomen: Van Gils, Uijtdebroeks, Merlier, Van Aert, De Lie, ...

We komen net van een discussie dat er zogezegd te passief gekoerst wordt en al het negatieve van de punten.
Als dan een potentieel eindwinnaar in een WT-ronde in een etappe zoals gisteren de balls heeft om zo op het einde weg te rijden en te winnen dan toont dat echt heel veel lef en kwaliteit.

Nodig voor eindwinst is dit niet en het maakt bitter weinig uit voor het klassement. Maar je wint hiermee wel een rit op WT-niveau.
En ik betwijfel ook heel sterk of er hiermee een streep op zijn carrosserie zou staan.
Tuurlijk, het was knap van hem, maar met anderhalve dag in het verschiet voor het klassement, nodig?
Jammer dat ze vandaag niet in de buurt van elkaar zijn gestart. Morgen gaat het duidelijker moeten maken.
Als hij eraf gereden wordt, is het een streep.

Tuurlijk, het was knap van hem, maar met anderhalve dag in het verschiet voor het klassement, nodig?
Jammer dat ze vandaag niet in de buurt van elkaar zijn gestart. Morgen gaat het duidelijker moeten maken.
Als hij eraf gereden wordt, is het een streep.

Toch amper van belang, zelf al wordt die er morgen afgereden. Seizoen valt of staat toch echt niet met de UAE Tour?
Niet voor Remco noch voor Del Torro :shutup:

Op de Jebel Mobrah zullen de maskers afvallen en is het vooral Remco
die zal moeten bewijzen dat hij een geweldige progressie op zijn klim-
niveau gemaakt heeft.

Als je zoals Remco zit te verkondigen dat hij het niveau van Pogacar kan
evenaren en zelfs erop en erover kan gaan in de Tour, is hij het aan zijn status
verplicht om vandaag met de béste klimgoden de finale in te kunnen gaan.

Waar heeft Remco zoiets verkondigt? En hij heeft al meermaals bewezen dat hij met de béste klimgoden kan meegaan. Vuelta gewonnen, de 4de in de Tour op minuten gezet. Ik zie niet meteen in waarom hij plots niet meer zou kunnen klimmen. In Lombardije heeft in ie Oktober nog de tegenstand weggeblazen, ervoor op het EK en WK ook de klimmende tegenstand weggeblazen,...

Op de Jebel Mobrah zullen de maskers afvallen en is het vooral Remco
die zal moeten bewijzen dat hij een geweldige progressie op zijn klim-
niveau gemaakt heeft.

Als je zoals Remco zit te verkondigen dat hij het niveau van Pogacar kan
evenaren en zelfs erop en erover kan gaan in de Tour, is hij het aan zijn status
verplicht om vandaag met de béste klimgoden de finale in te kunnen gaan.

Waar heeft hij dat verkondigd?

Groot verschil met wat hij effectief zegt dat het zijn doel is om dat niveau te benaderen, en dat is ook exact wat een sportman van zijn niveau moet zeggen!

Waar heeft hij dat verkondigd?

Groot verschil met wat hij effectief zegt dat het zijn doel is om dat niveau te benaderen, en dat is ook exact wat een sportman van zijn niveau moet zeggen!

Zo voorspelbaar dat sommige die uitspraken van Remco maar moeilijk kunnen
verteren en dan maar de geloofwaardigheid hiervan in twijfel gaan trekken en
alluderen op een leugen.

En waar hij dit verkondigd heeft? Ik neem aan dat jullie snugger genoeg zijn
om de bewijzen hiervan te kunnen achterhalen zonder dat ik deze moet aangeven?

Maar allez, het bewijs hiervan kan je terugvinden in het tv-interview die Remco
met Sporza had op 22 dec '25 en je deze online op hun website kan beluisteren of lezen.

Met enkele quotes van Remco zoals: " Ik kan de Tour in 2026 winnen "......." Ik wil beter
zijn dan Pogacar "......" De reden dat ik naar Bora kwam is om op en over Pogacar
te gaan " Niks van 'proberen de kloof te verkleinen' of ik 'zou de Tour ooit willen winnen'

Dit zijn geen bescheiden uitspraken van ambitie, die hij uiteraard mag uitspreken,
maar gaat véél verder en neigt eerder naar grootheidswaanzin als je durft uitspreken
om de béste renner ter wereld in zijn speeltuin, te kunnen overklassen.
En wat eigenlijk van nog meer pretentie bij Remco getuigt is het feit dat hij op geen
enkel moment spreekt over Vingegaard, als de renner die hij eerst moet zien te
overklassen vooraleer hij nog maar kan denken om Pogacar van de troon te stoten.

Laatst bewerkt:
"Ik kan de Tour in 2026 winnen"
Kan zeker en vast, Pogacar en Vingegaard kunnen altijd minder zijn of pech hebben.

"Ik wil beter zijn dan Pogacar"
Lijkt me ook logisch, hij is een winnaar en om te winnen moet je beter zijn dan Pogacar.

"De reden dat ik naar Bora kwam is om op en over Pogacar
te gaan"
Klopt gewoon ook hé, anders kon hij bij QS gebleven zijn.
(en financieel wss ook :p)

En ik ben absoluut niet de grote verdediger van Evenepoel, maar ik vind gewoon dat een topsporter ambitie mag en moet hebben. Liever iemand die durft doen en spreken en dan faalt dan iemand die gewoon een grijze muis is.

Zo voorspelbaar dat sommige die uitspraken van Remco maar moeilijk kunnen
verteren en dan maar de geloofwaardigheid hiervan in twijfel gaan trekken en
alluderen op een leugen.

En waar hij dit verkondigd heeft? Ik neem aan dat jullie snugger genoeg zijn
om de bewijzen hiervan te kunnen achterhalen zonder dat ik deze moet aangeven?

Maar allez, het bewijs hiervan kan je terugvinden in het tv-interview die Remco
met Sporza had op 22 dec '25 en je deze online op hun website kan beluisteren of lezen.

Met enkele quotes van Remco zoals: " Ik kan de Tour in 2026 winnen "......." Ik wil beter
zijn dan Pogacar "......" De reden dat ik naar Bora kwam is om op en over Pogacar
te gaan " Niks van 'proberen de kloof te verkleinen' of ik 'zou de Tour ooit willen winnen'

Dit zijn geen bescheiden uitspraken van ambitie, die hij uiteraard mag uitspreken,
maar gaat véél verder en neigt eerder naar grootheidswaanzin als je durft uitspreken
om de béste renner ter wereld in zijn speeltuin, te kunnen overklassen.
En wat eigenlijk van nog meer pretentie bij Remco getuigt is het feit dat hij op geen
enkel moment spreekt over Vingegaard, als de renner die hij eerst moet zien te
overklassen vooraleer hij nog maar kan denken om Pogacar van de troon te stoten.
als jij zegt dat ie de uitspraken doet dan moet je ook kunnen aantonen hé.
En ja hij kan de Tour winnen in 2026 en hij mag toch beter willen zijn dan Pogacar daar is op zich toch niets mis mee? Heeft toch niets te maken met de beste renner te wereld overklassen of andere onzin die jij eraan koppelt. En het is niet omdat je beter bent dan Vingegaard dat je beter bent dan Pogacar. Omgekeerd wel als je Pogacar kunt kloppen dan klop je ook Vingegaard.

Ik vermoed dat het referentie is naar dit:

Laat ons nu ook niet flauw doen, slechts UAE Tour of niet, zowel Del Toro als Evenepoel gaan zich vandaag willen bewijzen. Ze hoeven daarom nog niet te winnen maar je wil vandaag toch echt niet moeten lossen bij de ander. Zeker bij Remco zou dat toch een stevig tikje zijn, je probeert korter te komen bij de GOAT, dan wil je geen kletsen krijgen van de luitenant. Trainingskoers of niet.

Waar heeft Remco zoiets verkondigt? En hij heeft al meermaals bewezen dat hij met de béste betere klimgoden kan meegaan.
Beteren? Ja. Beste? Nee, niet echt. Heeft op een uitzondering na historisch steeds het onderspit moeten delven tegen de allerbeste klimmers (Pogacar & Vingegaard) met ook al een aantal stevige en niet altijd even goed verklaarbare inzinkingen.

Ik vermoed dat het referentie is naar dit:

Laat ons nu ook niet flauw doen, slechts UAE Tour of niet, zowel Del Toro als Evenepoel gaan zich vandaag willen bewijzen. Ze hoeven daarom nog niet te winnen maar je wil vandaag toch echt niet moeten lossen bij de ander. Zeker bij Remco zou dat toch een stevig tikje zijn, je probeert korter te komen bij de GOAT, dan wil je geen kletsen krijgen van de luitenant. Trainingskoers of niet.

Beteren? Ja. Beste? Nee, niet echt. Heeft op een uitzondering na historisch steeds het onderspit moeten delven tegen de allerbeste klimmers (Pogacar & Vingegaard) met ook al een aantal stevige en niet altijd even goed verklaarbare inzinkingen.
het ging over de beste klimgoden in de UAE tour (zie beste klimgoden vandaag) niet over Pogacar en Vingegaard. Voor de rest heb je gewoon gelijk hoor :)

Terug
Bovenaan