Start wielerseizoen 2026

Bevestiging van vorige bergrit voor Evenepoel en wat al duidelijk was eigenlijk. Neen, terug nr de tekentafel zou ik zeggen en goed nadenken waar je in de toekomst wil op toeleggen.

Kermiskoers circuit ? Alle gekheid op een stokje, je kan eens een slechte dag hebben in een voorbereiding, maar 2x zo bergop door de mand vallen is toch echt niet goed, als vanwilder niet dom valt was die gewoon voor remco geweest in GC?

Kermiskoers circuit ? Alle gekheid op een stokje, je kan eens een slechte dag hebben in een voorbereiding, maar 2x zo bergop door de mand vallen is toch echt niet goed, als vanwilder niet dom valt was die gewoon voor remco geweest in GC?
Ja je moet op bepaald moment toch kunnen eerlijk zijn en zeggen, het hooggebergte in grote rondes kom ik net iets te kort vr mee te doen vr de overwinning. Er is toch niemand dat gelooft dat hij podium in de tour gaat rijden. En met Lipo in de ploeg zou dat nog eens extra zuur kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Ja je moet op bepaald moment toch kunnen eerlijk zijn en zeggen, het hooggebergte in grote rondes kom ik net iets te kort vr mee te doen vr de overwinning. Er is toch nieman dat gelooft dat hij podium in de toer gaat rijden. En met Lipo in de ploeg zou dat nog eens extra zuur kunnen worden.
Zal idd wel eens kunnen dat Lipo daar gewoon kopman wordt. Het enthousiasme na de ronde van valencia is toch wat gaan liggen.

Ja oké maar wat wil je dan dat hij doet? Enkel nog tijdrijden? Daar is hij zoveel beter in dan al de rest. Focussen op klassiekers? Ben er zeker van dat zijn programma wel zodanig is opgesteld dat hij 100% zal zijn als de Waalse klassiekers beginnen.

Ja oké maar wat wil je dan dat hij doet? Enkel nog tijdrijden? Daar is hij zoveel beter in dan al de rest. Focussen op klassiekers? Ben er zeker van dat zijn programma wel zodanig is opgesteld dat hij 100% zal zijn als de Waalse klassiekers beginnen.
Ik denk dat dat idd een mooie uitdaging is. Proberen in L-B-L met te gaan met Pogi. In een 1 dagswedstrijd is dat misschien wel mogelijk. Ook WK in Canada zou hij moeten kunnen dicht eindigen.

Ja je moet op bepaald moment toch kunnen eerlijk zijn en zeggen, het hooggebergte in grote rondes kom ik net iets te kort vr mee te doen vr de overwinning. Er is toch nieman dat gelooft dat hij podium in de toer gaat rijden. En met Lipo in de ploeg zou dat nog eens extra zuur kunnen worden.

Ik denk dat deze UAE tour gewoon illustreert hoe fragiel een lichaam is door die zenuwblessure, 1-dags wedstrijden zal ie wel nog mooie resultaten kunnen bij elkaar rijden, maar ik vrees ook het ergste voor rittenkoersen. Als ge niet recupereert zoals het hoort is het over..

Is dit voor velen het eerste jaar dat jullie de koers volgen of zo? Dit is toch typisch Evenepoel. Evenepoel is een topklimmer zie Vuelta winst en Tour podium maar dan moet hij zich wel specifiek daar maanden op voorbereiden anders is het bijna altijd wel minder.

Dit is alsof Vingegaard aan de start zou komen van een eendags koers moeten passen nog voor het begint en jullie dan allemaal zouden beginnen panikeren.

Typische Vingegaard erasure.
Gewoon 1 van de beste ronderenners aller tijde hoor.

Het probleem is zoals Reverz zegt, Evenepoel kuist die andere koersen gewoon niet op.

Aller tijde dat is een grote uitspraak.
Momenteel is hij de 2de beste grote ronderenner ja.

Maar het lijkt me nu toch ook niet zo gek om te zeggen dat voor een Vingegaard die de kleine rondjes uitkuist hij er nu toch ook weer niet zoveel al gewonnen heeft.
Qua kleine ronden heeft Remco er bijvoorbeeld al meer gewonnen.
Hoe bedoel je net tekort kwam voor P-N vorig jaar? Hij lag nog in de lappenmand op dat moment.
Die 3de plaats in Zwitserland '23 (na Skjelmose & Ayuso) en 2de in P-N 2024 (na Jorgenson) dat was gewoon onder verwachting. En dan staat er mij ook nog ergens een ronde van Valencia voor waar hij plots een onverwachte patat krijgt van Vlasov met alle respect. UAE nu ook... zelfs hij spreekt voor de start toch vooral over een duel met Del Toro, dan is het toch pijnlijk wanneer je als 18de binnen bolt op 2 minuten? Dat mag toch gezegd worden? Voor eendagswedstrijden mag je er gif op innemen dat hij er gaat staan... zelfs als hij niet wint zoals vorig jaar (EK, WK, Lombardije) dan nog reed hij wel op het te verwachten niveau rond. Dat is in rittenkoersen om een of andere reden regelmatig niet het geval, dat is gewoon een vrij objectieve vaststelling denk ik toch?

Het is trouwens ook niet dat hij hier rond rijdt zoals Jan Ulrich met 10kg ballast. De rest zal waarschijnlijk toch ook nog niet echt op Tour-gewicht zitten denk ik. Dus ik vind dat "kilootje teveel" excuus dat sommigen aanvoeren ook altijd een beetje vreemd. 2kg maakt je niet plots 10% sneller als je 60kg weegt...
Ik bedoelde Romandië, mijn vergissing!

Ik denk dat het gewoon vrij logisch is dat je als “normale” mens af en toe eens een mindere dag hebt. Bij Remco speelt ook het mentale een sterke rol, dat is toch een sterk vermoeden.
Volgens mij als hij het fysiek goede gevoel niet heeft dan blokkeert hij mentaal, waardoor hij fysiek nog minder kan.
Nu goed rij er nog maar eens naast, een mindere Remco rijdt nog altijd beter dan heel veel renners in peak.
Je mag vinden dat hij nog te weinig in rondes heeft gedaan ja. Maar zit je er dan ook niet te veel met een loep op, en negeer je dan ook niet bepaalde factoren?

We moeten misschien ook de tegenstand niet te veel onderschatten. De verschillen tussen de 2de lijn is niet zo gigantisch ook.

Dat gewicht is uiteraard quatsch.

Aller tijde dat is een grote uitspraak.
Momenteel is hij de 2de beste grote ronderenner ja.

Maar het lijkt me nu toch ook niet zo gek om te zeggen dat voor een Vingegaard die de kleine rondjes uitkuist hij er nu toch ook weer niet zoveel al gewonnen heeft.
Qua kleine ronden heeft Remco er bijvoorbeeld al meer gewonnen.

Sowieso. Als hij niet tegen de beste aller tijde moest rijden dan had hij nu 5 Tours op zijn palmares. Vuelta heeft ie al ondanks dat hij er ook al eentje heeft weggegeven, Giro volgt allicht deze lente nog.
Dusja, sowieso 1 van de beste aller tijde in het klassementswerk.

De afgelopen drie seizoen heeft hij 2 kleinere rittenkoersen niet gewonnen, beide tegen Pogacar. Voor de rest wel onder andere Polen, Tirreno, Baskenland en Dauphiné binnen getrokken.

Er mag hier precies geen kritiek op Remco in dees topic meer gegeven worden. Allez, kritiek. Gewoon objectieve analyse in feite. Feit is toch gewoon dat hij in elke ronde waar er iet of wat tegenstand begint te komen toch ontgoocheld in de bergetappes en in het eindklassement en onder de verwachtingen presteert? Was er nu iemand die gedacht had dat hij 10e ging worden in het eindklassement in de UAE tour? Kom, ni zeveren en wees eerlijk. Gelle dachten allemaal dat ie mee ging doen voor de eindoverwinning en dat het tussen hem en Del Toro ging gaan.

Dan mag toch gezegd worden dat ie ontgoocheld en/of onder de verwachtingen presteert? En dan bedoel ik niet de eerste opwarmingsrondjes in het seizoen à la Ronde van Juan in Argentinië of Ronde van Valencia want die wint ie wel (lager niveau uiteraard) maar rondes zoals deze of de ronde van Zwitserland of Romandië de voorbije jaren. Enigste goeie rondes waren podium in de tour en vuelta winst (door de val van Roglic was Mas in feite de enige concurrent) maar in feite heeft ie daar gewoon volgens de verwachtingen gepresteert.

Kan bijna niet anders dat die valpartijen in het verleden iets structureels aan hem hebben gedaan waardoor ie in rondes niet 100% kan gaan. Heel jammer mocht het dat zijn want is wel een topcoureur natuurlijk en je hebt echt wel het gevoel dat ie beter kan (en dat weet ie zelf ook) maar het wil er in rondes precies ni uitkomen. Moet wel frustrerend zijn als Remco zijnde.

Laatst bewerkt:
En dan bedoel ik niet de eerste opwarmingsrondjes in het seizoen à la Ronde van Juan in Argentinië of Ronde van Valencia want die wint ie wel (lager niveau uiteraard)

Aha eindelijk een kenner. Welkom

En dat zijn resultaten trouwens voor zijn val in Baskenland en het busje. Dus als dit veroorzaakt wordt door de gevolgend van een val waarom kwam hij dan exact hetzelfde vaak tegen voor zijn val?

Er mag hier precies geen kritiek op Remco in dees topic meer gegeven worden. Allez, kritiek. Gewoon objectieve analyse in feite. Feit is toch gewoon dat hij in elke ronde waar er iet of wat tegenstand begint te komen toch ontgoocheld in de bergetappes en in het eindklassement en onder de verwachtingen presteert? Was er nu iemand die gedacht had dat hij 10e ging worden in het eindklassement in de UAE tour? Kom, ni zeveren en wees eerlijk. Gelle dachten allemaal dat ie mee ging doen voor de eindoverwinning en dat het tussen hem en Del Toro ging gaan.

Dan mag toch gezegd worden dat ie ontgoocheld en/of onder de verwachtingen presteert? En dan bedoel ik niet de eerste opwarmingsrondjes in het seizoen à la Ronde van Juan in Argentinië of Ronde van Valencia want die wint ie wel (lager niveau uiteraard) maar rondes zoals deze of de ronde van Zwitserland of Romandië de voorbije jaren. Enigste goeie rondes waren podium in de tour en vuelta winst (door de val van Roglic was Mas in feite de enige concurrent) maar in feite heeft ie daar gewoon volgens de verwachtingen gepresteert.

Kan bijna niet anders dat die valpartijen in het verleden iets structureels aan hem hebben gedaan waardoor ie in rondes niet 100% kan gaan. Heel jammer mocht het dat zijn want is wel een topcoureur natuurlijk en je hebt echt wel het gevoel dat ie beter kan (en dat weet ie zelf ook) maar het wil er in rondes precies ni uitkomen. Moet wel frustrerend zijn als Remco zijnde.
Klopt. Er zijn er hier fanatiekelingen vr koers begot. We willen allemaal dat hem de tour wint maar dat zit er gewoon niet in. En hij maakt zeker momenteel geen progressie bergop. Soit kijken en genieten van de koers zou ik zeggen!

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen maar Remco heeft UAE tour al eens gewonnen dus het kan weldegelijk?

Natuurlijk liever nu dan bij de 'echt' wedstrijden maar het baart me toch wat zorgen.

Het is wel ramadan e :S

Het grote doel is de Tour dus afwachten tot dan. Als hij daar met een perfecte voorbereiding aan de start komt en terug niet kan volgen met Pogi/Vingegaard richt hij zich misschien best op andere doelen.

Het is wel ramadan e :S

Het grote doel is de Tour dus afwachten tot dan. Als hij daar met een perfecte voorbereiding aan de start komt en terug niet kan volgen met Pogi/Vingegaard richt hij zich misschien best op andere doelen.

Ja zoals een Giro bv oh nee daar doet Vingegaard al aan mee. Vuelta oh nee daar doet Pogacar aan mee. LBL dan maar oh wacht daar doet Pogacar ook aan mee. RVL dan maar oh nee maar daar doet Pogacar ook aan mee. WK dan maar dat is ook mee, oh nee daar doet Pogacar ook aan mee.

Beter gewoon stoppen dan maar.

Ja je moet op bepaald moment toch kunnen eerlijk zijn en zeggen, het hooggebergte in grote rondes kom ik net iets te kort vr mee te doen vr de overwinning. Er is toch niemand dat gelooft dat hij podium in de tour gaat rijden. En met Lipo in de ploeg zou dat nog eens extra zuur kunnen worden.
Btw Remco hééft al wel degelijk al een podium gereden in de Tour. Dat vergeten velen blijkbaar.. Dus nu al zeggen in februari nota bene na een mindere rittenwedstrijd.. stop ermee met die grote ronden? Hij gaat dat zelf ook niet zomaar opgeven. Trouwens de hoogteprikkels en specifieke klimtrainingen moeten nog komen dit seizoen. We mogen blij zijn dat hij al een goede winter en basisconditie heeft momenteel na al die blessures van de afgelopen jaren. En velen willen wss liever dat hij definitief stopt met koersen maar dat is weer om een andere reden.

Terug
Bovenaan