Stel: je wint plots 500 miljoen euro. Waar zou je zelfs dan zeker nooit geld aan uitgeven?

CaseBlue

Well-known member
Titel zegt alles: waar zouden jullie zeker nooit geld kunnen of willen uitgeven ook al was persoonlijk vermogen een non-issue.

Mijn persoonlijk zomaar los uit de pols: geld afstaan/doneren aan eender welke religie of kerk. Los van het feit dat de katholieke kerk soms wel losse handjes heeft met sexueel strafbare feiten, vind ik het instituut gewoon een beetje degoutant.

Laatst bewerkt:
Aan alle zaken die extreem duur zijn voor wat het is.

Horloges van 100 duizenden euro's, auto's van paar miljoen, geluidsinstallaties van 100 duizenden euro's, schilderijen van miljoenen, ... .

Er is eigenlijk niks wat mij 1 miljoen euro of meer zou waard zijn denk ik buiten een grote villa ofzo.

Aan de hype van de dag, zoals NFT's, sneakers, fancy nieuwe merken, zeldzame frisdrankjes, kaarten, ... alles dat overprijsd is omdat het hip is.

Titel zegt alles: waar zouden jullie zeker nooit geld kunnen of willen uitgeven ook al was persoonlijk vermogen een non-issue.

Mijn persoonlijk zomaar los uit de pols: geld afstaan/doneren aan eender welke religie of kerk. Los van het feit dat de katholieke kerk soms wel losse handjes heeft met sexueel strafbare feiten, vind ik het instituut gewoon een beetje degoutant.
Goede doelen in het algemeen zou ik niets aan geven. Ik geef enkel geld aan zaken waar ik zelf iets van betrokkenheid bij heb. Chiro en andere hobby's van de kinderen bv zou ik wel iets geven.

Aan luxe auto('s).
Ik heb een Ford Mondeo occasie gekocht van 4 jaar. Die auto is perfect voor mij en een chique wagen zegt me echt 0.0
Laat mij maar in de anonimiteit rondrijden.

Ik denk dat ik aan veel zaken geld zou kunnen geven, maar nooit écht exuberant.

Aan een huis (en misschien buitenverblijf) zou ik waarschijnlijk nog het meest kunnen geven. En waarschijnlijk aan reizen en eten.

Ik zou bv. wel een zeer deftige auto kopen, maar nooit een wagenpark aanleggen of een dure sportwagen kopen bijvoorbeeld.

En waarom niet in een (zeil)bootje ofzo. Maar dan ook weer geen luxueuze jacht.

Veel vastgoed om te verhuren, en als ik me verveel de wanbetalers gaan lastig vallen. Voor de rest het huis van de buren opkopen om het plat te gooien en er een grote garage van te maken voor al mijn luxeauto's. Gelijk @polar bear zegt wel geen opvallende luxeauto's, ik blijf ook graag anoniem. Een Porsche in een neutraal kleur zou het zotste zijn.
Dan wat villa's en penthouses in het buitenland om op vakantie te gaan.
Maar vooral zorgeloos leven.

Veel vastgoed om te verhuren, en als ik me verveel de wanbetalers gaan lastig vallen. Voor de rest het huis van de buren opkopen om het plat te gooien en er een grote garage van te maken voor al mijn luxeauto's. Gelijk @polar bear zegt wel geen opvallende luxeauto's, ik blijf ook graag anoniem. Een Porsche in een neutraal kleur zou het zotste zijn.
Dan wat villa's en penthouses in het buitenland om op vakantie te gaan.
Maar vooral zorgeloos leven.
de vraag is:

waaraan zou je nóóit geld uitgeven?

bvb.: hoeren.

Ik zou het niet weggeven aan crypto-influencers, maar waarom zou je dat doen met 500 miljoen ... Dat is veel meer geld dan een mens nodig heeft om een comfortabel leven te leiden én een mooi patrimonium achter te laten voor zijn nabestaanden. Nu ja, je hebt wellicht genoeg figuren die erin zouden slagen om na 10 jaar bankroet te zijn. Dat zijn verhalen waar ik wel van kan smullen als ik ze tegenkom op internet. Rode draad: cocaine & hookers.

Aan luxe auto('s).
Ik heb een Ford Mondeo occasie gekocht van 4 jaar. Die auto is perfect voor mij en een chique wagen zegt me echt 0.0
Laat mij maar in de anonimiteit rondrijden.

Een luxe wagen is zowat het eerste wat ik zou gaan halen moest er plots 500 miljoen op mijn rekening staan :p Nuja ieder wat wils hè :D

Terug
Bovenaan