Stel: je wint plots 500 miljoen euro. Waar zou je zelfs dan zeker nooit geld aan uitgeven?

Dit doet me denken Ludwig Wittgenstein, een nogal excentrieke filosoof.
Hij erfde een fortuin van zijn vader (zeg maar de Bill Gates van die tijd) en hij gaf het weg aan zijn zussen die al stinkend rijk waren.
Zijn redenering: "Money corrupts, so it is best to give it away to those already corrupted."

Luxevilla. Zwembad. Dure auto's. Juwelen. Horloges. Eigenlijk zou er uiterlijk weinig veranderen. Ik zou 95% investeren en leven van het rendement. Ik ben compleet allergisch aan uiterlijk vertoon.

Luxevilla. Zwembad. Dure auto's. Juwelen. Horloges. Eigenlijk zou er uiterlijk weinig veranderen. Ik zou 95% investeren en leven van het rendement. Ik ben compleet allergisch aan uiterlijk vertoon.
Geld schept geld. Zal wel een serieus patrimonium zijn dat je dan achter laat, aangezien je geen interesse hebt in dure uitspattingen. Of zijn er toch zaken waar je geld aan zou willen geven?

Het vlees is zwak, ik zou met dat geld wel eens in first class willen reizen naar New York en daar een poepsjiek hotel uitkiezen. Ik heb daar in 2017 eens in een prachtig hotel gezeten dat net open was en behoorlijk goedkope kamers had met een ongelofelijk mooi zicht op Manhattan vanuit Brooklyn. Sjiekste hotel dat ik al heb mogen ervaren. Het smaakt naar meer, maar tegenwoordig kost die kamer gemakkelijk een veelvoud van dat tarief.

Ik zou het niet weggeven aan crypto-influencers, maar waarom zou je dat doen met 500 miljoen ... Dat is veel meer geld dan een mens nodig heeft om een comfortabel leven te leiden én een mooi patrimonium achter te laten voor zijn nabestaanden. Nu ja, je hebt wellicht genoeg figuren die erin zouden slagen om na 10 jaar bankroet te zijn. Dat zijn verhalen waar ik wel van kan smullen als ik ze tegenkom op internet. Rode draad: cocaine & hookers.

Yeet!

Geld schept geld. Zal wel een serieus patrimonium zijn dat je dan achter laat, aangezien je geen interesse hebt in dure uitspattingen. Of zijn er toch zaken waar je geld aan zou willen geven?

Het vlees is zwak, ik zou met dat geld wel eens in first class willen reizen naar New York en daar een poepsjiek hotel uitkiezen. Ik heb daar in 2017 eens in een prachtig hotel gezeten dat net open was en behoorlijk goedkope kamers had met een ongelofelijk mooi zicht op Manhattan vanuit Brooklyn. Sjiekste hotel dat ik al heb mogen ervaren. Het smaakt naar meer, maar tegenwoordig kost die kamer gemakkelijk een veelvoud van dat tarief.
Met dat geld koopt ge dat vliegtuig en dat hotel gewoon he...

Terug
Bovenaan