Sterrenrestaurants

Een aantal vooruitzichten :)

Gereserveerd voor Lof op 31/3. M'n vrouw en ik zijn dan 12 jaar samen.
Voor mei ga ik vanavond een datum prikken voor Interscaldes *** in Zeeland met een bevriend koppel.
In juni wil ik m'n verjaardag vieren in Sel Gris *.

Gisteren gaan eten in Hert. Was niet helemaal onder de indruk, bij Seir had ik een betere ervaring. (ik ben een leek op dat vlak dus mijn culinaire mening is niet zo belangrijk :unsure: )
Het uitzicht van de toren is natuurlijk moeilijk te overtreffen.

Nu is het tijd om te sparen.

XLe9rDn.png

HqO7ERs.png

Vivendum geweest deze week.
Vond ik toch wel een aanrader. Enige wat ik tegen vond steken was mijn hoofdgerecht, ik had de standaard genomen dat was duif.
Die van mij had wagyu en dat was toch een stuk beter.
Ook de extra asperges genomen met hollandaise saus en gepocheerd ei. Was héérlijk.

Totaal zijn we op 500 euro uitgekomen, 1 van ons had aangepaste wijnen.
Door de opties is het wat duurder uitgevallen.

Heel klein en knus interieur, super vriendelijke bediening. Vond het wel een aanrader en stak er tov Blanc toch wel een stuk bovenuit.

Als ik één nadeel moet zeggen vond ik het de wijn. Niet op vlak van keuze, maar de bijpassende wijnen per glas waren echt wel duur. Je zat aan €40-45 per glas, wat op een dikke €250 komt als je bij elke gang aangepaste wijnen neemt.
Deze week nog eens bij Bartholomeus gaan eten en dit hebben ze precies toch bijgestuurd. Wijnen per glas waren 22 à 30 €/glas met maar 2 wijnen van 36 en 40 €/glas. Ik heb in tegenstelling tot de vorige keren nu dus toch eens per glas besteld en daar zaten echt zéér leuke dingen tussen, ik was aangenaam verrast. Vooral voor Bourgogne gegaan aangezien ze daar zelf overduidelijk fan van zijn.

Het was alleszins weer top. Behalve de evergreen (wagyu/oester) was het weer een heel nieuwe menu dus het was weer genieten. Schitterende keuken, heel goede wijn en alledrie gewoon heel fijne mensen om wat mee te babbelen.

We zaten met 2 aan 740€, waarvan dus 290€ drank :unsure: het leven als geheelonthouder moet toch goedkoop zijn!

Deze week nog eens bij Bartholomeus gaan eten en dit hebben ze precies toch bijgestuurd. Wijnen per glas waren 22 à 30 €/glas met maar 2 wijnen van 36 en 40 €/glas. Ik heb in tegenstelling tot de vorige keren nu dus toch eens per glas besteld en daar zaten echt zéér leuke dingen tussen, ik was aangenaam verrast. Vooral voor Bourgogne gegaan aangezien ze daar zelf overduidelijk fan van zijn.

Het was alleszins weer top. Behalve de evergreen (wagyu/oester) was het weer een heel nieuwe menu dus het was weer genieten. Schitterende keuken, heel goede wijn en alledrie gewoon heel fijne mensen om wat mee te babbelen.

We zaten met 2 aan 740€, waarvan dus 290€ drank :unsure: het leven als geheelonthouder moet toch goedkoop zijn!
Dat is wel heel stevig voor de wijnen, enig idee van de winstmarge op deze wijnen, jammer dat het best ver is want het lijkt wel de moeite om eens te dineren.

Iemand hier al geweest?

Iemand hier al geweest?

Tijdje geleden toen ze pas open waren. Niet slecht, beetje overpriced. En soms ook wel het gevoel dat je aan klassieke Italiaanse gerechten niet teveel mag morrelen. ;)

Vrijdag zijn m'n vrouw en ik naar Lof geweest. Tof kader, lekker eten, enkel overtuigden de desserts niet. Ook weer hier het gevoel dat het overpriced was. 400 EUR voor ons 2.

Next stop, Sel Gris in juni om m'n verjaardag te vieren. Al heel veel geweest, en blijft één van de favorieten.

Morgen gereserveerd bij Alter in Tongeren. Vooral gekend als het vroegere Altermezzo. Zaak die al even op men radar stond maar owv de afstand nog niet geweest. 17/20 en 1* dus toch iets om naar uit te kijken.

Ik ga binnen 2 maanden voor onze huwelijksverjaardag. Aan drank kan ik wel echt niet zoveel geld geven, dat is uiteindelijk maar een fles opentrekken en in een glas gieten. Een ware goudmijn voor restaurants. Mijn vrouw is gelukkig zwanger en ik ben geen grote drinker dus zal wel meevallen qua drank kost.

Alter was écht top! Of het moest zijn dat het al 4 maand geleden was dat ik nog is geweest ben. Menu was op’t rabarber dessert dat ik vervangen heb door een super goede dame blanche ook volledig men ding. 6 gangen, specialere wijnen (bob arrangement), water en thee + zoetigheden = 229€

heb ff imgur gallery gemaakt voor de geinteresseerde.

Da’s wel heel pijnlijk. Vriendin en schoonzus zijn er beide in de voorbije maand geweest en vonden het in elk geval zijn geld niet (meer) waard. Maar van 2 naar 0 wel echt straf.

Niet omdat het er ineens slechter is he. Gewoon omdat er een nieuwe chef komt.

Geven jullie trouwens een fooi (en zo ja hoeveel) als jullie een sterrenzaak bezoeken? Bij een gewoon restaurant geef ik normaal altijd wel een fooi maar bij een duurder restaurant meestal niet. De rekening is toch altijd even slikken en het personeel zal daar ook wel iets meer verdienen dan ergens anders vermoed ik.. Ik weet niet juist wat de etiquette is :⁠-⁠)

Terug
Bovenaan