Sterrenrestaurants

Ben er al even niet meer geweest, maar sowieso een aanrader! Het zijn tapas, dus eigenlijk zou ik zeggen "neem waar je zin op hebt". Nog niet echt veel gerechtjes gehad die tegenvielen eerlijk gezegd. Ik zou wel voor zekerheid reserveren.

En laat vooral weten hoe het was ;).
Net de laatste tafel morgen gereserveerd.

Ben er al even niet meer geweest, maar sowieso een aanrader! Het zijn tapas, dus eigenlijk zou ik zeggen "neem waar je zin op hebt". Nog niet echt veel gerechtjes gehad die tegenvielen eerlijk gezegd. Ik zou wel voor zekerheid reserveren.

En laat vooral weten hoe het was ;).
Amai. Zo veel gegeten. En alles echt super lekker. Die gyros echt beste ooit. :drool:
Zijn met 3 geweest, op zich alle 3 niet speciaal fan van Grieks maar alle 3 enthousiast. En dat voor 40€ per persoon. Merci voor de tip!

review van Boury (3* in België).
Eens interessant om te zien. Die kerel zijn youtube is ook tof om te volgen en om te zien hoe top restaurants draaien en welk eten ze serveren

Phoeh, stond sowieso bovenaan mijn lijst om asap naar toe te gaan en na dit gezien te hebben zeker van overtuigd.
Ga ook wel eens verder kijken op dat yt kanaal, ziet er top uit.
Thanks om dit te delen.

Gisteren ons etentje bij The Jane en het was simpelweg top!
In mijn ogen onterecht dat die geen derde ster hebben.
10 jaar geleden bij Hertog Jan geweest en dat was nog net een trapje hoger, maar ik vond het dan weer een hele grote trap hoger dan Het Hof Van Cleve.
Ik vermoed dat het de jonge bedieningsploeg is die het verschil maakt, want het eten was gewoon subliem, zowel qua smaken als presentatie. Persoonlijk vond ik de bediening ook heel aangenaam, maar misschien dat er daar al eens een klein foutje valt volgens de regels.

Ben voor de non-alcoholische drankenpairing gegaan en die was ook enorm goed, mooi gebalanceerd bij de gerechten en telkens absoluut een meerwaarde. Ik drink weinig alcohol waardoor aangepaste wijnen gewoon te veel wijn voor mij zijn. Dus deze optie werd zeker geapprecieerd. En met iemand aan tafel die wel de wijn had, wel telkens de optie om eens te proeven, ideaal dus.

Hier ongeveer 1,5 maand geleden Vlass in Middelkerke.
Gezien we een alcoholstop hadden ingelast besliste ik om voor de sapjes te gaan.
Eigen gecreëerde infusies en sappen tot aan het nagerecht + 40 Euro.
Jammer genoeg had de vriendin het niet goed begrepen ondanks wel van ja knikken tijdens het bestellen en werden ook voor haar sapjes geserveerd. Maar ze had de prijs niet gezien, en gezien het een speciaal avondje was wou ik ook eens wat speciaals en geen standaard à la carte dranken nemen.

Wel, die sapjes pasten echt niet bij het eten en we hebben er dus niet echt van genoten zoals het moest. Wat een ontgoocheling. Ze zouden er beter geen zelf maken en beter simpele goedkopere sappen uit een fles ofzo serveren. 40 à 50 euro voor sapjes (uit de Colruyt bij manier van spreken). Jammer.

Toen men dan als voordessertje een soort bolletje witte mousse kwam brengen op basis van gin wou ik dat natuurlijk proeven, maar het feit dat er alcohol in zat en m'n vriendin dus weigerde, maar ik dat niet deed, was voor haar ook nog eens een reden om de komende dagen ~ weken non verbaal te laten zien dat ze kwaad was.

Danzkij de sommelier die ik bezig zag aan andere tafels had ik toch wel heel wat heimwee naar goeie wijnen en was er dus af en toe wat 'show' te zien. De kazen zagen er ook best wel lekker uit, maar wegens de ferme ontgoocheling in de sapjes, en de toch wel best lange wachttijd, en ook de 'glimlach' op m'n vriendin haar gezicht, beslist om terug huiswaards te keren.

Toen men dan als voordessertje een soort bolletje witte mousse kwam brengen op basis van gin wou ik dat natuurlijk proeven, maar het feit dat er alcohol in zat en m'n vriendin dus weigerde, maar ik dat niet deed, was voor haar ook nog eens een reden om de komende dagen ~ weken non verbaal te laten zien dat ze kwaad was.

Volgende keer zal ik meegaan!

Eigenlijk toch jammer dat Peter Goossens zijn ‘legacy’ wil afsluiten met die absolute onzin in Knokke. Dat hotel is niet vernieuwd (en laat ons eerlijk zijn, dat zie je), ze hebben er enkel die resto relatief rap ingeforceerd met afgelijnde tijdsslots, te weinig en niet voldoende voorbereid - niet uniforme - staff. Typisch Coucke natuurlijk, die man is ADHD met zijn centen, speelt met iets tot hij het beu is en dan naar het volgende, wat hij achterlaat is zelden in betere staat. Onze buren hebben het gedaan voor hun huwelijksverjaardag en waren teleurgesteld omwille van wat het ‘kan zijn’ en dan uiteindelijk ‘maar is’. Had dit een beginnend talent geweest, ze waren - naar hun zeggen - tevreden geweest. Maar aangezien het PG was gingen ze buiten met een gevoel van onvervulde verwachtingen (voor een bistro, ze wisten natuurlijk dat het geen HvC ging zijn)

Oak is top.

1 ster, maar in vergelijking met bv Sensum (ook 1 ster) een niveau hoger.

Ben er twee weken geleden geweest. Super avond gehad. We zaten boven, leuk zitten daar.

Wij zaten ook boven!
't Was geweldig. De bediening/sfeer niet té stijf, eten was heerlijk en had zeker genoeg gegeten. De Gentse touch met de pralines van Joost Arijs bij de koffie was ook goed bedacht.

2o.jpg
3o.jpg
1o.jpg

Eigenlijk toch jammer dat Peter Goossens zijn ‘legacy’ wil afsluiten met die absolute onzin in Knokke. Dat hotel is niet vernieuwd (en laat ons eerlijk zijn, dat zie je), ze hebben er enkel die resto relatief rap ingeforceerd met afgelijnde tijdsslots, te weinig en niet voldoende voorbereid - niet uniforme - staff. Typisch Coucke natuurlijk, die man is ADHD met zijn centen, speelt met iets tot hij het beu is en dan naar het volgende, wat hij achterlaat is zelden in betere staat. Onze buren hebben het gedaan voor hun huwelijksverjaardag en waren teleurgesteld omwille van wat het ‘kan zijn’ en dan uiteindelijk ‘maar is’. Had dit een beginnend talent geweest, ze waren - naar hun zeggen - tevreden geweest. Maar aangezien het PG was gingen ze buiten met een gevoel van onvervulde verwachtingen (voor een bistro, ze wisten natuurlijk dat het geen HvC ging zijn)
Vooral t probleem met moeilijk personeel vinden zeker in de horeca, en op een hoger niveau. Heb’t gezien bij men ex toen ze in sterrenzaken werkte… constant miserie omtrend dat 😅

Amai. Zo veel gegeten. En alles echt super lekker. Die gyros echt beste ooit. :drool:
Zijn met 3 geweest, op zich alle 3 niet speciaal fan van Grieks maar alle 3 enthousiast. En dat voor 40€ per persoon. Merci voor de tip!
Ik ga zondag na het lezen hier. Stuur zeker de dingen die ik moet proeven. We gaan met 3 dus tafel mag vol staan @Lemme @Wilcao

Conclusie: Heel lekker gegeten voor een lage prijs.
Gyros was idd de beste die ik al heb gegeten.

Nog is bedankt aan @Wilcao en @Lemme voor de tip.
Mijn jaarlijkse cheat day zit erop. (ik heb heel misschien ook een halve puntzak frietjes op de middag gegeten op de markt.)

Vanavond gegeten bij Schatteman in Hertsberge (Oostkamp, in de buurt van Brugge). Geen Michelin-ster maar wel al een tijd 16/20 bij Gault & Millau, wat een betere of vergelijkbare score is dan redelijk wat 1-sterren restaurants.

Absoluut een aanrader qua eten, soms hele verrassende combinaties die toch heel goed blijken te werken, niet "proberen fancy te doen" maar ook niet te klassiek. Hele relaxte en vlotte bediening ook; bijpassende wijnen waren ook prima en niet te klassiek, vooral ook niet te zwaar.
Hetzelfde met de kazen: zowel een aantal typische namen als wat lokale kazen en een aantal meer verrassende (o.a. 1 met notenlikeur); het karretje met zoetigheden na het dessert was ook een leuke afsluiter.

Terug
Bovenaan