Zijn er hier mensen die recent bij Carcasse in Koksijde zijn geweest?
Hoe is het van smaak, beleving, omgeving en prijs?
Ik heb wat video's gezien er van, qua eten denk ik dat het volledig mijn ding is, maar ik hoorde toch regelmatig heel wat achtergrondgeluid. Leek soms een ongezellige refter op dat vlak. Is dat IRL zo of kwam dat door die opnames?
Prijs wil ik gewoon een richtlijn, ik ga sowieso eens gaan omdat het dichtbij is, maar zou toch ergens willen weten waar ik me op moet voorbereiden.
Zondagavond zijn wij daar gaan eten. Aangezien het een verrassing was van m'n vrouw voor mijn verjaardag wist ik van niets. Toen ik haar vroeg wat ik moest aantrekken wist ze het eigenlijk niet zo goed, en ik kan haar achteraf wel begrijpen. Hoe dan ook, ik heb een kostuum aangetrokken zonder een plastron of strik. Zo wat 'smart chique'. Een trui met hemd had ook goed geweest eigenlijk. Een beetje atypisch aangezien toch 1 Michelin ster.
Wij zaten net naast de open keuken. Een iets robuuster interieur, precies of je zit in het atelier van een oude beenhouwerij. Wel heel gezellig en 't is eens iets anders. Om naar 't toilet te gaan moet je door een koelceldeur. Iets luidere en ruigere muziek op de achtergrond ook dan in een klassiek restaurant. En net dat vond ik er heel leuk aan. Absoluut geen ongezellige refter sfeer of teveel lawaai naar mijn mening, en ik ben daar allergisch aan.
Bediening was top. Wij kozen de 'chef's choice menu' van 5 gangen zodat we van alles eens konden proeven. Dat kostte 135 euro p.p.
Het eten was verzorgd en echt wel heel lekker. Ik moest mij er op een bepaald moment aan herinneren om iets trager te eten en te proeven bij elke hap. Lekkere wijn erbij en 't was af.
De keuken in het oog kunnen houden vond ik ook wel plezant. Ik was onder de indruk van de hoofdchef, hoe rustig die doorheen heel de avond bleef.
Wij hadden een rekening van 754 euro met 4 personen. We namen een aperitief (picon - 15 euro) en na het dessert nam ik een whisky en mijne kameraad een madeira. 't Is lekker maar wel duur. 5 euro voor een cola zero bijvoorbeeld. 12 euro voor een glas wijn.
Als ik minpunten zou moeten geven: picon was lekker, maar voor 15 euro had ik er toch meer van verwacht. Ik heb al veel betere gedronken. De voorgerechten kwamen op tafel op 1 bord voor 2. Dus dat was telkens 'sharen' met de persoon naast u. En ik doe dat niet zo graag. Maar die zaken wegen niet op tegen de ervaring, imo.
Leuk om te horen. Deze staat ook hoog op ons lijstje. Enkel zie je 135€ voor de menu. Ik zie graag vooraf ook hoeveel de aangepaste wijnen kosten. Weet jij dit soms? Of kan je ook gewoon een fles bestellen voor 2 en daar 4 gangen van drinken en dan nog een koffie bij de dessert? Ik vraag gewoon omdat ik zeer graag eens zou gaan maar mijn vrouw is weinig gastronomisch aangelegd en als we daar toekomen en ze ziet dat ze daar nog 80€ pp aan wijn zal moeten leggen gaat ze daar weinig gelukkig mee zijn en ik zal het mogen horen
Er is geen formule met aangepaste wijnen. Wijnen kunnen besteld worden per fles. Maar ze hebben ook een leuke kaart met allerlei soorten wijnen per glas. Aangezien de dames geen rode wijn lusten had ik gevraagd of men mij bij elk gerecht een glas kon aanbevelen en dat werd met plezier gedaan. Zo hoefden mijn kameraad en ik niet de ganse avond dezelfde wijn drinken en hadden we per gang een ander glas die bij het gerecht pastte. 12 euro per glas wijn. Er staat een fles rode wijn op de kaart van 1415 euro ook.

Per fles zijn de prijzen ook heel uiteenlopend en zeker toegankelijk.
Wij gaan zeker nog eens terug, 't was echt de moeite. Vrouw heeft op 1 september stipt om 8u achter haar laptop moeten reserveren. Dus je moet er wel vroeg bij zijn als je binnenkort wilt gaan.
Nog een leuke: ik was daar getuige van de meest absurde vraag die je in Carcasse kan stellen. Plots hoorde ik iemand van het zaalpersoneel aan de chef zeggen dat iemand een vegetarische maaltijd had gewenst. De chef lachte eens kort en schudde z'n hoofd van neen. Ik moet er wel bijzeggen, dat was een tafel achter ons waarbij het erop leek dat opa jarig was en trakteerde aan kinderen en kleinkinderen. En volgens mij was dat het vriendinnetje van één van de kleinkinderen die dat vroeg.