Door73 is vandaag verkozen als gastro bistro vant jaar door GM
Nog een geluk want ik heb van mijn kameraden een cadeaubon gekregen voor door73.
Publiek vond ik zeer goed, losse sfeer, op het eten niets/weinig aan te merken, zat allemaal wel top van smaken, zeer lekker allemaal.
Wel enkele tegenvallers.
Zeker geen te grote porties, het menu was ook net aangepast tov de site en de extra gerechten lagen ons net iets minder dus het bij de 5 gehouden ipv uit te breiden. Dat is net gepast maar een gerechtje meer mocht ook wel en zouden we zeker doen als het net meer ons ding was.
In het begin verliep het wel zeer stroef, ik denk dat er wat teveel tafels gelijktijdig binnen gekomen zijn. Het duurde zeer lang eer we een aperitiefkaartje hadden, en de eerste amuses waren er eigenlijk al voor dat we onze aperitief hadden.
Aangepaste wijnen doen ze daar niet maar ze werken wel met suggesties, wat dus eigenlijk op hetzelfde principe neerkomt en je ziet dat op de meeste tafels toch terugkomen. Dus je kan per gerecht een glas krijgen dat je dan ook per glas betaald. (Duurste glas dat er tussenzat was wel 13€ denk ik, daar heb je dus wel geen zicht op en tikt dus ook wel aan)
Na de aperitief en amuses kregen we ons eerste glas wijn, na een tijdje kwam er maar geen eten en nog iets later kwam er al iemand vragen of we bij het volgende gerecht ook weer een glas wijn wouden, waarop we dus moesten antwoorden dat we nog geen eten gezien hebben, en het was op dat moment al bijna 9uur (toegekomen 19.45+-). Excuses gekregen, een glas van het huis en vanaf dan liep het eigenlijk wel vlot hoe het zou moeten.
Rond 22.30 was het dan wel weer een rush om te sluiten tegen 23.00 dus kreeg je bij je desert al de vraag voor een koffie en was het die laatste koekjes wel meer naar binnen spelen ipv nog even op het gemak nagenieten (maar goed dat nemen we erbij in deze tijden).
Verder:
Bij het binnenkomen merkte ik ook meteen op dat Kobe Desramaults er ook zat.
Tafels vind ik misschien net iets te dicht bij elkaar, wat meer afstand zou wel gemoedelijker/gezelliger zijn.
Maar toch wel eentje om ooit nog eens te ervaren (maar er zijn nog zoveel alternatieven op de lijst

)