Sterrenrestaurants

Gisteren nog eens Bartholomeus gedaan en het was opnieuw top! Menu is schitterend, de setting is heel aangenaam en dat je op ‘t gemak een praatje kan slaan met de chef en zijn vrouw maakt het allemaal zeer gemoedelijk en gezellig.
Blijft by far mijn favoriet restaurant.

Next stop: Boury in mei!

Bar Bulot in Brugge: top

- kalfshersentjes
- kraaibiefstuk (amai)
- polderaardappel
- Noordzeekrab
- Roda Reserva 2018 (amai)

vandaag eens bij Food Emotions (14/20 GM) geweest. Ligt hier weggestoken in’t puntje van N-Limburg. Kende t al jaren maar wederom nog nooit daar geraakt.

Toffe formule met een menu van 4 tot 7 gerechtjes gaande van 45 tot 75€. 6 genomen inc G&T, 2 glazen wijn en fles water, 95€ kwijt wat ik wel dik ok vond voor tgene ge terug kreeg. Doen wel enkel lunch, zelden eens avond service. Is trouwens ook een leuke winkel aan verbonden waar ge schoon wijnen kunt kopen in de iets duurdere tot hoge prijsklasse.

Nog véél beter is Strofilia in centrum Brussel. Dikke aanrader!

En in Brussel kan ik nog veel meer aanbevelen, enkele van mijn favo's zijn meer gekende zaken zoals Old Boy: blijft een heerlijke adresje als je wat asian food-minded bent. Prijs kwaliteit ook echt top. Iets minder gekend, maar heel populair in Brussel zelf: Ötap (verfijnde sharing dishes met invloeden uit allerlei keukens). Nénu kan ik ook ihb aanraden (vietnamees sharingfood).

Mag het wat verfijnder (met hogere prijsklasse): Toshiro (voormalige sous chef van l'Air du Temps - echt top), isabelle arpin (fijn eten in een elegant kader), Barge (gekend voor originele creaties met groenten, zeer betaalbaar.)
Harvest in Brussel centrum kan ik ook aanbevelen. Hebben een goedkopere en (iets) duurdere menu, maar enorm lekker eten aan een heel correcte prijs. Hebben ook een gezellig terras waar geen wagens passeren, aanrader. Strofilia inderdaad ook een goede tip.

Onlangs De Pastorie eens gedaan locatie en bediening dik in orde. Eten goh ja zeker ok maar niks uitzonderlijks imo.

Voor de fanatiekelingen onder ons, GM Nederland vandaag geupdate + eindelijk een deftige app voor GM Benelux (toch op ios)

Niemand nergens meer gaan eten 😛

Ben paar weken terug nog is naar Airrepublic geweest. Beste vd 3 keer dat ik daar geweest ben. Menu was dik in orde, wel niet goedkoop. 210€ pp kwijt voor een 5 gangen inc apero, koffie, wijn en supplement kaviaar.

In de tussentijd nog eens bij Le Pristine cafe binnen geweest om mijn cadeaubon op te maken. Kom ik altijd graag eerlijk gezegd.

Wou vandaag dan eigenlijk is naar Veranda gaan maar toch niet richting antwerpen gereden. Misschien woensdagmiddag dan… voor eind mei Fine Fleur op de planning staan.

Ben paar weken terug nog is naar Airrepublic geweest. Beste vd 3 keer dat ik daar geweest ben. Menu was dik in orde, wel niet goedkoop. 210€ pp kwijt voor een 5 gangen inc apero, koffie, wijn en supplement kaviaar.

In de tussentijd nog eens bij Le Pristine cafe binnen geweest om mijn cadeaubon op te maken. Kom ik altijd graag eerlijk gezegd.

Wou vandaag dan eigenlijk is naar Veranda gaan maar toch niet richting antwerpen gereden. Misschien woensdagmiddag dan… voor eind mei Fine Fleur op de planning staan.
Binnen 2 weken Boury dus ben nog aan het sparen :unsure:

Air Republic is inderdaad ook altijd leuk! Al enkele keren gedaan maar dat was pre covid en ik kan mij gelijk niet herinneren dat dat toen ook al zo stevig geprijsd was?

Bij Nuance gaan eten vorige week
Superlekker maar voor die prijs mag dat ook :p

Alles uiteraard mooi gepresenteerd en heel vriendelijk personeel

Binnen 2 weken Boury dus ben nog aan het sparen :unsure:

Air Republic is inderdaad ook altijd leuk! Al enkele keren gedaan maar dat was pre covid en ik kan mij gelijk niet herinneren dat dat toen ook al zo stevig geprijsd was?
Ik vond Air Republic echt de minste ervaring die ik al gehad heb in een sterrenzaak eigenlijk :unsure:

Eten op zich was ok (maar ik vond het niet wow), maar de bediening was afschuwelijk.
Menu met aangepaste wijnen waar de wijn 10 minuten na het eten kwam, met u duimen zitten draaien omdat de gangen niet echt vlot kwamen en dan als absolute afknapper het feit dat ze de jas van mijn vrouw gewoon in haar handen smeten "bedankt en tot de volgende". Voor €200 de man kunt ge op zijn minst ne jas aangeven bij de dames in het gezelschap.

Nu goed, misschien ne slechte dag gepakt, maar ik zou het niet meer opnieuw doen eigenlijk. Strandhotel daarentegen vond ik een fenomenaal goed hotel (dat ontbijt :love:)

Ik vond Air Republic echt de minste ervaring die ik al gehad heb in een sterrenzaak eigenlijk :unsure:

Eten op zich was ok (maar ik vond het niet wow), maar de bediening was afschuwelijk.
Menu met aangepaste wijnen waar de wijn 10 minuten na het eten kwam, met u duimen zitten draaien omdat de gangen niet echt vlot kwamen en dan als absolute afknapper het feit dat ze de jas van mijn vrouw gewoon in haar handen smeten "bedankt en tot de volgende". Voor €200 de man kunt ge op zijn minst ne jas aangeven bij de dames in het gezelschap.

Nu goed, misschien ne slechte dag gepakt, maar ik zou het niet meer opnieuw doen eigenlijk. Strandhotel daarentegen vond ik een fenomenaal goed hotel (dat ontbijt :love:)
Amai, ik wist niet dat die een ster hadden :unsure: Dat verklaart misschien ook waarom ik zo schrok van bovenstaande prijzen. Ben daar nu 3x geweest maar de laatste keer was 2019, en dat was telkens leuk, gezellig uit eten maar zeker geen sterrenrestaurant-ervaring. En dat leek me (toen) ook helemaal niet de bedoeling.
En voor 250€ waren we daar met twee goed bediend.

Laatst bewerkt:
Amai, ik wist niet dat die een ster hadden :unsure: Dat verklaart misschien ook waarom ik zo schrok van bovenstaande prijzen. Ben daar nu 3x geweest maar de laatste keer was 2019, en dat was telkens leuk, gezellig uit eten maar zeker geen sterrenrestaurant-ervaring. En dat leek me (toen) ook helemaal niet de bedoeling.
En voor 250€ waren we daar met twee goed bediend.
Sinds 2017 een ster :p net even gekeken en denk dat die €200 per persoon wel wat overschat was. Menu begint aan €110, dus ik gok 150-160 per persoon met wijn. Wat nog altijd niet wegneemt dat ze voor dat geld mijn vrouw haar jas mochten aangeven :sop:

Sinds 2017 een ster :p net even gekeken en denk dat die €200 per persoon wel wat overschat was. Menu begint aan €110, dus ik gok 150-160 per persoon met wijn. Wat nog altijd niet wegneemt dat ze voor dat geld mijn vrouw haar jas mochten aangeven :sop:
Tzal idd zoiets zijn. Tis dan die aperitief, nog een extra oester die we genomen hadden, kaviaar wa ook al snel aan 15-20€ sup telt en die koffie van maar liefst 16€ meen ik 😂 kreeg er wel lekker dingskes bij, mag ook voor zen geld

Terug
Bovenaan