Sterrenrestaurants

Een tijdje geleden naar L.E.S.S. geweest. Absoluut zéér lekker, heel erg van genoten, maar ook niet omvergeblazen door hun smaken. Iets wat ik in het Gebaar en in Oak bij een aantal gerechten toch echt wel was. Eigenlijk vond ik enkel het brood dat je kon bijkopen (hun focaccia) echt aantonen dat je in een sterrenzaak zat. Dat was fenomenaal lekker. Het dessert daarentegen vond ik een afknapper. Enkel "sterrenwaardig" omdat het heel speciaal was, maar dat was geen dessert voor herhaling vatbaar.

Wel zin om nog een keer te gaan en wat andere opties op de menu te kiezen, want veel gerechten zijn spek voor mijn bek. Leuke sfeer ook, absoluut geen stijve boel. En we keken recht uit op de keuken, vind ik altijd geweldig.

Een tijdje geleden naar L.E.S.S. geweest. Absoluut zéér lekker, heel erg van genoten, maar ook niet omvergeblazen door hun smaken. Iets wat ik in het Gebaar en in Oak bij een aantal gerechten toch echt wel was. Eigenlijk vond ik enkel het brood dat je kon bijkopen (hun focaccia) echt aantonen dat je in een sterrenzaak zat. Dat was fenomenaal lekker. Het dessert daarentegen vond ik een afknapper. Enkel "sterrenwaardig" omdat het heel speciaal was, maar dat was geen dessert voor herhaling vatbaar.

Wel zin om nog een keer te gaan en wat andere opties op de menu te kiezen, want veel gerechten zijn spek voor mijn bek. Leuke sfeer ook, absoluut geen stijve boel. En we keken recht uit op de keuken, vind ik altijd geweldig.
Enkele jaren geleden ook geweest. Sommige dingen waren zeer lekker, andere dan eerder 'gewoon' goed. Maar we zaten er wel op ons gemak door inderdaad die lossere sfeer.

In Nebo gaan eten een drietal maanden terug toen het nog geen ster had, toen hadden wel allemaal aan de tafel het gevoel dat ze snel een ster gingen halen en voila, top restaurantje.

Ik zit dit weekend bij Boury - ik mag hopen dat de prijs niet plots x2 gaat :unsure: zou ik toch straf vinden tbh.

Ben curieus haha. Ik denk ook altijd dat de prijs ga stijgen dan. Had is gekeken op de site en de prijzen stonden niet vermeld bij’t menu.

Hier bij ons is er toch wel een prijsstijging geweest toen Cuchara van 1 naar 2* ging.

Boury is top ja, onlangs nog mogen genieten.

Fine Fleur in Antwerpen ook verdiend. Hertog Jan, tja nobrainer. Waarschijnlijk al op *** niveau maar van 0 naar 3 is redelijk ongezien dus dachten ze het schappelijk te houden op **.

Tijdens de lockdown deed Rebelle takeaway hamburgers, dat was de beste hamburger die ik ooit heb gegeten en hoogstwaarschijnlijk ooit zal eten. Het is hier ook maar einde de straat dus misschien toch eens gaan.

Tijdens de lockdown deed Rebelle takeaway hamburgers, dat was de beste hamburger die ik ooit heb gegeten en hoogstwaarschijnlijk ooit zal eten. Het is hier ook maar einde de straat dus misschien toch eens gaan.
Prijzen vallen nog mee precies. Geen idee of ze die zullen verhogen nu.

idd ik heb rebelle een tijd terug ook is gecheckt en die prijzen waren toen echt wel iets wat in t oog sprong.

Nu met de benzine prijzen tegenwoordig rij ik is ni snel op en af van noord limburg naar marke was t zeker :)

Beetje beroepsvorming omdat ik vroeger nog heb meegewerkt aan Resto.be en dan m'n vrouw leren kennen die dan ook een foodie is. M'n persoonlijk lijstje. Is van de laatste 7 jaar ofzo. Persoonlijke favoriet is Sel Gris. :)

*'t Convent (Lo-Reninge, BE)8
Benoit & Bernard Dewitte (4x - Kruisem, BE)8
Brasserie Julie (Sint-Martens-Bodegem, BE)7
Casa de Chá da Boa Nova (Porto, PT)8
Cuines 33 (Knokke-Heist, BE)7
D'Oude Pastorie (Lochristi, BE)6
Danny Horseele (Dudzele, BE)5
De Pastorie (Kasterlee, BE)6
De Verborgen Tuin (Waasmunster, BE)7
Hofke van Bazel (Kruibeke, BE)7
Jan Van den Bon (Gent, BE)4
Kommilfoo (Antwerpen, BE)6
Le Gourmet de Sèze (Lyon, FR)9
Margaretha's (Oudenaarde, BE)7
Schatteman (Hertsberge, BE)7
Sel Gris (5x - Knokke-Heist, BE)9
Sir Kwinten (Lennik, BE)8
Steins Traube (Mainz, DE)7
Thierry Schwartz (Obernai, FR)3
**Bartholomeus (Knokke, BE)10
Bianc (Hamburg, DE)8
Castor (Waregem, BE)8
L'Eau Vive (2x - Profondeville, BE)8
La Source (Lanaken, BE)6
La Table de Maxime (2x - Paliseul, BE)9
Nuance (Duffel, BE)7
Pastorale (Reet, BE)8
Steirereck (Wenen, AT)10
The Jane (Antwerpen, BE)8
Vrijmoed (Gent, BE)6
***Eleven Madison Park (New York, US)6
Hof van Cleve (Kruishoutem, BE)8

Diegene in italic bestaan niet meer of hebben geen ster. :)
Binnen 3 weken staat L'Air Du Temps op het menu.

Zeker eens gaan. Was in Damier al goed maar nu ie zijn eigen ding kan doen.. al 3tal keer geweest naar Rebelle, altijd top.

Beetje beroepsvorming omdat ik vroeger nog heb meegewerkt aan Resto.be en dan m'n vrouw leren kennen die dan ook een foodie is. M'n persoonlijk lijstje. Is van de laatste 7 jaar ofzo. Persoonlijke favoriet is Sel Gris. :)

*'t Convent (Lo-Reninge, BE)8
Benoit & Bernard Dewitte (4x - Kruisem, BE)8
Brasserie Julie (Sint-Martens-Bodegem, BE)7
Casa de Chá da Boa Nova (Porto, PT)8
Cuines 33 (Knokke-Heist, BE)7
D'Oude Pastorie (Lochristi, BE)6
Danny Horseele (Dudzele, BE)5
De Pastorie (Kasterlee, BE)6
De Verborgen Tuin (Waasmunster, BE)7
Hofke van Bazel (Kruibeke, BE)7
Jan Van den Bon (Gent, BE)4
Kommilfoo (Antwerpen, BE)6
Le Gourmet de Sèze (Lyon, FR)9
Margaretha's (Oudenaarde, BE)7
Schatteman (Hertsberge, BE)7
Sel Gris (5x - Knokke-Heist, BE)9
Sir Kwinten (Lennik, BE)8
Steins Traube (Mainz, DE)7
Thierry Schwartz (Obernai, FR)3
**Bartholomeus (Knokke, BE)10
Bianc (Hamburg, DE)8
Castor (Waregem, BE)8
L'Eau Vive (2x - Profondeville, BE)8
La Source (Lanaken, BE)6
La Table de Maxime (2x - Paliseul, BE)9
Nuance (Duffel, BE)7
Pastorale (Reet, BE)8
Steirereck (Wenen, AT)10
The Jane (Antwerpen, BE)8
Vrijmoed (Gent, BE)6
***Eleven Madison Park (New York, US)6
Hof van Cleve (Kruishoutem, BE)8

Diegene in italic bestaan niet meer of hebben geen ster. :)
Binnen 3 weken staat L'Air Du Temps op het menu.

Indrukwekkend lijstje! Sel Gris ook al meedere malen geweest, zowel voor diner als lunch.

Hun 8 amuse gueules blijven mij elke keer verbazen, de rest van eten ook uiteraard.

Ben curieus haha. Ik denk ook altijd dat de prijs ga stijgen dan. Had is gekeken op de site en de prijzen stonden niet vermeld bij’t menu.

Hier bij ons is er toch wel een prijsstijging geweest toen Cuchara van 1 naar 2* ging.
Menu gaat naar 195€ tot eind juli. Zeer schappelijk! Kan al niet wachten 😁

Kattekrab zijn lijstje is wel deftig 😎

op een jaar of zeven denk ik kom ik op een 25-30 stuks als ik geen restaurants vergeet. Zou t eigenlijk beter moeten bijhouden.

Nadeel is dat als alleenstaande het ni altijd evident is om iemand te vinden die mee kan en vooral, daar geld aan kan geven.

Sommige onder jullie dat ook wel is alleen gaan. 1x gedaan en op zich nog wel ok maar toch blijft het raar :D

Indrukwekkend lijstje! Sel Gris ook al meedere malen geweest, zowel voor diner als lunch.

Hun 8 amuse gueules blijven mij elke keer verbazen, de rest van eten ook uiteraard.

Inderdaad, als ze je tafel zo vol zetten met amuses zoals Sel Gris aan de start van je etentje .... beter kan je niet starten. ;)

Kattekrab zijn lijstje is wel deftig 😎

op een jaar of zeven denk ik kom ik op een 25-30 stuks als ik geen restaurants vergeet. Zou t eigenlijk beter moeten bijhouden.

Nadeel is dat als alleenstaande het ni altijd evident is om iemand te vinden die mee kan en vooral, daar geld aan kan geven.

Sommige onder jullie dat ook wel is alleen gaan. 1x gedaan en op zich nog wel ok maar toch blijft het raar :D

Meestal gaan we altijd eten onder ons tweetjes, de kinderen gaan dan slapen bij m'n ouders. Recent hebben we nog een nieuw koppel in de vriendenkring die ook graag gastronomisch gaan eten, maar daarbuiten. Nee niemand. Het blijft ook soms wel schandalig veel geld, en de meeste mensen die ik ken snappen het gewoon niet.

Nuja ik was vroeger ook zo ... ik kon geen geld uitgeven aan deftig eten en ik had er ook wel discussies over met m'n vrouw toen we pas samen waren. Tot ze voor m'n eertste verjaardag een avond Sel Gris cadeau deed. 't was direct gedaan met discuteren. :D

Waar ik het vooral moeilijk mee is om veel geld te betalen voor een zaak die geen ster heeft. Onlangs gaan eten in De Pastorie in Zevergem. Op aanraden van m'n schoonouders wat het was daar zo goed. Uiteindelijk voor ons twee 355 EUR betaald. We zaten in een oud muf stofferig pand, scheuren en papier gescheurd in de muren. Het eten was ook niet van dat, zaken vergeten bij de menu .... alez ja. Dan is het wel zuur om de rekening te betalen.

Terug
Bovenaan