Sterrenrestaurants

Ik geef eerlijk toe, heb al zaken in spanje, italië, nederland, uk gedaan maar heb nog nooit de taalgrens durven oversteken. Eerste waar ik dan zou gaan is sowieso l’air du temps!

Voor de jubilé met de madam naar Hof Ter Hulst geweest. Klassieke keuken, maar voor een sterrenzaak zeer goedkoop en echt zeer lekker. De wijn wordt ook zeer goed bijgevuld, wat ik altijd test en het belangrijkste criterium is om te bepalen of ik nog eens terug ga. :p

Zeker een aanrader en zoals gezegd top qua prijs kwaliteit.

Ook de sterrenzaak waar wij het vaakst komen (niet dat wij er nu zoveel verschillende gedaan hebben al) ondertussen, prijs-kwaliteit zijn er weinig betere denk ik idd. Sfeer is daar ook perfect vind ik, ben niet zo voor het extreem stijf gedoe.

'Verschrok' even van de prijs. Had voor €200 cadeaubonnen, mocht er nog €213 bij leggen.
2x gin, fles wijn, 2x 5 gangen, 1x aangepaste wijnen, 1x bob arrangement, en een koffietje om af te sluiten.

Laatste keer sterrenzaak was 2 jaar geleden, makkelijk €100 minder betaald voor een gang meer.

Begin februari naar Houffalize voor vriendin haar verjaardag.
Eerst bezoekje aan La Chouffe, en dan dineren bij La fleur de thym. Geen ster, maar vermelding in de michelingids.
Ben eens benieuwd naar die hun keuken

Net bij https://studio.restaurant/ gaan eten en dit was echt fantastisch. We hebben de 7 gangen genomen. Het is (nog) geen ster, maar ik zie dit zeker nog gebeuren. @Lemme kan bevestigen dat je hier zeker eens moet passeren zodra je in Maastricht bent.
Absoluut, topzaak. De sous chef maakt trouwens al de borden zelf. De vrouw van de chef oa ook de zeep in het toilet. Ze gaan dus echt wel ver in hun vakmanschap.
'Verschrok' even van de prijs. Had voor €200 cadeaubonnen, mocht er nog €213 bij leggen.
2x gin, fles wijn, 2x 5 gangen, 1x aangepaste wijnen, 1x bob arrangement, en een koffietje om af te sluiten.
Waar was dat?

Wij zijn gisteren naar het nieuwe concept van Bartholomeus geweest, ik vond het fenomenaal. In het oude concept waren we er ook al twee keer geweest, qua eten trekt hij de lijn volledig door (sublieme producten zonder veel gedoe errond).

De intieme setting (max 18 man) met alles die voor je ogen klaargemaakt wordt ligt hem echter als gegoten. Voor degene die hem kennen van Njam, hij is ook gewoon zo in het echt. Constant aan het praten, inspelen op wat je zegt, met iedereen wat connectie zoeken, ... Hij wou meer connectie met zijn klanten en gaat er ook volledig voor.

Als ik één nadeel moet zeggen vond ik het de wijn. Niet op vlak van keuze, maar de bijpassende wijnen per glas waren echt wel duur. Je zat aan €40-45 per glas, wat op een dikke €250 komt als je bij elke gang aangepaste wijnen neemt.

Alternatief is een fles kiezen van de (hele mooie) wijnkaart, waar je van €75 tot € 1.500 wijnen hebt, maar in een gezelschap van 2 met 1 bob is een volledige fles wijn echt wel veel.

Afin, topervaring, maar met navenante prijs (€700 voor 2 personen). Gelukkig had ik een bon gekregen, maar zelfs dan was het toch eens slikken :p maar om om de 5 jaar eens te gaan zou ik het zeker nog eens doen. Heb Bartholomeus, De Jonkman, Nuance en de Slagmolen gedaan als 2* en vind Bartholomeus er qua keuken echt wel bovenuit steken, gevolgd door de Slagmolen.

Wij zijn gisteren naar het nieuwe concept van Bartholomeus geweest, ik vond het fenomenaal. In het oude concept waren we er ook al twee keer geweest, qua eten trekt hij de lijn volledig door (sublieme producten zonder veel gedoe errond).

De intieme setting (max 18 man) met alles die voor je ogen klaargemaakt wordt ligt hem echter als gegoten. Voor degene die hem kennen van Njam, hij is ook gewoon zo in het echt. Constant aan het praten, inspelen op wat je zegt, met iedereen wat connectie zoeken, ... Hij wou meer connectie met zijn klanten en gaat er ook volledig voor.

Als ik één nadeel moet zeggen vond ik het de wijn. Niet op vlak van keuze, maar de bijpassende wijnen per glas waren echt wel duur. Je zat aan €40-45 per glas, wat op een dikke €250 komt als je bij elke gang aangepaste wijnen neemt.

Alternatief is een fles kiezen van de (hele mooie) wijnkaart, waar je van €75 tot € 1.500 wijnen hebt, maar in een gezelschap van 2 met 1 bob is een volledige fles wijn echt wel veel.

Afin, topervaring, maar met navenante prijs (€700 voor 2 personen). Gelukkig had ik een bon gekregen, maar zelfs dan was het toch eens slikken :p maar om om de 5 jaar eens te gaan zou ik het zeker nog eens doen. Heb Bartholomeus, De Jonkman, Nuance en de Slagmolen gedaan als 2* en vind Bartholomeus er qua keuken echt wel bovenuit steken, gevolgd door de Slagmolen.
Top hé. Ik ga sinds het nieuwe concept jaarlijks, in maart opnieuw en ik kijk er nu al weer naar uit!
Ik raad het sowieso iedereen aan. De gerechten zijn op topniveau maar het is qua setting een heel andere ervaring dan in de doorsnee (sterren)restaurants en dat maakt het zoveel toffer.

EDIT: Algemeen zo'n prijzen voor wijn per glas herinner ik me echter niet hoor. Het was de laatste keer stevig maar niets gek (12 à 30/glas).

Laatst bewerkt:
€45 voor een glas wijn? Dat is er toch los over?

Of is dat standaard in 2 of 3 sterren zaken?

@horste Je moet dan ook eens Sel Gris bezoeken, paar honderden meters verder in Duinbergeb op de zeedijk, 1 ster maar zeer “schappelijk” van prijs en prima eten.

Top hé. Ik ga sinds het nieuwe concept jaarlijks, in maart opnieuw en ik kijk er nu al weer naar uit!
Ik raad het sowieso iedereen aan. De gerechten zijn op topniveau maar het is qua setting een heel andere ervaring dan in de doorsnee (sterren)restaurants en dat maakt het zoveel toffer.

EDIT: Algemeen zo'n prijzen voor wijn per glas herinner ik me echter niet hoor. Het was de laatste keer stevig maar niets gek (12 à 30/glas).
Ja hij is gewoon gemaakt voor het concept dat hij nu doet, enkel die wijnen waren een domper. 12 à 30 is inderdaad wat ik gewoon ben, maar gisteren zakte mijn broek toch wat af, zeker omdat de wijnkaart zelf toch behoorlijk schappelijk was qua prijsvariatie.

@Genius , 't is heel stevig gerekend, zelfs voor 2*. Sel gris hebben we ook al gedaan, inderdaad ook top!

Ja hij is gewoon gemaakt voor het concept dat hij nu doet, enkel die wijnen waren een domper. 12 à 30 is inderdaad wat ik gewoon ben, maar gisteren zakte mijn broek toch wat af, zeker omdat de wijnkaart zelf toch behoorlijk schappelijk was qua prijsvariatie.

@Genius , 't is heel stevig gerekend, zelfs voor 2*. Sel gris hebben we ook al gedaan, inderdaad ook top!
Alright, ik bereid mij mentaal al voor en eet alvast een boke minder per dag :unsure: zo'n prijzen zijn er inderdaad over, zelfs bij Boury is het bijlange zo duur niet.

Wij zijn er ook geweest in februari en Bartholomeus is voor mij één van de beste ervaringen ooit. :)

Qua wijn was het bij ons meer opbouwend ... begonnen met aangepaste wijnen van 25-30 EUR per glas en dan nadien ging het inderdaad in de 40 EUR. Wij waren 750 EUR kwijt en we hebben dan nog de koffies gratis gekregen omdat zijn dampkap kapot was.

De Jonkman en Slagmolen heb ik nog niet gedaan. Nuance vond ik eerder tegenvallen, maar ik ben dan ook eerder wat klassiek qua keuken.

€45 voor een glas wijn? Dat is er toch los over?

Of is dat standaard in 2 of 3 sterren zaken?

@horste Je moet dan ook eens Sel Gris bezoeken, paar honderden meters verder in Duinbergeb op de zeedijk, 1 ster maar zeer “schappelijk” van prijs en prima eten.

Sel Gris is mijn persoonlijke favoriet! Het was ook m'n eerste sterrenervaring meer dan 10 jaar geleden. Ondertussen zijn we vaste gast daar. Ze geven ook jonge mensen een kans en daardoor is de service ook niet altijd perfect, maar qua smaken is het er altijd bonk op en ik vind het ook zalig als ge ergens gaat eten dat bij uw aperitief gewoon de tafel bomvol hapjes staat. :D

En over prijzen gesproken die er los over zijn. Ik heb eens naar de prijzen gekeken van Hertog-Jan (Antwerpen). Ook nu 2 sterren. Als ge daar de duurste wine-pairing (360 EUR pp) neemt gaat ge volgens mij voor niet minder dan 1.500 EUR per 2 van tafel.

Ik vraag me af wat er daar dan zo speciaal is?

Laatst bewerkt:
En over prijzen gesproken die er los over zijn. Ik heb eens naar de prijzen gekeken van Hertog-Jan (Antwerpen). Ook nu 2 sterren. Als ge daar de duurste wine-pairing (360 EUR pp) neemt gaat ge volgens mij voor niet minder dan 1.500 EUR per 2 van tafel.

Ik vraag me af wat er daar dan zo speciaal is?
Dat je kan stoefen dat je voor €1500 kan gaan eten, zeker?

Een dertiendemaandetentje. Ik zou wel graag nog eens op sterrenrestaurant willen, maar mijn vrouw is een beetje kieskeurig en wil zoveel geld niet uitgeven aan eten. De lunch-deals van sterrenrestaurants zijn vaak wel wat democratischer van prijs.

Een dertiendemaandetentje. Ik zou wel graag nog eens op sterrenrestaurant willen, maar mijn vrouw is een beetje kieskeurig en wil zoveel geld niet uitgeven aan eten. De lunch-deals van sterrenrestaurants zijn vaak wel wat democratischer van prijs.

Als ge bepaalde zaken niet lust doen ze daar normaal toch ni ambetant over mits je t bij reservatie doorgeeft. Als 3/5 gangen met vis is en ze lust geen vis, das iets anders natuurlijk 😁

Hier staat er niks meer op de planning voor de toekomst. Heb op men lijstje wel staan datk dit jaar eens een 3* zaak wil doen. Hof van Cleve moet k denk ik geen jaren meer voor wachten om te doen maar als ik 1 vd 3 zou kiezen gaat men voorkeur precies uit naar Boury 😝

Terug
Bovenaan