Sterrenrestaurants

Aha allebei zaken van den Alex. Vroeger met JKG nog in zen eerste zaak geweest, Fleur de sel denk ik dat da was. Zit nu alleszins Seir.

Hert zou wel de moeite zijn ja. Ook al paar keer door men hoofd gegaan om is te bezoeken. Zeker qua locatie wel ne toffe idd.

En ivm Hof van cleve, veel zaken hebben hun prijs omhoog gesmeten de laatste 2-3 maand. Nu, als t echt 200€ meer is zal ik het toch van men 3* lijst schrappen ook al zei ik vorige maand ofzo dat ik best daar ging met t idee dat hem bijna ging stoppen 😝

Maar Oak is ook weeral zo'n pest om te reserveren met hun boekingsysteem dat altijd volgeboekt staat.

Oak 1 keer geweest met het werk voor een lunch, maar te lang geleden en ik herinner me er niet zoveel meer van (5 jaar terug denk ik).

Inderdaad. Ik wil wel reserveren als het te doen is, maar meer dan een maand op voorhand is gewoon te veel. Gaan eten is toch nog steeds soort van impuls-beslissing.
Hun volle agenda zorgt ervoor dat ik zelfs geen poging meer waag en ergens inschrijven op een wachtlijst vind ik geen optie.

Als je ziet dat deze dure zaken letterlijk soms weken op voorhand volboekt zijn, snap ik wel dat de chefs denken van “Hey, er zit nog rek op precies en mensen betalen deze dure prijzen, laat ik er wat bij doen”.

Beetje zoals aannemers zeggen van er is veel werk, ik ga mijn offerte wat duurder maken.

Eens kijken van wel prijsniveau mensen afhaken? Niet vergeten dat er wel een publiek is dat zoiets heeft van: “T is duur dus beter”, die gaan blijven komen.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat Goossens gewoon gelijk heeft. Als de mensen het willen betalen, waarom niet? Hoe zou je zelf zijn?
Het gezegde zegt dat ook he. "Dat is zoveel waard, als een gek ervoor geven wil" :tongue:

Vorige week nog eens bij EED in Leuven geweest en vond het niet super.
Lekker en vriendelijk maar niets speciaal.
Met 4 man en kleine 900 euro, de prijzen stijgen overal mooi.

Laat ons zeggen dat ik er eens heen wou. Persoonlijk vind ik het de meerprijs tov bv vrijmoed of een Karel de Stoute niet w
Ik ga vaak naar Karel De stoute en Lys d’or in Gent, het is er inderdaad minder stijf.

Maar kijk, het is van de to do list :)
Karel De Stoute ... ik wil daar nu al zo lang naar toe. Maar meestal geen plaats of verdwijnt het weer uit onze gedachten als we iets zoeken om te eten in Gent.

Vrijmoed vond ik zelf niet zo super. Oak en Lof staan ook nog op het lijstje om te gaan eten. Maar Oak is ook weeral zo'n pest om te reserveren met hun boekingsysteem dat altijd volgeboekt staat.
Zijn jullie al eens naar Roots geweest? Schuin tegenover Karel De Stoute.

Zijn jullie al eens naar Roots geweest? Schuin tegenover Karel De Stoute.

Ja toen het pas open was geloof ik. Vond het geen topervaring eerlijk gezegd. Maar blijft wel erg goed scoren op TripAdvisor. M'n vrouw en ik zijn redelijk klassiek van smaken, ik dacht niet dat er een match was toen.

Roots is wat hipper met gezellige drukte. Karel De Stoute is klassieker, ik prefereer Karel De Stoute. Ik vind dat prijs/kwaliteit misschien wel het beste van Gent. Voor mij beter dan bijvoorbeeld publiek.

Lof is m.i ondergewaardeerd.
Prijs/kwaliteit voor mij in Gent bij de beste.
Hele leuke setting ook.
En doordat het een beetje minder gekend is, ook steeds plaatsjes vrij.

Onlangs geweest en voor 235 eur super gegeten (2 personen).
Voor wat je daarvoor in ruil krijgt vind je niks beters hier.
Zeker doen.

Tafeltje geboekt voor vrijdagavond 31/3. Ik ben benieuwd! :)

Maar Oak is ook weeral zo'n pest om te reserveren met hun boekingsysteem dat altijd volgeboekt staat.

Ik vond dat nu meevallen. Even 3 maand vooruit kijken om te zien welke dag je wil gaan, en dan van zodra die dag opengezet wordt boeken.

Het is wel een paar maand in de toekomst maar op zich niet lastig om te kunnen reserveren.

Ik ga er volgende week heen.

Ik vond dat nu meevallen. Even 3 maand vooruit kijken om te zien welke dag je wil gaan, en dan van zodra die dag opengezet wordt boeken.

Het is wel een paar maand in de toekomst maar op zich niet lastig om te kunnen reserveren.

Ik ga er volgende week heen.

Ja maar 'k wil eigenlijk op een vrijdag gaan. Boekingen gaan open om 8u zeker?
Door de week reserveren cava, maar iedereen zit precies te wachten op een vrijdag.

Maar laat weten hoe het was eh! :)

Ik vond Oak heel lekker, maar ik was ook niet omvergeblazen. Misschien had ik er iets te veel verwachtingen van. Voor mij ook gewoon te kleine porties, ik vind het altijd zo zonde als je iets heerlijks voorgeschoteld krijgt en het is letterlijk in 2 happen op.

Wel een absoluut fantastisch dessert gegeten daar. Menu verandert ook constant, dus tenzij je 2 dagen na elkaar er gaat eten ga je nooit 2 keer hetzelfde krijgen. Qua prijs vond ik het ook wel meevallen.

Ik heb het hier wss al is gezegd maar De Troubadour in Berchem, Antwerpen.

Weigert al jaren een michelin ster omdat ze dan hun prijzen moeten omhoogdrijven en dat wilt hem niet, top restaurant.

De eigenaar, John Verbeeck, komt dikwijls het menu uitleggen zoals enkel hij dat kan, in het sappig Antwerps.

Was 1 van de eerste TV koks op ATV (regionale Antwerpsen TV). Fantastische kerel.

Prijs/kwaliteit top

Terug
Bovenaan