Stomme stoot van de dag

Bureaugenote vroeg of ik er aanstoot aan zou nemen als ze een peer eet.
“Nee hoor, het is een peer, geen banaan.”
Ze bedoelde blijkbaar het geluid :unsure:

Gisteren een snijschijf van de foodprocessor laten vallen. In ne reflex wil ik nze tegenhouden: los op dat mes gepakt. Grote snijwond in m'n duim.
Als iets in de keuken valt: laten vallen: ofwel is het scherp of heet.

Gisteren een snijschijf van de foodprocessor laten vallen. In ne reflex wil ik nze tegenhouden: los op dat mes gepakt. Grote snijwond in m'n duim.
Als iets in de keuken valt: laten vallen: ofwel is het scherp of heet.
Mijn vrouw zou eerder heet van woede worden als ik niet scherp reageer en haar niet probeer op te vangen.

Ik had deze ochtend met de auto van Ieper naar Kortrijk gereden, zodat ik veel meer verbindingen had met de trein. In de namiddag relatief vroeg naar huis met de trein en ik stap af in Kortrijk om dan de trein naar Ieper te nemen ipv gewoon de auto te nemen.

Resultaat: Trein naar Ieper, daar uitgestapt om dan pas te beseffen dat ik geen auto had daar... Een half uur wachten, dan een half uur terug naar Kortrijk en met de auto naar Ieper... anderhalf uur verloren :(.

Dom stootje van eergisteren.

Thuis drinken wij normaal cola van het merk van de Albert Heijn. Is een pak goedkoper dan "echte" cola en gezien de liters die er bij ons doorvloeien een grote besparing.

Ik stond eergisteren in de Colruyt, en wist dat de cola bijna op was thuis dus besloot van toch 1 pak mee te nemen.
Maar met Trump in m'n achterhoofd dacht ik, ik ga geen Coca-Cola nemen omdat het Amerikaans is. Ik neem een ander merk.

Om dan met 3 pakken Pepsi naar huis te gaan.

Thuis drinken wij normaal cola van het merk van de Albert Heijn. Is een pak goedkoper dan "echte" cola en gezien de liters die er bij ons doorvloeien een grote besparing.

Ik stond eergisteren in de Colruyt, en wist dat de cola bijna op was thuis dus besloot van toch 1 pak mee te nemen.
Maar met Trump in m'n achterhoofd dacht ik, ik ga geen Coca-Cola nemen omdat het Amerikaans is. Ik neem een ander merk.

Trump dankt u. :bow:

En nu braaf zijn gij, of er komt 10 % bij morgen :lol:

Onze Coca-Cola wordt in Frankrijk gemaakt dacht ik, dus Trump gaat er niet rijk van worden.

Voor de goedkoop nemen wij die van de Jumbo, toch een van de betere namaak-cola's imo.

Onze Coca-Cola wordt in Frankrijk gemaakt dacht ik, dus Trump gaat er niet rijk van worden.

Voor de goedkoop nemen wij die van de Jumbo, toch een van de betere namaak-cola's imo.
Dat maakt mijn stoot nog dommer 🤣

De Jumbo ben ik nog nooit geweest, dichtste is hier op 15km van. En ook compleet uit de weg.

Onze Coca-Cola wordt in Frankrijk gemaakt dacht ik
Chat GPT:
De Coca-Cola die in België wordt verkocht, wordt voornamelijk geproduceerd in de bottelarijen van Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) in:
  1. Wilrijk (bij Antwerpen) – dit is de grootste productie- en distributievestiging van Coca-Cola in België.
  2. Chaudfontaine – hier wordt het gelijknamige bronwater geproduceerd, dat ook eigendom is van Coca-Cola.
De fabriek in Wilrijk produceert niet alleen voor België, maar exporteert ook naar andere Europese landen. Het bottelen, labelen, verpakken en logistiek gebeuren daar grotendeels automatisch, met een groot magazijn en distributiecentrum ter plaatse.

Depends where you are, maar de cola wordt gemaakt in Wilrijk.
Geen Chatgpt nodig, ik werk er 😅

Onze cola mag dan wel in België geproduceerd worden en dus aan mogelijke tarieven ontsnappen, maar van het geld dat je eraan uitgeeft vloeit nog wel steeds een deel naar het Amerikaanse moederbedrijf dat eigenaar is van al die sites ook al staan ze in Europa.
Dus:
Europeese producten geproduceerd in Europa > Amerikaanse producten geproduceerd in Europa > Amerikaanse producten geproduceerd in Amerika

Onze cola mag dan wel in België geproduceerd worden en dus aan mogelijke tarieven ontsnappen, maar van het geld dat je eraan uitgeeft vloeit nog wel steeds een deel naar het Amerikaanse moederbedrijf dat eigenaar is van al die sites ook al staan ze in Europa.
Dus:
Europeese producten geproduceerd in Europa > Amerikaanse producten geproduceerd in Europa > Amerikaanse producten geproduceerd in Amerika

Klopt, daarmee dat ik mijn philadelphia ontbijtkaas ingeruild heb voor st moret.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan