Stomme stoot van de dag

Na al die jaren heb ik eindelijk eens elektrisch gereden, met een I.D4 vervangwagen. Meteen ook de eerste keer met een automaat. Stond in een rij van wagens geparkeerd aan de straatkant, omdat daar de laders waren.

Dat was toch even een een spannend moment toen die als een raket achteruit schoot toen ik uit die parkeerplaats wou rijden, aangezien het versnellen veel harder ging, maar het remmen veel zachter dan ik gewoon was. Bijna een heel dure domme stoot.

Laatst bewerkt:
Na al die jaren heb ik eindelijk eens elektrisch gereden, met een I.D4 vervangwagen. Meteen ook de eerste keer met een automaat. Stond in een rij van wagens geparkeerd aan de straatkant, omdat daar de laders waren.

Dat was toch even een een spannend moment toen die als een raket achteruit schoot toen ik uit die parkeerplaats wou rijden, aangezien het versnellen veel harder ging, maar het remmen veel zachter dan ik gewoon was. Bijna een heel dure domme stoot.
De schrik van mijn vrouw voor elektrisch te rijden, is er echt geen optie in die wagen dat hij trager optrekt ?

De schrik van mijn vrouw voor elektrisch te rijden, is er echt geen optie in die wagen dat hij trager optrekt ?
Goh het went ook wel gewoon, vooruit stoort het me niet echt, makkelijk om rustig te rijden. Enkel achteruit ging plots wel heel vlot vergeleken met een benzinewagen waar dat relatief aarzelend gaat, maar het was dan ook letterlijk het eerste dat ik moest doen.

Door dat snel optrekken heeft er hier vorig jaar een tegen mijn auto op de oprit gezeten, vervolgens stuk van de voortuin omgeploegd en dan nog mijn brievenbus omver gereden. Ging ook manoeuvreren in de straat en plots schoot hem vooruit... Met alle gevolgen van dien.

Door dat snel optrekken heeft er hier vorig jaar een tegen mijn auto op de oprit gezeten, vervolgens stuk van de voortuin omgeploegd en dan nog mijn brievenbus omver gereden. Ging ook manoeuvreren in de straat en plots schoot hem vooruit... Met alle gevolgen van dien.
Ik kan nu wel begrijpen dat de impact van je eens "mistrappen" in paniek met zo'n wagens een pak groter wordt.

De gasrespons in mijn elektrische auto is in de achteruitversnelling veel gedempter dan in vooruit. Zelfs als ik daarmee volle gas geef in achteruit, trekt die heel geleidelijk op en lijkt die zelfs begrensd op een 10-20 km/u (nog niet echt op een lang stuk getest, want wie rijdt er nu sneller dan dat achteruit). Die "kick" die ge krijgt als ge te bruusk uw gas indrukt in D, is er in R volledig uitgehaald. Dit gaat dan over een auto met +500 pk

De gasrespons in mijn elektrische auto is in de achteruitversnelling veel gedempter dan in vooruit. Zelfs als ik daarmee volle gas geef in achteruit, trekt die heel geleidelijk op en lijkt die zelfs begrensd op een 10-20 km/u (nog niet echt op een lang stuk getest, want wie rijdt er nu sneller dan dat achteruit). Die "kick" die ge krijgt als ge te bruusk uw gas indrukt in D, is er in R volledig uitgehaald. Dit gaat dan over een auto met +500 pk
Het heeft misschien ook gewoon te maken met automaat vs manueel bedacht ik me achteraf. Met manuele versnellingen speel je (of ik) bij het achteruit rijden ook meer met de koppeling, terwijl dat hier uiteraard geen factor was.

Nuja, alles goed gelopen en gewoon terug aan het rondtuffen met mijn benzinewagen. Het was wel eens leuk om elektrisch te rijden, het enige wat me eigenlijk minder kon bekoren was in die specifieke wagen de rem. Vergeleken met mijn wagen leek dat pedaal echt een spons, die je heel ver moest indrukken om te stoppen. Allemaal gewoonte uiteraard. Als mijn huidige wagen opgereden is zal het waarschijnlijk wel iets elektrisch worden.

Nuja, alles goed gelopen en gewoon terug aan het rondtuffen met mijn benzinewagen. Het was wel eens leuk om elektrisch te rijden, het enige wat me eigenlijk minder kon bekoren was in die specifieke wagen de rem. Vergeleken met mijn wagen leek dat pedaal echt een spons, die je heel ver moest indrukken om te stoppen. Allemaal gewoonte uiteraard. Als mijn huidige wagen opgereden is zal het waarschijnlijk wel iets elektrisch worden.
Das eerder 'normaal' te noemen in een elektrische wagen, want de eerste centimeters gaan de remmen nog niet werken, enkel dat er meer regeneratie gebeurd. en dan pas als je dieper indrukt, de remmen gaan werken. Denk dat dit zo is bij de meeste elektrische wagens.

Das eerder 'normaal' te noemen in een elektrische wagen, want de eerste centimeters gaan de remmen nog niet werken, enkel dat er meer regeneratie gebeurd. en dan pas als je dieper indrukt, de remmen gaan werken. Denk dat dit zo is bij de meeste elektrische wagens.
vind ik ook wel irritant en soms gevaarlijk bij de elektrische die we hebben op het werk, want je zit dan al verder dan waar je initieel wou beginnen remmen waardoor je dan veel te bruusk moet beginnen remmen. En ik kan er precies ook niet aan wennen.
Lijkt me ook nog wel verschillen van het ene merk bij het andere. Bij Peugeot vind ik het echt heel erg.

vind ik ook wel irritant en soms gevaarlijk bij de elektrische die we hebben op het werk, want je zit dan al verder dan waar je initieel wou beginnen remmen waardoor je dan veel te bruusk moet beginnen remmen. En ik kan er precies ook niet aan wennen.
Lijkt me ook nog wel verschillen van het ene merk bij het andere. Bij Peugeot vind ik het echt heel erg.
Ik heb van elektrisch enkel maar met Tesla gereden en daar had ik eigenlijk totaal geen last van. Alleen wennen dat gewoon uitbollen niet hetzelfde is als met een diesel.

Vrouwelijke collega die mij vraagt: zeg ken je die ex-collega nog van vroeger?
- Ja ik denk het wel.
- Die stuurt hier een mail, dat ze volgende week op pensioen gaat.
- Wat? Is die zo oud al?
- Ja die is even oud als mij...

Ja dan weet je onmiddellijk: hier kan ik mij niet meer uit redden. :shutup:

Vrouwelijke collega die mij vraagt: zeg ken je die ex-collega nog van vroeger?
- Ja ik denk het wel.
- Die stuurt hier een mail, dat ze volgende week op pensioen gaat.
- Wat? Is die zo oud al?
- Ja die is even oud als mij...

Ja dan weet je onmiddellijk: hier kan ik mij niet meer uit redden. :shutup:
"echt, amai gij kunt ook gemakkelijk 10 jaar liegen"

saved

Nieuwe wasmachine gekocht, gisteravond uitgepakt en op zijn plaats gezet en ik dacht - we gaan dat spel hier direct eens testen zodat ik het in het oog kan houden als er iets mis zou zijn. Zo gezegd zo gedaan, maar dan komt er bezoek - wat kaas/pralines en een fles wijn op tafel, lachen en zeveren - vrouw van de buren moet even naar toilet en gaat door de woonkamer waar vervolgens de vraag klinkt: is het normaal dat het hier vol water staat ...

heel de vloer van de berging en een stuk van de woonkamer nat, samen snel alles opgekuist en dat spel terug uit zijn nis gehaald - toch wel vergeten de spanring op de afvoerdarm vergeten aan te draaien.

Overigens oude wasmachine eens open gemaakt - werkt nog perfect maar de printplaat is defect waardoor de programma's in een lus terechtkomen - maar die print kost los bijna 200 €, vond dat nogal stevig voor een machine van 10-12 jaar oud.

Oudste zoon zit al een tijd met een knobbel in zijn nek.
Eergisteren naar de huisarts geweest en die raadde aan om een echo te laten nemen voor te zien wat het is (wss cyste of vetbol).

Vanochtend gebeld voor een afspraak en we mochten deze middag al komen.

We komen hier toe, en wat hebben we NIET mee: zijn identiteitskaart, het voorschrift en de gegevens van onze mutualiteit. (Voor derdebetalerssysteem)

Gelukkig had ik een foto van zijn identiteitskaart in mijn gsm zitten.
Gelukkig is onze huisarts mijn neef en heb ik hem kunnen bellen om het voorschrift via Whatsapp te sturen.
En gelukkig kan je mutualiteit gegevens online vinden.

Maar ik schaam mij hier vrij hard, en ik zit recht in het gezichtsveld van de secretaresse...

Oudste zoon zit al een tijd met een knobbel in zijn nek.
Eergisteren naar de huisarts geweest en die raadde aan om een echo te laten nemen voor te zien wat het is (wss cyste of vetbol).

Vanochtend gebeld voor een afspraak en we mochten deze middag al komen.

We komen hier toe, en wat hebben we NIET mee: zijn identiteitskaart, het voorschrift en de gegevens van onze mutualiteit. (Voor derdebetalerssysteem)

Gelukkig had ik een foto van zijn identiteitskaart in mijn gsm zitten.
Gelukkig is onze huisarts mijn neef en heb ik hem kunnen bellen om het voorschrift via Whatsapp te sturen.
En gelukkig kan je mutualiteit gegevens online vinden.

Maar ik schaam mij hier vrij hard, en ik zit recht in het gezichtsveld van de secretaresse...
Ik weet niet hoe oud jouw zoon is, maar via de MyGov app heb ik de Isi+kaart van mijn dochter altijd digitaal op zak. Ook mijn eigen Eid en rijbewijs worden daar digitaal in ‘getoond’ door de overheid.
Mijn dochter gisteren ook voor een echo van een bobbeltje onder haar kin geweest… #toevallig

Ik weet niet hoe oud jouw zoon is, maar via de MyGov app heb ik de Isi+kaart van mijn dochter altijd digitaal op zak. Ook mijn eigen Eid en rijbewijs worden daar digitaal in ‘getoond’ door de overheid.
Mijn dochter gisteren ook voor een echo van een bobbeltje onder haar kin geweest… #toevallig
Goede tip, merci! Geldt die Eid en rijbewijs als geldig bewijs?

Edit: "Nog niet volledig geldig (onder voorbehoud): Gegevens van de eID-kaart, het rijbewijs en het kentekenbewijs zijn in de app inzichtelijk, maar vervangen de fysieke documenten op dit moment niet officieel."

Dus nog niet officieel, maar gaat toch komen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan