Stomme stoot van de dag

Laatst bewerkt:
Zo'n bewijs valt ook gemakkelijk te vervalsen. Allez, ge print dat zelf af. Al wat je moet doen in uw pdf editor is uw jaar aanpassen. Moest dat nu nog op speciaal papier zijn. Dus als ze dat niet kunnen ophalen uit een databank heeft dat dan ook nul waarde dat ze uw blad controleren.

Zo'n bewijs valt ook gemakkelijk te vervalsen. Allez, ge print dat zelf af. Al wat je moet doen in uw pdf editor is uw jaar aanpassen. Moest dat nu nog op speciaal papier zijn. Dus als ze dat niet kunnen ophalen uit een databank heeft dat dan ook nul waarde dat ze uw blad controleren.
is wel gelinkt in een databank of je verzekering nog geldig is

Doet me denken aan mijn truc (eigenlijk pure fraude) voor doktersbriefjes in het middelbaar.

Had ooit een doktersbrief gekregen van het ziekenhuis. Hierbij viel het me op dat de grootte/lettertype van de datums hetzelfde waren als al de andere lettertypes op de pagina, waaronder dus ook telefoon, rekeningnummer, ...

Dus moest ik gewoon mijn papier inscannen, met paint wat knippen en plakken en op die manier heb ik zo 1 doktersbriefje zeker 10 keer kunnen gebruiken. Dat die secretariaatsmedewerkers dat niet door hadden zegt genoeg denk ik :unsure:

Dus moest ik gewoon mijn papier inscannen, met paint wat knippen en plakken en op die manier heb ik zo 1 doktersbriefje zeker 10 keer kunnen gebruiken. Dat die secretariaatsmedewerkers dat niet door hadden zegt genoeg denk ik :unsure:
Ik zou nu ook niet overschatten hoe nauwkeurig die zo'n doktersbriefje bekijken.

Ik zou nu ook niet overschatten hoe nauwkeurig die zo'n doktersbriefje bekijken.
Absoluut niet, maar die briefjes werden wel bijgehouden. Dat er daar niemand is heeft gedacht ´Tiens, de Jipser zijn laatste 10 briefjes zien er allemaal exact hetzelfde uit´ vind ik vreemd.

Achteraf gezien liepen daar ook wel wat figuren rond...

Er moet wel ergens een databank bestaan, want ik moest vorige week een sterretje in m'n ruit laten herstellen, ik gaf m'n nummerplaat & chassisnummer in van de wagen in, en die konden zeggen bij welke verzekeraar de auto verzekerd is.

Er moet wel ergens een databank bestaan, want ik moest vorige week een sterretje in m'n ruit laten herstellen, ik gaf m'n nummerplaat & chassisnummer in van de wagen in, en die konden zeggen bij welke verzekeraar de auto verzekerd is.
Zal dan wel een databank van de carrosserier zijn

Zal dan wel een databank van de carrosserier zijn
Er is wel degelijk een achterliggende database die bekeken kan worden, ook door de politie. Is de database van het gezamenlijk waarborgfonds. Gezien het een wettelijke verplichting is om elk voertuig te registreren en te verzekeren in BA in België, komen die gegevens daar centraal terecht.

Bedrijven zoals Carglass kunnen die ook inkijken op basis van chassis en nummerplaat, net zoals garages dat kunnen via hun informex-systemen. Is privacygewijs ook in orde want er wordt volgens mij alleen maar weggeschreven of dat specifieke chassis of nummerplaat verzekerd en ingeschreven is. Nagaan specifiek op wiens naam dat staat zal wel meer vergen.

Eentje van een paar maand geleden, maar niet minder stom.
Eind 2025 zijn we verhuisd. Toen na een paar dagen mijn elektrische tandenborstel bijna plat was, laadde ik deze dan ook gewoon op. Groot was mijn verbazing dat na een hele dag op te laden, de batterij van mijn tandenborstel de geest gaf. Oplader terug in het stopcontact voor de hele nacht en volgende dag, om wéér na dertig seconden met platte batterij te zitten. Spelletje duurde een week tot mijn vrouw er achter kwam dat dat stopcontact enkel energie gaf als het licht in de badkamer aan stond. :wallbash:

Politie kan enkel de verzekering bij inschrijving zien. Verder niets.
Politie kan op basis van nummerplaat de verzekering nagaan: maatschappij, polisnummer en geldigheidsnummer. Is op zelfde manier als de ANPR-camera's werken en achterliggend aan die database gelinkt zijn. Vinden ze niks terug, dan zal het voertuig inderdaad waarschijnlijk niet ingeschreven zijn en geen achterliggende verzekering hebben. Ook niet meer dan logisch; je kan niets in je database zitten hebben als het er niet is. (uitzondering zijn de buitenlandse nummerplaten, die zijn niet gekend in de Belgische databases en vergen meer onderzoek).

Anpr werkt via DIV. DIV registreert geen verzekeringsgegevens, behalve die bij inschrijving.

Ik werk al 13j bij de firma, mocht het anders zijn dan hoop ik dat ik het wel zou weten

Was 't kleiner dan een stuk van 2 euro? Joris van Carglass herstelt dat gratis.

Je kent wel Carglass é? Dat is waar ze u lokken met een gratis herstelling zodat de connectie gemaakt is en de meesten dan automatisch naar daar gaan om hun vooruit te laten herstellen aan 5x de prijs van een glas.

Je kent wel Carglass é? Dat is waar ze u lokken met een gratis herstelling zodat de connectie gemaakt is en de meesten dan automatisch naar daar gaan om hun vooruit te laten herstellen aan 5x de prijs van een glas.
Als je verzekering het betaald, loopt het bijna altijd via die dure plekken.

het is een leasing (firmawagen) dus moet het wel langs daar lopen, hier laten herstellen bij autoglass clinic.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan