Stomme stoot van de dag

Gezien dat een fiets van de fietsbib is en die binnenkort binnengaat haal ik mijn nieuwe batterijen eruit en steek de oude er terug in. Ik wil dat nog eens testen en dat licht brandt perfect... :wtf:
Ik heb dat altijd met het insteken van iets met USB-A

fcVMCCb.png

had een "yellow curry" gerecht besteld op restaurant,
een oud vrouwtje kwam die brengen op een rolkarretje... 4 borden was te veel om te dragen, begrijpelijk.

maar ik had dus niet gezien hoeveel saus er in was, ik zat neer aan tafel, en nam het bord aan, en ietsje schuin, natuurlijk heel die yellow curry op mijn lichtblauwe jeans.

2 keer proberen uit te wassen, hielp niet. was natuurlijk op weekend dus geen andere broek mee. daar laatste 2 dagen mogen rond lopen met een gele vlek, precies een urine vlek, naast mijn kruis. nog nooit zo beschaamd geweest als die laatste dagen.
where is vanisher when you need it.
Nacht laten weken met Oxi voor het wassen. Rinse and repeat.

De oudste had fietsexamen vandaag. Paar keer dit weekend het parcours met hem gedaan, hem wat zaken uitgelegd. Op een bepaald moment rij ik achter hem en denk: ik moet nog eens kijken of zijn lichten werken want de politie gaat die wel controleren voor het examen.
Natuurlijk thuis toegekomen en vergeten he.

Deze morgen willen we met de fiets naar school vertrekken. En mijn ogen vallen weer op die lichten: verdomme vergeten...
Dus ik test dat. Voorlicht: OK. Achterlicht geeft niets. Nieuwe batterijen in, nog niets... Of als je heel goed kijkt een zeer klein lichtje. Er moet wat anders verkeerd zijn dan die batterijen maar ik heb nu geen tijd om daar naar te kijken. Ik wissel snel het achterlicht van mijn fiets met dat van hem en hij met een fiets in orde naar school.
Deze avond wissel ik die achterlichten weer naar de goede fiets. Gezien dat een fiets van de fietsbib is en die binnenkort binnengaat haal ik mijn nieuwe batterijen eruit en steek de oude er terug in. Ik wil dat nog eens testen en dat licht brandt perfect... :wtf:
Oxidatie van de contacten, en in/uitklikken van de batterijen heeft ze voldoende opgeschuurd?

3 dingen besteld op aliexpress. had het kunnen weten dat het mizerie ging zijn.

1 camouflage net. hang met touwtjes aan elkaar :wtf:

1 vlag. precies stof voor uw tafel mee te dekken

1 3port stekker: voor de techneuten onder ons. kan zoiets uberhaupt wel werken. is dus geen switch of hub.
Het leek me gewoon makkelijk : ik heb 1 lan aansluiting in mijn muur.
maar zit daar met een PS4, smart tv, en digibox. had ze graag alle 3 op LAN kabel gestoken, ipv wifi (stabieler).

er stond duidelijk bij dat je maar 1 van de 3 tegelijk kon gebruiken, maar dat is voor mij geen probleem:
ofwel kijk ik tv via de apps op tv, ofwel tv via de digibox, ofwel gamen op de playstation.
maar ipv telkens moeten de lan kabel te moeten versteken, leek mij die 3 ports ding wel gemakkelijk.

echter als ik ze allemaal in steek, en ik heb gedaan met naar TV te kijken via digbox, en wil es smart tv apps openen, zegt hij steevast, geen internet verbinding. lijkt dus niet te werken. of zou je enkele minuten moeten wachten, nadat je 1 van de 3 hebt gebruikt? pfff

3 dingen besteld op aliexpress. had het kunnen weten dat het mizerie ging zijn.

1 camouflage net. hang met touwtjes aan elkaar :wtf:

1 vlag. precies stof voor uw tafel mee te dekken

1 3port stekker: voor de techneuten onder ons. kan zoiets uberhaupt wel werken. is dus geen switch of hub.
Het leek me gewoon makkelijk : ik heb 1 lan aansluiting in mijn muur.
maar zit daar met een PS4, smart tv, en digibox. had ze graag alle 3 op LAN kabel gestoken, ipv wifi (stabieler).

er stond duidelijk bij dat je maar 1 van de 3 tegelijk kon gebruiken, maar dat is voor mij geen probleem:
ofwel kijk ik tv via de apps op tv, ofwel tv via de digibox, ofwel gamen op de playstation.
maar ipv telkens moeten de lan kabel te moeten versteken, leek mij die 3 ports ding wel gemakkelijk.

echter als ik ze allemaal in steek, en ik heb gedaan met naar TV te kijken via digbox, en wil es smart tv apps openen, zegt hij steevast, geen internet verbinding. lijkt dus niet te werken. of zou je enkele minuten moeten wachten, nadat je 1 van de 3 hebt gebruikt? pfff
Waarom zou je in godsnaam zo'n 3poort stekker gebruiken? Dat gaat voor geen meter werken en altijd met elkaar in conflict liggen.
Zet daar gewoon een switch tussen? Die weet dan perfect welk aparaat een signaal vraagt en je kan - als je wil - zelfs meerdere verbindingen tegelijk maken. Denk dat je er voor €15 al eentje hebt met 5 poorten ofzo. :)

er stond duidelijk bij dat je maar 1 van de 3 tegelijk kon gebruiken
Ja dat kan werken, maar is ofwel slecht uitgelegd op de productpagina of je hebt het verkeerd begrepen.
Zal enkel deftig werken als maar 1 van de 3 apparaten aan staat (ook niet in standby want sommige "standby" heeft ook netwerkactiviteit). Dat bedoelen ze met "gebruiken" en zo zal het werken.

Maar voor uw usecase zal het niet werken. Daar zal idd een switch tussen moeten.

Waarom zou je in godsnaam zo'n 3poort stekker gebruiken? Dat gaat voor geen meter werken en altijd met elkaar in conflict liggen.
Zet daar gewoon een switch tussen? Die weet dan perfect welk aparaat een signaal vraagt en je kan - als je wil - zelfs meerdere verbindingen tegelijk maken. Denk dat je er voor €15 al eentje hebt met 5 poorten ofzo. :)
omdat je voor een switch weeral een stopcontact moet opofferen + extra electriciteitsverbruik.

Ja dat kan werken, maar is ofwel slecht uitgelegd op de productpagina of je hebt het verkeerd begrepen.
Zal enkel deftig werken als maar 1 van de 3 apparaten aan staat (ook niet in standby want sommige "standby" heeft ook netwerkactiviteit). Dat bedoelen ze met "gebruiken" en zo zal het werken.

Maar voor uw usecase zal het niet werken. Daar zal idd een switch tussen moeten.
Aha, dat zal het inderdaad zijn: De PS4 gaat telkens wel volledig uit, maar de digibox blijft in feite altijd in stand by vermoed ik?
als ik die uit doe (power off button), zie ik achteraan het proximus/scarlet bakje, toch nog steeds een rood lichtje branden.
Dus wellicht blijft die in standby. en daardoor blijft 1 van die 3 poorten dan steeds in gebruik.
thx, handige tip! wist ik niet.
gelukkig maar een habbekrats voor betaald.
Ik ga die toch bijhouden, en eventueel mijn PS5 als ik die ooit heb, of andere spelconsole, op aansluiten. dus 2 of 3 spelconsole's die telkens uit gaan, moeten wel werken. thx

Denken dat ge nog mee kunt met uw kinderen tijdens een scouts activiteit. Resultaat naar de spoed met een hechting aan uw been en een gebroken arm.

Deze morgen bij het ontbijtbuffet op hotel. Ben ik roerei aan het opscheppen. Komt er een meisje rechts naast mij staan. Ik schat een jaar of 12. En die zegt: dag papa...
Mijn eerste gedachte was toch ook even: Wat? Wat zegt die? Ken ik die? Of eerder haar moeder :wtf:
Om mij dan te realiseren dat er links van mij een man staat waar die het tegen had.

Dan was het: oef :laugh:

Mensen hun leeftijd schatten. Ik ben er heel slecht in.

Ik schat een dame zo rond 70 jaar. Blijkt ze er net 50 geworden te zijn. Ouch. Ik maakte hier geen goeie beurt.
Ik zie een meisje rondwandelen van ruw geschat zo'n 16 jaar. Ze stapt in als chauffeur en ze rijdt weg. :unsure: Dus ze was minstens 18+. (géén L)
Ik zeg tegen een vrouwelijke collega: Is dat uw pa? Bleek het haar man te zijn die even oud is als zijzelf (40)

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan