Maandag op meerdaagse opleiding vertrokken waar ik al maanden naar uitkeek en enorm belangrijk is voor het functioneren van mijn dienst.
De opleidingsdagen waren enorm stressvol en lang, ging steeds met een angstig gevoel naar huis. Had moeite met sommige aspecten van de opleiding. Bijkomend was het ook niet bij de deur. Vroeg vertrekken en laat thuis. Sliep ook slecht door de stress.
Op het einde van de opleiding waren er 2 testen. Eerst mochten we de test doen zonder punten om het daarna voor 'echt' te doen.
Zoals ik vreesde deed ik het eerste deel van de test niet goed. Maakte een grote belangrijke fout. Had toen al tegen mezelf gezegd van "ik ben gebuist!"
Tegen mijn verachtingen in haalde ik de maximumscore op het 2de deel! Dit gaf een grote boost in mijn zelfvertrouwen.
Er werd zowiso een herkansing georganiseerd voor alle deelnemers die er initieel niet door waren.
Ik moest enkel het eerste deel opnieuw doen.
Er was een pauze tussen en heb daarvan gebruikt gemaakt om me wat af te zonderen om me voor te bereiden. Ik wist perfect wat mijn fout was en waarop ik moest letten.
Tijd om te herkansen was daar. Van alle deelnemers was ik de laatste aan bod.
Moment dat ik begin krijg ik zowaar een halve black-out van de stress. Ik doe verder en maak weer dezelfde fout als de eerste keer!!!
Resultaat: niet geslaagd!
Ik wist wat mijn fout was maar toch deed ik het weeral verkeerd!!! Ik kon wel huilen

het was de ontlading dat het voorbij was maar ook de teleurstelling en frustratie dat het me niet gelukt was.
Zeker frustratie omdat het eerste deel zo goed was (beste van alle deelnemers) maar het 2de niet goed. Mochten ze beiden resultaten optellen zou ik nog geslaagd kunnen zijn, maar zo werkte het jammergenoeg niet.
De mensen van mijn dienst en chef rekende er wel op dat ik het zou halen waardoor de druk voor mij hoog aanvoelde.
Resultaat? In september mag ik het waarschijnlijk allemaal eens opnieuw gaan doen!
Had ik maar minder stress en paniek voor maar een paar minuten gisterennamiddag! Ik kon wel de diepste put graven en mezelf erin gooien
Kan ik een schup lenen van iemand?