Stripverhalen

Hopelijk werkt de url want gekopieerd van Facebook.

Yee-fking-haaaaw!!
Amai, ineens 100 stuks erbij gekomen. We zaten 3 uur geleden nog aan 825 stuks. En ondertussen al aan 927 stuks.
Het begint dus kortbij te komen, het feit dat het bijna gehaald is met nog 20 dagen te gaan.

Amai, ineens 100 stuks erbij gekomen. We zaten 3 uur geleden nog aan 825 stuks. En ondertussen al aan 927 stuks.
Het begint dus kortbij te komen, het feit dat het bijna gehaald is met nog 20 dagen te gaan.

Top! Ik blijf me wel afvragen waarom er maar 1000 backers nodig zijn om het leefbaar te maken. Zijn meer strips dan Kiekeboe geloof ik.
Is dat dan puur omdat die zwart witte albums zo goedkoop zijn om te drukken, of hebben ze gewoon goed wat winst gepakt op Kiekeboe...

Top! Ik blijf me wel afvragen waarom er maar 1000 backers nodig zijn om het leefbaar te maken. Zijn meer strips dan Kiekeboe geloof ik.
Is dat dan puur omdat die zwart witte albums zo goedkoop zijn om te drukken, of hebben ze gewoon goed wat winst gepakt op Kiekeboe...
Misschien omdat er van de rode ridder al een paar integrales waren en ze die dus digitaal al hadden? 🤷‍♂️ Mij niet gelaten in elk geval, ik kijk al uit naar mijn collectie :D

Mss een stomme vraag maar vond het niet dadelijk terug, is de kiekeboe collectie nog ergens te bestellen?

Mss een stomme vraag maar vond het niet dadelijk terug, is de kiekeboe collectie nog ergens te bestellen?

EDIT : De webshop lijkt hun exemplaren volledig uitverkocht te hebben :(. Had een tijdje geleden (voor rode ridder collectie) nog even gekeken en toen waren er nog urbanus en kiekeboe versies. Ondertussen lijken die echter niet meer ter beschikking.

Laatst bewerkt:
Dat extra deel bij de rode ridder telt 288 pagina's... dat is niet niets.

HET EXTRA DEEL

Voor dit extra boekdeel hebben we maar liefst 288 pagina's voorzien:

De albums 'De zwarte drietand' en 'Inferno', twee albums die enkel in zwart/wit gemaakt werden door Claus Scholz, en die samen met album 247 'De Klauw' een trilogie vormen. In tegenstelling tot 'De Klauw', zijn deze twee albums niet in de reguliere reeks opgenomen. Ze zijn door Claus gemaakt als een soort afscheid voor zijn pensioen als tekenaar van De Rode Ridder.

Het album 'De toverspiegel' door Patrick Cornelis. Deze graphic novel tekenaar tekende naar aanleiding van de 60ste verjaardag van De Rode Ridder een herwerking van het iconische album 'De Toverspiegel'.

Kortverhaal 'Een droomvakantie voor de Rode Ridder'. Dit kortverhaal verscheen in 1986 in de vakantiebundel 'Zee, Zon, Zand' van Standaard Uitgeverij.

De trilogie 'Red Rider' door Lectrr en Stedho. Deze moderne herwerking van De Rode Ridder speelt zich af in een dystopische versie van de 21ste eeuw, waarin de mensheid in verval is geraakt en het Kwaad hoogtij viert. Het debuutalbum werd door FNAC uitgeroepen als beste strip van 2017.
Verwacht een grauwe en harde actuele thriller in het genre van Mad Max of True Detective - niet geschikt voor jonge lezertjes.

Divers beeldmateriaal door Karel Biddeloo, Claus Scholz en Fabio Bono.

Ik hoop echt dat we de 1250 stuks halen :p.

Krijg juist reclame binnen van standaard uitgeverij over bepaalde hardcover edities. Al is het niet echt mijn ding. Al twijfel ik momenteel wel over de kuifje editie... al ben ik nooit echt een grote kuifje fanaat en kuifje lezer geweest.

kuifje:

guust :

De geuzen :
-> maar de normale volledige collectie (softcover - 10 aparte strips) heb ik 2de hands eens voor 20€ op de kop getikt. Dus niet echt geïnteresseerd in de luxe versie.

Krijg juist reclame binnen van standaard uitgeverij over bepaalde hardcover edities. Al is het niet echt mijn ding. Al twijfel ik momenteel wel over de kuifje editie... al ben ik nooit echt een grote kuifje fanaat en kuifje lezer geweest.

kuifje:

guust :

De geuzen :
-> maar de normale volledige collectie (softcover - 10 aparte strips) heb ik 2de hands eens voor 20€ op de kop getikt. Dus niet echt geïnteresseerd in de luxe versie.
Die van Kuifje is wel de moeite. Lijkt mij dezelfde als de uitgave van enkele jaren geleden uitgegeven door Casterman (ISBN 9789030374480). Die kon je toen in de Standaard gaan halen met korting met een bon die in De Zondag stond. Is wel al verschillende jaren geleden dus wee totaal niet meer hoeveel die toen kostte.

Die van Kuifje is wel de moeite. Lijkt mij dezelfde als de uitgave van enkele jaren geleden uitgegeven door Casterman (ISBN 9789030374480). Die kon je toen in de Standaard gaan halen met korting met een bon die in De Zondag stond. Is wel al verschillende jaren geleden dus wee totaal niet meer hoeveel die toen kostte.
Is zo te zien dezelfde als ik de foto's even naast elkaar leg. Zou uitgegeven geweest zijn in 2020.

Stretch goal #1 behaald! - D-2​
Net mail gekregen :
Met nog maar een kleine drie dagen te gaan, is de kaap van 1.250 funders bereikt! Zoals eerder aangekondigd willen we daarvoor wel iets speciaals doen. Een aangezien de hommage tekeningen die we reeds ontvingen van zo'n mooie kwaliteit zijn, willen we deze optimaal tot hun recht laten komen. Daarom zullen we ze op een dubbel zo groot A3 formaat maken, in plaats van op het voorziene A4 formaat!
En over ex-librissen gesproken: ook van Stedho hebben we alvast een schets ontvangen. Het is een combinatie tussen de Rode Ridder en Red Rider geworden, benieuwd wat jullie ervan vinden!
ADKq_NaL-Lxb2REb1IivSA9-kHwu2eT7wPBDydzptK7Eth_INSEbW_8w3GDaZLbwOhi7MK-nH4yWBVuln7DoRR6f3PpAFWy5gSTuVhHXpH_9-_VTlAMiUA_ZV3-LgcGJXZr9lSWOqBmPz1cT9LmOwihS4NHOQ7yJl3XDZ0_g1N8XAO0u8hWBFre28m0GAZJTdm8QxMjK=s0-d-e1-ft

Op naar de 1.500 funders dan maar! Als we daar nog aan geraken in de laatste dagen, vragen we aan Romano Molenaar om ook de veelgevraagde 'B' tekening uit te werken, en dan voegen we die aan alle collecties toe, ook aan de basiscollecties.
Laat dus iedereen die geïnteresseerd is nog weten dat het de allerlaatste dagen zijn om in te tekenen, dan geraken we nog aan die 1.500!​

Dat extra deel bij de rode ridder telt 288 pagina's... dat is niet niets.
Ben geswitcht van de volledige collectie naar de volledige verzamelaarscollectie voor dat extra deel. Wel stom dat je niet kan upgraden maar moet cancellen en terug bestellen. Soit, aftellen dus :)

Ben geswitcht van de volledige collectie naar de volledige verzamelaarscollectie voor dat extra deel. Wel stom dat je niet kan upgraden maar moet cancellen en terug bestellen. Soit, aftellen dus :)
Ja, ik had al onmiddellijk gekozen voor die verzamelaarscollectie. Bij de start werd er al gesproken over het feit dat een stuk van een trilogie en nog wat andere verhalen waardoor dat toch wel interessant leek. Al hebben ze met die post die ze toen apart hebben gedaan het nog interessanter doen lijken dan ik initieel had ingeschat.

Nu bon, het is binnen. We halen wel de 1500 bestellingen niet meer voor nog een extra hommagetekening. Nu bon, we zien wel. Zoveel interesseren die hommagetekeningen mij nu toch niet echt, al kan dat wel mooi zijn. Die liggen toch meestal maar in de baan.

Ik had graag die Ulule Jommeke verzameling voor mijn kinderen maar was helaas te laat. Losse Jommeke's verzamelen doe ik niet wegens mijn locatie.

Terug
Bovenaan