Stripverhalen

Allee, de Kiekeboe 'fans' krijgen wat ze willen: De Kiekeboes gaan verder met de klassieke reeks. De nieuwe albums verkochten nochtans helemaal niet slecht.
In plaats van in te zetten op vernieuwing en jonge(re) mensen aan het (strip)lezen te krijgen. Nul toekomstvisie bij Standaard Uitgeverij, steeds maar blijven teren op de klassiekers. Gaat toch niet eeuwig blijven duren.

Allee, de Kiekeboe 'fans' krijgen wat ze willen: De Kiekeboes gaan verder met de klassieke reeks. De nieuwe albums verkochten nochtans helemaal niet slecht.
In plaats van in te zetten op vernieuwing en jonge(re) mensen aan het (strip)lezen te krijgen. Nul toekomstvisie bij Standaard Uitgeverij, steeds maar blijven teren op de klassiekers. Gaat toch niet eeuwig blijven duren.
Hmm, onverwacht eigenlijk, deel twee en drie waren echt wel amusant en trokken voor mij al meer op de oude reeks. Vind het jammer maar ergens ook wel oké, blijft toch een reeks die ik nog wel volgen.

Hmm, onverwacht eigenlijk, deel twee en drie waren echt wel amusant en trokken voor mij al meer op de oude reeks. Vind het jammer maar ergens ook wel oké, blijft toch een reeks die ik nog wel volgen.
Ze maken er zo wel een boeltje van he. Hoeveel formaten en layout veranderingen zijn er nu al geweest?

Laatste kiekeboes waren niet meer mijn ding, ook die tekenstijl (die vreemde ogen..) vond ik al pak minder. De nieuwe nog niet gelezen. Maar hoorde er toch ook goeie dingen over.

KiekeboesJPG-1537x2048.jpg

En is dit dan terug de beoogde oude stijl?
Dit ziet er eerder uit als de beginjaren van Merho bij De Wollebollen toen hij het tekenen zelf nog aan het leren was...
Het kan toch niet moeilijk zijn voorneen geoefend hand om de stijl van Merho over te nemen?

KiekeboesJPG-1537x2048.jpg

En is dit dan terug de beoogde oude stijl?
Dit ziet er eerder uit als de beginjaren van Merho bij De Wollebollen toen hij het tekenen zelf nog aan het leren was...
Het kan toch niet moeilijk zijn voorneen geoefend hand om de stijl van Merho over te nemen?
Ugh. Wat een ramp. Kunnen ze volgend jaar terug wijzigingen uitvoeren.

Als je creatief wil doen, doe gerust, maar start dan gewoon een nieuwe reeks...

Ugh. Wat een ramp. Kunnen ze volgend jaar terug wijzigingen uitvoeren.

Als je creatief wil doen, doe gerust, maar start dan gewoon een nieuwe reeks...
Of misschien is dit nog een verlengde van de afgevoerde nieuwe stijl? 🤔

In elk geval: gewoon de Merho stijl verderzetten en ze hebben een product dat nog jaren kan meegaan.

Ik vind het zelf ook dubbel eigenlijk. Ooit las ik ze graag, maar tegenwoordig vind ik die verhalen bol staan van de clichés, flauwe moppen en het voelt verouderd aan, en oervlaams (iets waar ik al lang geen fan meer van ben). Niet dat ik er nooit meer eens eentje zou lezen uit verveling, maar het voelt toch niet meer als "toen".

Voor mijn Kerst zal ik deel 4 van Een Godverdomse Klootzak krijgen (ik had toch het gezicht van mijn moeder willen zien bij het doorgeven van die titel), alsook Het Diner - Giuseppe Manunta van mijn partner. Ben alvast benieuwd naar beide!
Een beetje laat, maar eindelijk heb ik tenminste het verhaal in het vet gelezen. Ik zeg een beetje laat omdat het een Kerstverhaal is.
Ik heb het snel uitgelezen. Over het algemeen is het verhaal zeker te pruimen. Het was spannend genoeg om te blijven lezen. Echter heb ik gemengde gevoelens over de verschillende verhaallijnen. Sommige vond ik oké, andere vond ik echt textbook cliché. Zonde.
Toch werd het verwachte drama bij dit soort verhaal niet uitgesmeerd, wat zeker een pluspunt is.
Ook stopte het verhaal naar mijn mening erg abrupt, alsof het niet langer mocht zijn. Sommige dingen mochten beter uitgewerkt zijn, ook al kon je raden hoe elk van de verhaallijnen zou lopen. Ik vind het erg belangrijk dat alles goed uitgewerkt is, dus dat is toch wel een misser voor mij.
Een leuk Kerstcadeau voor iemand die houdt van een eerder alledaags, makkelijk leesbaar verhaal over (groot)moeders die hun kinderen terug proberen samen te brengen tijdens de feestdagen.

Gisteren voor mijn verjaardag Robbedoes - Hoop in bange dagen integraal gekregen. Heel benieuwd hiernaar, is wel spek voor mijn bek denk ik.

Voor mijn Kerst zal ik deel 4 van Een Godverdomse Klootzak krijgen (ik had toch het gezicht van mijn moeder willen zien bij het doorgeven van die titel), alsook Het Diner - Giuseppe Manunta van mijn partner. Ben alvast benieuwd naar beide!
Gisteravond voor het slapengaan deze nog gelezen. Het laatste deel van deze verpletterende reeks dat én plaatsvindt in mijn favoriete tijdperk, én in het meest interessante land van Zuid-Amerika ( :unsure: ). De Braziliaanse uitdrukkingen blijven leuk en origineel. Al kan je het verhaal zelf nu niet bepaald "leuk" noemen. Het is nog altijd Zuid-Amerika, dus geweld is nooit ver weg. Gelukkig is dit niet al te frequent het geval, want dan was ik afgehaakt. De locaties in het verhaal, de tekeningen en kleuren zijn schitterend. (Het lettertype vind ik iets minder, maar dat is maar een kleintje als je beseft wat voor een verhaal dit is.)
Geen clichés, geen cringe, een flinke rauwe kant (het zou anders niet Braziliaans zijn), maar toch mooi. Een verhaal dat in theorie eenvoudig lijkt, maar toch uitstekend uitgewerkt is in 4 delen. Topreeks.

Gisteravond voor het slapengaan deze nog gelezen. Het laatste deel van deze verpletterende reeks dat én plaatsvindt in mijn favoriete tijdperk, én in het meest interessante land van Zuid-Amerika ( :unsure: ). De Braziliaanse uitdrukkingen blijven leuk en origineel. Al kan je het verhaal zelf nu niet bepaald "leuk" noemen. Het is nog altijd Zuid-Amerika, dus geweld is nooit ver weg. Gelukkig is dit niet al te frequent het geval, want dan was ik afgehaakt. De locaties in het verhaal, de tekeningen en kleuren zijn schitterend. (Het lettertype vind ik iets minder, maar dat is maar een kleintje als je beseft wat voor een verhaal dit is.)
Geen clichés, geen cringe, een flinke rauwe kant (het zou anders niet Braziliaans zijn), maar toch mooi. Een verhaal dat in theorie eenvoudig lijkt, maar toch uitstekend uitgewerkt is in 4 delen. Topreeks.
Staat hier klaar op de kast, heb de eerste twee delen reeds gelezen (en die waren inderdaad top). Kmoet er dringend eens werk van maken!

Gisteren de 2 delen van Jukebox Motel gelezen. (Ze werden in mijn favoriete stripwinkel in een pakket aangeboden voor € 20, die kans kon ik niet laten liggen.) Ik merkte de reeks op door de cover en de uitgever Collectie Bamboe, daarvan heb ik nog wel meer verhalen gelezen die mijn ding waren.
Zeer goed verhaal, prachtig getekend en weer in mijn favoriete tijdperk. Aanrader!

Uit nostalgie en voor de collectie heb ik de laatste Thorgals aangekocht. Zowel verhaal als de tekeningen vind ik ondermaats. Tot aan De Barbaar bleef het goed voor mij met hoogtepunten de trilogieën van het land qâ en de reuzen.

Mijn zoontje (6) is sinds kort helemaal into de smurfen, dankzij de TV animatiereeks. En dus kunnen de strips niet ontbreken. :clap:
Voorlopig blijft het bij uitlenen uit de bibliotheek, maar voor zijn verjaardag binnenkort gaaan we toch eens kijken om er een paar te kopen.

Ik ga wel mijn kennis wat moeten bijspijkeren, want er zijn een aantal nieuwe (vrouwelijke) smurfen bijgekomen tegenover vroeger. :eek:

Aanrader voor wie liefhebber van het klassieke stripwerk is. Vroeger toevallig een paar Robbedoesverzamelalbums gekocht en in eentje waren toevallig alle weekbladen gebundeld die dat verhaal van Mei '40 bundelden.

Onlangs ook De Vijf Rijken uitgeleend in de bibliotheek en wat heb ik spijt dat ik deze reeks nog nooit eerder heb gelezen. Topper.

Hier "El diablo" eens gekocht, nieuwe marsupilamu hommage. Prachtig ingekleurde tekeningen, maar wel een flutverhaaltje 😅

Dan was "het beest" toch wel een pak straffer, dat vond ik echt goed. Hit & miss zeker, die hommages...

Bij mijn neef voor de eerste keer een Kuifje vastgenomen en beginnen lezen. Zeer aangenaam verrast.

De reeks is best leuk getekend, al is het verschil tussen In het land van de Soviets en In Amerika wel groot. Vooral de combinatie van de licht komische avonturen en de maatschappijkritiek die na 90 jaar of langer wel nog overeind staat. Die eerste 2 albums voelen wel nog vrij los aan qua verhaalstructuur maar als losse sketches met overkoepelend thema werkt het ook wel. Ik ga nog even doorlezen dus

Terug
Bovenaan