Stripverhalen

Bij mijn neef voor de eerste keer een Kuifje vastgenomen en beginnen lezen. Zeer aangenaam verrast.

De reeks is best leuk getekend, al is het verschil tussen In het land van de Soviets en In Amerika wel groot. Vooral de combinatie van de licht komische avonturen en de maatschappijkritiek die na 90 jaar of langer wel nog overeind staat. Die eerste 2 albums voelen wel nog vrij los aan qua verhaalstructuur maar als losse sketches met overkoepelend thema werkt het ook wel. Ik ga nog even doorlezen dus
Door Mosselen getriggerd? :fingerguns:

Ik had er een groot aantal met zo'n hardcover maar die collectie is grotendeels mysterieus verdwenen.

Eindelijk aan de Ulule uitgaves van Kiekeboe kunnen beginnen, na al die tijd. Leuke trip door de tijd, altijd fijn om die sfeer van 40-50 jaar geleden op te snuiven.

De Dorpstiran van Boeloe Boeloe is wel ontzettend gedateerd :laugh:

Eindelijk aan de Ulule uitgaves van Kiekeboe kunnen beginnen, na al die tijd. Leuke trip door de tijd, altijd fijn om die sfeer van 40-50 jaar geleden op te snuiven.

De Dorpstiran van Boeloe Boeloe is wel ontzettend gedateerd :laugh:
Kies Kiekeboe is nog eigenlijk best actueel. :unsure:

Beste album blijft Album 26. Merho is imo op zijn best als hij de draak steekt met het gènre (Album 26, Afgelast Wegens Ziekte, 99 Plus, De Simstones, K4, Vrouwen Komen Van Mars,...)

Zelf nog de afgelopen weken Buck Danny herlezen. Je zou eventueel kunnen zeggen dat dat ook wat gedateerd is, maar het blijft een dijk van een klassieker. :love:

Laat ik ook aan me voorbij gaan. Was wel leuk als tiener om af en toe een paar gags te lezen, maar om daar nu 100 euro voor uit te tellen, neen.

Same here. Heeft die ooit veel tractie gehad? Als kind was ik niet zo een fan van de tekenstijl. Nog steeds niet eigenlijk :unsure:

Ik heb mij onlangs eens op catawiki gewaagd, en een originele Bessy-pagina op de kop getikt:). 't Is te zeggen, 't is wel één van de oude albums die hertekend zijn, maar ik vind het wel knap geïnkt, en aangezien het hele album ineens geveild werd, was er dus redelijk wat aanbod en heeft het me minder dan 50 euro gekost.

Is hier volk dat originele tekeningen verzamelt? Ik ben het zelf niet van plan; denk dat het snel prijzig wordt 😅. Op zich vind ik het wel heel interessant om te zien hoe die tekeningen in mekaar steken.

'k Heb zelf ook nog eens eentje nagetekend; 't is goedkoper en ik leer er meer uit :p

De inspiratie was een originele pagina van dit verhaal die aan bod kwam in een podcast (Perfecte Podcast denk ik, of msch Stripjournaal, één van de twee. Prijs van een Suske & Wiske-pagina is alleszins boven mijn budget). 'k Heb lang geleden nog wel redelijk wat getekend, maar eigenlijk nooit met Chinese inkt op deftig papier, vooral digitaal. Ik amuseer mij er wel mee; het geeft gewoon veel meer voldoening en om de één of andere reden vind ik een zwart vlak ingekleurd met Chinese inkt ook wel meer leven of sfeer hebben dan iets digitaal. Of misschien ben ik gewoon alle AI-afbeeldingen van tegenwoordig moe :p

De inspiratie was een originele pagina van dit verhaal die aan bod kwam in een podcast (Perfecte Podcast denk ik, of msch Stripjournaal, één van de twee. Prijs van een Suske & Wiske-pagina is alleszins boven mijn budget). 'k Heb lang geleden nog wel redelijk wat getekend, maar eigenlijk nooit met Chinese inkt op deftig papier, vooral digitaal. Ik amuseer mij er wel mee; het geeft gewoon veel meer voldoening en om de één of andere reden vind ik een zwart vlak ingekleurd met Chinese inkt ook wel meer leven of sfeer hebben dan iets digitaal. Of misschien ben ik gewoon alle AI-afbeeldingen van tegenwoordig moe :p

De Kaartendans, toch? Knap getekend!

Ga ik waarschijnlijk aanschaffen. Blake en Mortimer zijn toch een van dé beste stripreeksen die er zijn. Gele Teken is natuurlijk buiten categorie, maar hetgeen erna komt en dan vooral SOS Meteoren, Het Raadsel van Atlantis en De Valstrik zijn steengoed.
Ook de albums die na de dood van EP Jacobs gepubliceerd werden zijn meer dan goed.

Ik zag dat de Kiekeboes redelijk goedkoop stonden op Amazon. Zijn die nieuwe beetje de moeite? Gestopt met kopen sinds vertrek Merho.

De broederschap der stormen 1 - Thoorak

DeBroederschapDerStormen1.jpg

Voor het eerste sinds lange tijd nog eens een strip ter hand genomen, en meteen een voltreffer. Mede geschreven door Jean-Luc Istin, die man is gewoon een garantie op een goed stripscenario. Er zit veel vaart in het verhaal, verschillende (goede) plotwendingen, de nodige actie. En dat allemaal kundig op papier gezet, met bijwijlen echt prachtig tekenwerk. Enfin, uitstekende introductie dus in dit nieuw universum. Ik kijk al uit naar de volgende delen!

Frank Pé is blijkbaar overleden (tekenaar van o.a. Ragebol en recenter het Beest - marsupilami spin-off). 😥
Was toch echt een knappe tekenaar...

Hier bezig met de stripreeks 'Alleen'.
I love it.

op een dag ontdekt een groep kinderen dat iedereen uit de stad is verdwenen. Alleen zij lijken overgebleven. Nergens een spoor van volwassenen. Ouders? Foetsie. Eén van de kinderen, de tuttige Camille, gaat tevergeefs naar school. Ook daar is geen kip te bekennen.

integraal-alleen-cover.jpg

De broederschap der stormen 1 - Thoorak

Bekijk bijlage 45962

Voor het eerste sinds lange tijd nog eens een strip ter hand genomen, en meteen een voltreffer. Mede geschreven door Jean-Luc Istin, die man is gewoon een garantie op een goed stripscenario. Er zit veel vaart in het verhaal, verschillende (goede) plotwendingen, de nodige actie. En dat allemaal kundig op papier gezet, met bijwijlen echt prachtig tekenwerk. Enfin, uitstekende introductie dus in dit nieuw universum. Ik kijk al uit naar de volgende delen!
Mede dankzij deze korte review Broederschap der stormen op mijn verlanglijstje gezet en gekregen.
Moest het enkel van de cover afhangen zou je denken dat het het zoveelste puberaal orc en grote borsten piraten verhaaltje is wat dus niet het geval is.
1ste deel focust op 1 personage en in de volgende delen komt telkens een ander personage aan bod die dan in het laatste deel samenkomen.
Kijk er wel naar uit om elk jaar een nieuw deel van dit universum te verkennen. Hopelijk blijft het even sterk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan