Summer Game Fest 2024

Dikke hype hier voor de nieuwe Kingdom Come 2 trailer. Als ik het goed gezien heb is dat morgenavond om 23u ofzo. Tis geweldig om te zien hoe Warhorse Studio van een soort indiegame en 11 man naar een AAA-game gaat met 250 man nu. Jesus Christ be praised !

Akkoord, tot Phantom Blade 0. Hele show goedgemaakt met één trailer.
Ben de trailer al weer vergeten ondertussen 😂

Was echt van begin tot einde nen borefest, de paar games dat me interesseerde waren al 10 keer besproken voordien al de rest gho ja leuk... indies en nog meer indies, love it, maar is best saai in een show als deze.

Xbox met hun beste show ooit. Deed denken aan de beginperiode van de xbox 360. Ergens wel zuur voor Phil Spencer, had hij deze show maar 2/3 jaar vroeger gehad. Dan zouden er veel meer xbox consoles verkocht zijn. Feit dat ze 100 procent voor gamepass gegaan zijn, wilt ook zeggen dat er voor hen geen weg terug is. Dan kan ik ergens wel begrijpen dat ze meer en meer games op Playstation(veel zelfs dag 1 nu, zoals Doom) brengen omdat ze daar het meeste geld gaan binnen halen. Ook met Black ops 6 nu. Meeste gaan ze verdienen door de verkoop op Playstation. Maar moet wel gezegd worden dat er een shitload aan games op gamepass gaat komen. Crazy eigenlijk.
Anyways, de show zelf was dus echt top. Waar ik persoonlijk het meest naar uit kijk is Gears. Omdat ik wel een zwak voor Gears heb, en bij deze gaan ze terug naar hun roots. Hopelijk ook met horror elementen zoals in de eerste gears! Kijk er naar uit!
Waar ik het meest van onder de indruk was is Fable! Dit spel ziet er waanzinnig mooi uit. En ik ben blij dat deze game de grootste indruk op mij maakte omdat dit ook een echte true first party titel is. En geen 'gekochte' game. Perfect Dark zag er ook niet slecht uit, al ben ik nog een beetje op mijn hoede met deze game.
Benieuwd naar Playstation hun showcase die waarschijnlijk in september zal plaatsvinden. Zal niet simpel zijn om deze show te evenaren.

Toch ook wel minder onder de indruk. Mede omdat ik gamepass ook wel grotendeels links laat liggen.

Maar ook veel zoniet alle games lijken me allesbehalve diepe gameplay concepten te bevatten. Story based games zijn wel een beetje verloren aan mij. Fable kan wel wat worden. Molyneux blijft er hopelijk ver van weg.

Benieuwd naar de terugkeer van Gears. Maar ik zal er van verschieten moesten ze weten wat er met te doen.

Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat het merendeel van de games niet platform exclusief zijn. Maar als ik moeten kiezen tussen 60-70€/ stuk betalen voor de ps5 versie of ze “gratis” op game pass te spelen, mijn keuze is dan rap gemaakt. Of dit model op lange termijn rendabel blijft is maar de vraag…

Ik zou deze show nu ook niet overroepen, maar het is wel een feit dat met de droogte van echt grote titels bij PS deze show wel veel sterker binnen komt. Maar we mogen niet vergeten dat het sebiet 10 jaar geleden is dat we nog eens zo veel nieuwe dingen zien die effectief binnen dit en 2 jaar gaan uit komen. En zoals hier al gezegd de meerderheid is gewoon multiplatform. Nu ga ik wel positief eindigen en zeggen dat ik zeker wel naar ene paar van de exclusieve titels uit kijk zoals: Gears, maar vooral Fable!!! De Indiana Jones games kan me atm niet bekoren, de beelden van de level designs vind ik er prachtig uit zien, maar anderzijds die first person beelden en de ingame rendered cinematics vond ik echt niet overtuigend. Die first person gameplay is gewoon iets persoonlijk, sta daar niet bepaald voor te springen. Wat betreft die cinematic cutséne, kweet niet wat dat was maar daar was gelijk iets mis mee, die animaties waren raar en het kwam allemaal zo wat geforceerd over. Niet dezelfde kwaliteit converstaties en animaties zoals bij een GoW, TLOU, RDR2, ....

Op 20 juni om 20.00u nog een show van Limited Run Games.

Bij THQ denken ze dan weer al aan gamescom.
Op 2 augustus om 21.00u de THQ Nordic showcase met 2 gloednieuwe games. Die laatste zou wel eens een nieuwe Red Faction kunnen zijn.

THQ Nordic's playable games at gamescom 2024, Hall 7.1, Booth A11/B10

- Disney Epic Mickey: Rebrushed
- Gothic Remake
- Titan Quest II
- _ _ _ _ _ _ (aka "unannounced game #1")
- _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (yup, that's five words & 23 letters aka "unannounced game #2")

5 juli een Bandai Namco showcase. Voor ons in de nacht van vrijdag op zaterdag om 2.30u 's nachts.

This year’s “Bandai Namco Summer Showcase” takes place from 5:30 to 6:50 pm PDT on July 5 in Petree Hall. Like year’s past, the panel-style presentation brings together top anime game makers from Japan to deliver a string of game news and reveals. The showcase promises to unveil exciting news and updates for DRAGON BALL, GUNDAM, SWORD ART ONLINE, and more, with surprises in store.

Terug
Bovenaan