Sven Pichal onderzocht voor beelden seksueel kindermisbruik

Noot van de moderatie: Ook hier geldt, zoals altijd, dat we voor het delen van de namen de kranten volgen.
De medeverdachten worden dus niet bij naam genoemd, we treden daar streng tegen op.

Sven Pichal stopt met onmiddellijke ingang bij de VRT. Zou opgepakt zijn in't kader van een lopend onderzoek.

Dat ziet er ook weer niet goed uit...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vraag mij af wie er nog überhaupt een pedo wilt aannemen in zijn bedrijf. Zelfs al werk je nooit samen met kinderen.
In de ouderenzorg zijn er nog veel handen nodig :unsure:

De grootste straf voor hem is natuurlijk dat hij voor altijd die stempel draagt en dat hij een bekende kop is/was. Tja, waar zal zo iemand uiteindelijk terecht komen... ofwel iets op zelfstandige basis, ofwel via connecties toch nog een job waarvoor er weinig contact met mensen nodig is. Alleszins toch in de eerste jaren.

Vraag je je dat ook af bij andere mentale stoornissen/aandoeningen? Ook als die onder controle zijn door therapie?
Jij kan misschien vinden dat die persoon zijn kans terug moet krijgen, ik denk dat het er in de werkelijkheid anders zal aan toe gaan. Geen enkel serieus bedrijf gaat hem willen aanwerven.
Je gaat ook op je CV niet gaan zetten als je lijdt aan een psychische aandoening, ook al is die onder controle. Tenzij het niet anders kan moet je dat niet gaan vermelden als je solliciteert, denk ik. Mensen hebben al vlug vooroordelen. Zelfs al is hij behandeld en is er geen risico meer dat hij nog een dergelijke misstap gaat begaan, dan blijft nog die stempel op hem kleven.

Terzijde, zo een wacko die vindt dat hij het recht heeft om urine of een andere vloeistof op een beklaagde te spuiten mag wat mij betreft ook een PV krijgen.

Gelukkig bestaat er wel in ons land nog iets als rehabilitatie, toch?

Volgens mij zit alles in deze straf die er nodig is. De dreiging van 3 jaar cel bij een kleine misstap, intensieve therapie op alle vlakken waar werk aan is, en een strenge controle van elk teken dat de therapie niet volstaat. En als hij dan vijf jaar lang geen enkele misstap begaat, succesvol in therapie voor zijn seksuele problematiek en voor zijn verslaving, vijf jaar geen alcohol of drugs neemt, mag je toch uitgaan van een gebeterd leven en het begin van weer werken aan een normaal bestaan.
Maar we weten allemaal dat het er in de praktijk zo niet aan toegaat. Er is helemaal geen dreiging van 3 jaar cel bij een kleine misstap. De pv's schending van de voorwaarden liggen met hopen op het parket... Je moet echt al systematisch en veelvuldig je voorwaarden schenden vooraleer ze je effectief opsluiten.

Daarnaast geloof ik wel dat ze hem kunnen helpen met zijn alcohol- en drugsverslaving maar ik stel me toch vragen over therapie voor zijn seksuele problematiek. We spreken over iemand die kickt op beelden van kleine kinderen die al krijsend misbruikt worden en die zijn eigen kinderen wou misbruiken he... Een oprechte vraag maar denk je dat zo iemand echt te 'genezen' valt? Ik denk eerlijk gezegd van niet daar zo iemand een volledig verval van normen en waarden heeft en dusdanig ver op het spectrum van een bepaalde geestesziekte zit. Ik zie iemand als Pichal liever ook gewoon niet meer in onze maatschappij. Het risico op toekomstige, nieuwe slachtoffers is gewoon te groot mijn inziens...

Pedofilie is iets wat je onder controle kan krijgen en een Pichal zal hulp nodig hebben om dat effectief te doen. Dat is het ding ook: de drempel moet laag genoeg zijn om hulp te zoeken, maar de maatschappij heeft moeite om te erkennen dat die drempel moet worden verlaagd.

Maar we weten allemaal dat het er in de praktijk zo niet aan toegaat. Er is helemaal geen dreiging van 3 jaar cel bij een kleine misstap. De pv's schending van de voorwaarden liggen met hopen op het parket... Je moet echt al systematisch en veelvuldig je voorwaarden schenden vooraleer ze je effectief opsluiten.

Daarnaast geloof ik wel dat ze hem kunnen helpen met zijn alcohol- en drugsverslaving maar ik stel me toch vragen over therapie voor zijn seksuele problematiek. We spreken over iemand die kickt op beelden van kleine kinderen die al krijsend misbruikt worden en die zijn eigen kinderen wou misbruiken he... Een oprechte vraag maar denk je dat zo iemand echt te 'genezen' valt? Ik denk eerlijk gezegd van niet daar zo iemand een volledig verval van normen en waarden heeft en dusdanig ver op het spectrum van een bepaalde geestesziekte zit. Ik zie iemand als Pichal liever ook gewoon niet meer in onze maatschappij. Het risico op toekomstige, nieuwe slachtoffers is gewoon te groot mijn inziens...
Ik ben zeker geen expert maar als je iemand uit de maatschappij wil in ons land, lijkt de enige oplossing me opsluiting. Dan zit je met levenslang, wat volgens mij gewoon onmogelijk is als strafmaat voor dit misdrijf, of iemand ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren en die zo op te sluiten. Dat laatste is volgens mij ook helemaal niet aan de orde want hij wist heel goed wat hij deed. Iemand die wel enige kennis van zaken heeft kan me verbeteren.

Je kan natuurlijk zeggen: sluit die enkele jaren op en de andere gedetineerden lossen het wel op voor ons, maar daar kan je als rechtssysteem in een beschaafd land niet echt mee werken.

Dus ik denk dat dit gewoon in lijn is met wat er verwacht werd, neen? En uiteindelijk, het stigma zal wel een goede straf zijn op zich. Het gaat hier niet over een anonieme pedofiel uiteindelijk, maar over iemand met een bekend gezicht en waarvan iedereen weet wat hij heeft gedaan.

Dus ik denk dat dit gewoon in lijn is met wat er verwacht werd, neen? En uiteindelijk, het stigma zal wel een goede straf zijn op zich. Het gaat hier niet over een anonieme pedofiel uiteindelijk, maar over iemand met een bekend gezicht en waarvan iedereen weet wat hij heeft gedaan.
Bovenstaande aldus. Mensen die zeggen: Dat ie voor eeuwig oprot.
Dan zijn er twee opties: Levenslang opsluiten of de 'kogel' en klaar.

Ieder zijn/haar mening maar je kan de wetgever niet uw mening opdringen.
Hoe erg de feiten ook zijn: Iedereen verdient in mijn ogen een tweede kans.

Van dat laatste ben ik trouwens niet zeker. Zijn naam is bekend, iedereen in België kent nu zijn gezicht.
Over 30 jaar loopt die mens nog steeds over het straat en fluisteren de mensen: **** dat is die viespeuk.

Eigenlijk is Pichal al levenslang gestraft door de publieke opinie hé.

Had hij cel gehad was hij met goed gedrag op 1 jaar buiten als het 3 jaar effectief was. In die 1 jaar cel had hij al eens goed kunnen nadenken wat hij gaat doen met z'n leven als ie buitenkomt. Een jaar of paar jaar cel betekend toch niet dat je niet meer kan rehabiliteren? Boete doen, voor alle kinderen die hun leven verwoest zagen door seksueel misbruik, en dan de 2de kans. Ja, dat stigma telt ook al als boete, maar als we iedereen zo gaan straffen , tjah .... Zo werd een verkrachter deze week ook vrij gesproken van een celstraf, want hij deed al boete op social media. De slachtoffers zijn er vet mee!
Misschien was de urine gooier wel een slachtoffer van seksueel kindermisbruik, dan plaats je dat ook wel weeral anders.

Had hij cel gehad was hij met goed gedrag op 1 jaar buiten als het 3 jaar effectief was. In die 1 jaar cel had hij al eens goed kunnen nadenken wat hij gaat doen met z'n leven als ie buitenkomt. Een jaar of paar jaar cel betekend toch niet dat je niet meer kan rehabiliteren? Boete doen, voor alle kinderen die hun leven verwoest zagen door seksueel misbruik. Misschien was de urine gooier wel een slachtoffer van seksueel kindermisbruik, dan plaats je dat ook wel weeral anders.
Ik denk dat 1 jaar cel ook had gekund. Dat was volgens mij ook gevorderd als extra straf door de aanklager?
Maar goed de rechter heeft anders beslist. Daar moeten we ons bij neerleggen. Het is wat het is.

Dat zal die ook krijgen na identificatie, niet? Dat is eigenrichting en dat is terecht verboden.
Terecht verboden? De linkse "mensen" die Pichal een handje boven het hoofd houden zorgen ervoor dat zulke toestanden gebeuren.

Mensen in het algemeen zijn het beu en nemen (TERECHT) zelf het heft in eigen handen.
Justitie is een grote lacher geworden en met alle besparingen die gaan komen, wordt de maatschappij alleen maar erger.

Terecht verboden? De linkse "mensen" die Pichal een handje boven het hoofd houden zorgen ervoor dat zulke toestanden gebeuren.

Mensen in het algemeen zijn het beu en nemen (TERECHT) zelf het heft in eigen handen.
Justitie is een grote lacher geworden en met alle besparingen die gaan komen, wordt de maatschappij alleen maar erger.
Als je eigenrichting gaat legaliseren krijg je een wraakmaatschappij waar mensen elkaar te pas en te onpas gaan afmaken. Pure chaos. Ik vind het een legitiem middel wanneer de rechtstaat niet meer bij machte is om te functioneren of totaal gecorrumpeerd is, maar dit is in België anno 2024 in mijn ogen niet het geval.

Als ik naar mijn buikgevoel kijk zou ik er niet rouwig om zijn dat verkrachters, moordenaars en kindermisbruikers een nekschot krijgen of dat hun slachtoffers/nabestaanden het recht in eigen handen nemen. Zou ik zelf ook willen doen als een van mijn geliefden dat lot zou ondergaan. Maar kunnen we een maatschappij bouwen op buikgevoel?

Voor mij hoeft die urinegooier niet bestraft te worden. Pichal heeft dat verdiend. Mijn probleem is met het idee van eigenrichting en dat je dat mag toelaten. Dat is een hellend vlak.

Maar enfin... wie hier of elders houdt Pichal een handje boven het hoofd? En hoe zou jij weten of die links stemmen?
Terecht het heft in eigen handen... wat een populistische onzin. Jij hebt te hard gereden, terecht als ik de voorruit van je auto kom inslaan? Of wie bepaalt in hoeverre het terecht is?

Ik heb dat in andere threads ook al geschreven, en ik heb er rechtstreeks en tweedehands ervaring mee dat zo iemand echt te genezen valt, ja. Is het je professionele mening dat hij dusdanig ver op het spectrum van een bepaalde geestesziekte zit? Niet om er onnozel over te doen of de draak mee te steken, maar dat is wel degelijk iets wat veel bestudeerd is. Een zware, maar wel beproefde tak van de psychiatrie. Het is niet omdat dit gaat over iets walgelijks als kindermisbruik dat de stoornis zelf daarom noodzakelijk veel minder behandelbaar is dan een dwangneurose bijvoorbeeld. Misschien wel, maar dat hangt van geval tot geval af. Wat uiteraard wel zo is, is dat het risico op slachtoffers oneindig veel groter en pijnlijker is bij pedofilie dan bij een dwangneurose, dus dat moet je ook ernstig beperken. Nog meer dan bij de meeste misdrijven.

Maar ik heb ook al wel vaker uitgeschreven in topics dat hoe onbespreekbaarder we therapie maken, hoe meer we mensen die ermee worstelen in een hoekje duwen waar ze nooit uit durven te komen waardoor ze nog méér kans maken om over te gaan op ergere zaken. Hoe meer we doen alsof het onbehandelbaar is, zodat we er niet naar moeten kijken als maatschappij, hoe meer slachtoffers we zelf maken.

En nog erger, wat veel mensen vaak vergeten en wat wel degelijk -ook uit diezelfde ervaringen- meespeelt: hoe meer we die mensen in een vergeetput willen gooien als monsters, hoe minder slachtoffers geneigd zullen zijn om het daarover te hebben. Ik weet niet of je weet hoe zo'n slachtoffer denkt, maar bij pedofilie gaat het heel vaak over familieleden. En uiteraard over kleine kinderen. Vaker wel dan niet is zo'n slachtoffertje ervan overtuigd dat hij/zij in fout is. Dat de schuld bij hem/haar ligt, of op z'n minst gedeelde schuld. Durf je dan dat schuldgevoel nog groter te maken door te zeggen: 'als je er iets van zegt, verscheur je je familie en gooien ze je oom in een vergeetput'? Ik vind dat héél moeilijk. Maar dat is er onlosmakelijk ook mee verbonden.

Edit: En om verder te bouwen op wat @Avondland legt, want dat vind ik ook, maar is misschien nog iets lastiger dan wat ik hierboven schreef... er is ook wel iets moois aan een samenleving die zelfs na zoiets bij oprechte spijt je weer in de armen kan sluiten. En samenleving is een heel breed woord, ik heb het letterlijk gezien bij families waar er kindermisbruik was, waarbij uiteindelijk de dader weer opgenomen is in de familie. Met vallen en opstaan en met héél veel jaren en héél veel gepraat.

Laatst bewerkt:
Het is erg gesteld dat een pedofiel, gepakt voor verzamelen en delen van zeer zwaar kindermisbruik (incl baby's), 3 jaar met uitstel krijgt. Dat is gewoonweg niet te verantwoorden en weeral een gigantische blaam voor justitie.

Walter Damen, die de urinegooiende man een gebrek aan manieren verweet. Oh de ironie.
Straks mag dat mediageil advocaatje weer bij Gert aan tafel zitten om de 'evenwichtige' uitspraak te gaan motiveren.

Zum kotzen.

Ik heb dat in andere threads ook al geschreven, en ik heb er rechtstreeks en tweedehands ervaring mee dat zo iemand echt te genezen valt, ja.

Serieuze vraag, hoe kan je dat echt weten om zo een statement te maken. Pichal is 45 ? Dus dat is decennia ongedetecteerd gebleven. Is het dan zo vergezocht dat men dat nog beter gaat kunnen wegsteken, zeker na een hoop ervaring met wat anderen naar kijken/ zoeken?

Edit: En om verder te bouwen op wat @Avondland legt, want dat vind ik ook, maar is misschien nog iets lastiger dan wat ik hierboven schreef... er is ook wel iets moois aan een samenleving die zelfs na zoiets bij oprechte spijt je weer in de armen kan sluiten. En samenleving is een heel breed woord, ik heb het letterlijk gezien bij families waar er kindermisbruik was, waarbij uiteindelijk de dader weer opgenomen is in de familie. Met vallen en opstaan en met héél veel jaren en héél veel gepraat.
En ik heb mijn twijfels bij het concept van "oprechte spijt" die pas opduikt wanneer men tegen de muur loopt. Dat is meer gedwongen spijt. De pedofiel die zelf naar voorkomt, zelf vraagt om zich uit de maatschappij te laten verwijderen tot zijn probleem is opgelost zal meer bewijs tonen van spijt dan iemand die daar door het systeem toe gedwongen wordt.

Maar enfin... wie hier of elders houdt Pichal een handje boven het hoofd? En hoe zou jij weten of die links stemmen?
Terecht het heft in eigen handen... wat een populistische onzin. Jij hebt te hard gereden, terecht als ik de voorruit van je auto kom inslaan? Of wie bepaalt in hoeverre het terecht is?

Ik heb dat in andere threads ook al geschreven, en ik heb er rechtstreeks en tweedehands ervaring mee dat zo iemand echt te genezen valt, ja. Is het je professionele mening dat hij dusdanig ver op het spectrum van een bepaalde geestesziekte zit? Niet om er onnozel over te doen of de draak mee te steken, maar dat is wel degelijk iets wat veel bestudeerd is. Een zware, maar wel beproefde tak van de psychiatrie. Het is niet omdat dit gaat over iets walgelijks als kindermisbruik dat de stoornis zelf daarom noodzakelijk veel minder behandelbaar is dan een dwangneurose bijvoorbeeld. Misschien wel, maar dat hangt van geval tot geval af. Wat uiteraard wel zo is, is dat het risico op slachtoffers oneindig veel groter en pijnlijker is bij pedofilie dan bij een dwangneurose, dus dat moet je ook ernstig beperken. Nog meer dan bij de meeste misdrijven.

Maar ik heb ook al wel vaker uitgeschreven in topics dat hoe onbespreekbaarder we therapie maken, hoe meer we mensen die ermee worstelen in een hoekje duwen waar ze nooit uit durven te komen waardoor ze nog méér kans maken om over te gaan op ergere zaken. Hoe meer we doen alsof het onbehandelbaar is, zodat we er niet naar moeten kijken als maatschappij, hoe meer slachtoffers we zelf maken.

En nog erger, wat veel mensen vaak vergeten en wat wel degelijk -ook uit diezelfde ervaringen- meespeelt: hoe meer we die mensen in een vergeetput willen gooien als monsters, hoe minder slachtoffers geneigd zullen zijn om het daarover te hebben. Ik weet niet of je weet hoe zo'n slachtoffer denkt, maar bij pedofilie gaat het heel vaak over familieleden. En uiteraard over kleine kinderen. Vaker wel dan niet is zo'n slachtoffertje ervan overtuigd dat hij/zij in fout is. Dat de schuld bij hem/haar ligt, of op z'n minst gedeelde schuld. Durf je dan dat schuldgevoel nog groter te maken door te zeggen: 'als je er iets van zegt, verscheur je je familie en gooien ze je oom in een vergeetput'? Ik vind dat héél moeilijk. Maar dat is er onlosmakelijk ook mee verbonden.

En hoe beperken we het risico op volgende slachtoffers nu juist in deze casus? Psychische stoornissen moeten inderdaad bespreekbaar worden, welke dan ook. En mensen moeten inderdaad gepaste hulp krijgen. Maar als er een strafbaar misdrijf volgt uit deze stoornis moet er ook een gepaste straf volgen, en nog belangrijker moet de maatschappij beschermd worden. In dit geval hebben we daartoe nu geen enkele garantie, terwijl er wel mogelijkheden toe waren. Dan had je misschien ook al een andere signaal gegeven naar de gemiddelde burger die nu opnieuw een heel hard gevoel van straffeloosheid zal hebben.

Je hebt gelijk, professioneel gezien heb ik geen verstand van psychische stoornissen en zeker niet over deze met een seksuele problematiek. Professioneel gezien kom ik wel, meer dan goed is, regelmatig in contact met slachtoffers van mensen als Pichal. Ik heb gezien hoe mensen mentaal en fysiek kapot gemaakt zijn door gasten als Pichal, ik heb gezien welke levenslange trauma's dit veroorzaakt, ik heb gezien hoe dit families uit elkaar rukt, ik heb gezien hoe slachtoffers uiteindelijk over gaan tot zelfdoding,... Rehabilitatie van mensen als Pichal klinkt allemaal heel mooi en is heel nobel maar mijn voornaamste zorg is nog steeds dat er geen nieuwe slachtoffers vallen. En daar heb je nu geen enkele garantie toe...

Het is erg gesteld dat een pedofiel, gepakt voor verzamelen en delen van zeer zwaar kindermisbruik (incl baby's), 3 jaar met uitstel krijgt. Dat is gewoonweg niet te verantwoorden en weeral een gigantische blaam voor justitie.

Walter Damen, die de urinegooiende man een gebrek aan manieren verweet. Oh de ironie.
Straks mag dat mediageil advocaatje weer bij Gert aan tafel zitten om de 'evenwichtige' uitspraak te gaan motiveren.

Zum kotzen.
Volledig mee eens!

Als jij te hard rijdt, een dodelijk ongeval veroorzaakt en krijgt ocharme een jaartje met uitstel - dan ja, dan mogen voor mijn part de ouders het heft in eigen handen nemen (en veel verder gaan dan louter uw ruitje inslaan hoor). Kijk eens naar hoeveel van die sjarels die een dodelijk ongeval hebben veroorzaakt gewoon een week erna terug rijden? En dan achteraf terug een accident veroorzaken?

Op hun website staat het volgende: "De Federale Overheidsdienst (FOD) Justitie zorgt ervoor dat criminaliteit wordt vervolgd, conflicten worden beslecht en slachtoffers een schadevergoeding kunnen eisen."
"Vervolgen" kunnen we stellen dat het gaat van het opsoren van de schuldige tot aan het eindvonnis? Dus het is niet per definitie straffen opleggen. Straffen komt amper aan te pas de dag van vandaag.

Het enige wat ze vooral doen is straffen met uitstel. Op die manier geef je géén goed signaal aan de bevolking.
Achterstallige huur? Geen probleem - wij werken iets uit en de verhuurder is de dupe.
Verspreiden van kinderbeelden? Geen probleem - meneer is een beetje ziek en moet "genezen" worden.
Dronken achter het stuur kruipen en een ongeval veroorzaken? Geen probleem - straf met uitstel en boete met gedeelte uitstel (ale en mss gewoon test opnieuw doen)

Alstublieft he....

Serieuze vraag, hoe kan je dat echt weten om zo een statement te maken. Pichal is 45 ? Dus dat is decennia ongedetecteerd gebleven. Is het dan zo vergezocht dat men dat nog beter gaat kunnen wegsteken, zeker na een hoop ervaring met wat anderen naar kijken/ zoeken?

En ik heb mijn twijfels bij het concept van "oprechte spijt" die pas opduikt wanneer men tegen de muur loopt. Dat is meer gedwongen spijt. De pedofiel die zelf naar voorkomt, zelf vraagt om zich uit de maatschappij te laten verwijderen tot zijn probleem is opgelost zal meer bewijs tonen van spijt dan iemand die daar door het systeem toe gedwongen wordt.
Hm, om zeker niet verkeerd begrepen te worden, ik zei daar 'zo iemand', op wat @The_Prodigy omschreef: iemand die kickt op beelden van seksueel misbruik van kinderen. Over deze specifieke zaak of deze man zou ik me nooit op die manier uitlaten. Hij is echter wel onderzocht door mensen die daar tonnen meer van weten, en die hebben blijkbaar geoordeeld dat dat mogelijk is. Dus ga ik wat dat betreft daarop af. Maar mijn uitspraak was algemeen.

En ook in dit topic heb ik al gezegd dat spijt die achteraf komt, helemaal niet hoeft te betekenen dat die niet oprecht zou zijn:
Maar dat weet je niet. Ik weet het ook niet, maar ik ken genoeg gevallen die constant spijt hebben over wat ze doen, maar het niet kunnen laten. En ook mensen die pas écht spijt krijgen en echt zien wat ze aan het doen zijn zodra anderen hen uit die bubbel trekken en hen met de neus op de feiten drukken.
Maar ik weet niet in hoeverre spijt hier meespeelt in de straf.

Volledig mee eens!

Als jij te hard rijdt, een dodelijk ongeval veroorzaakt en krijgt ocharme een jaartje met uitstel - dan ja, dan mogen voor mijn part de ouders het heft in eigen handen nemen (en veel verder gaan dan louter uw ruitje inslaan hoor). Kijk eens naar hoeveel van die sjarels die een dodelijk ongeval hebben veroorzaakt gewoon een week erna terug rijden? En dan achteraf terug een accident veroorzaken?

Op hun website staat het volgende: "De Federale Overheidsdienst (FOD) Justitie zorgt ervoor dat criminaliteit wordt vervolgd, conflicten worden beslecht en slachtoffers een schadevergoeding kunnen eisen."
"Vervolgen" kunnen we stellen dat het gaat van het opsoren van de schuldige tot aan het eindvonnis? Dus het is niet per definitie straffen opleggen. Straffen komt amper aan te pas de dag van vandaag.

Het enige wat ze vooral doen is straffen met uitstel. Op die manier geef je géén goed signaal aan de bevolking.
Achterstallige huur? Geen probleem - wij werken iets uit en de verhuurder is de dupe.
Verspreiden van kinderbeelden? Geen probleem - meneer is een beetje ziek en moet "genezen" worden.
Dronken achter het stuur kruipen en een ongeval veroorzaken? Geen probleem - straf met uitstel en boete met gedeelte uitstel (ale en mss gewoon test opnieuw doen)

Alstublieft he....
Schaf dan meteen het hele juridische apparaat af hé.

Ik vind dat je hiermee moet opletten. Niet omwille van Pichal (too little too late for him) maar stel
... je hebt zelf pedofiele gedachten. Je wil hulp zoeken maar overal lees je dan berichten en media dat je toch bij voorbaat verketterd en (af)geslacht zal worden.

Dan gaat die mens mogelijks géén hulp zoeken en krijg je over enkele jaren ne 'nieuwe' Pichal. Is dat dan wat wij willen?
Je kan dan ook gewoon zeggen: Ja want die mens is bij voorbaat reeds verloren. Maar die gedachte vind ik verkeerd.

Vandaar dat het anderzijds wel goed is dat er aandacht is aan deze zaak. We kunnen deze zaak gebruiken om oa mensen die hulp nodig hebben aan te sporen die hulp ook echt op te zoeken voor het te laat is. Laten we ons concentreren op de mensen 'die we nog kunnen redden'.

Dat zorgt er tevens voor dat ook potentiële slachtoffers nog gered kunnen worden.

Terug
Bovenaan