Hier wel.
Voorstel tot vereenvoudigde aangifte. Snel gekeken en we zouden 3850€ terugkrijgen.
Ik moet wel alles nog eens overlopen, want ik ben niet zeker dat alles er standaard in zit.
Hier ook voorstel gekregen. 3000 terug.
Na 15min erdoor te gaan en de woonbonus madam, federale langetermijn aftrek en rente appartement, kinderopvang, dividend, win win lening in te vullen is het al 6600 geworden.
Ze hadden voor de sport zelfs de baby die in september geboren is 2y geleden (en in 2023 nog niet naar de creche ging) op 'forfaitaire opvangaftrek' gezet ipv dat vinkje af te zetten. Mopje van paar 100 euro (benieuwd hoeveel dat vergeten te verzetten...). Alle opvang fiches zaten ook in TaxOnWeb, maar het getalletje was ~220 ipv >2000. Wederom, hoeveel vergeten dat te fixen...
Waarom een woonbonus lening die al 10y ingevuld wordt, niet automatisch ingevuld wordt, maar de KI van het verhuur appartement wel automatisch ingevuld wordt, ook een "mysterie"...
Anyway, de madam haar woonbonus van 2014 heeft geen verhoging meer naar 3040, maar staat op 2280. Die lening is al 3x geherfinancierd voor fiscale redenen en loopt nog tot 2046 als ik mij goed herinner. Benieuwd hoelang we die koe nog kunnen blijven melken. Wel jammer dat dat nog aan marginaal tarief is die oude woonbonussen, want madam heeft vorig jaar maar 3mnd gewerkt wegens geboorte+ouderschapsverlof en dus maar weinig belastingen...
Niet-eigen woning interest aftrek wsch laatste keer kunnen indienen. Lange termijnsparen aftrek normaal gezien blijven houden later. Eerst brengt ~500 euro op, de langetermijn aftrek ~1000.
Vanavond nog eens alles finetune en dubbel checken en wachten op Godot voor de zak geld.
Edit: Ik moet mij excuseren. Het is duidelijk aangegeven dat je moet nakijken met volgende boodschap
? Mogelijk hebben we niet alle informatie over uw kosten voor kinderopvang ontvangen. Ga naar code 1384 lager op deze pagina. Klik op het vergrootglas ("Mijn fiscale fiche") om alle attesten te bekijken die we hebben ontvangen. Klik op het lampje ("hulp bij het invullen") om te controleren of alle kinderopvangkosten correct zijn opgenomen en voeg zo nodig andere kinderopvangkosten toe.
? Volgens onze informatie betaalde u in 2023 opvangkosten voor uw kind jonger dan 3 jaar. U moet een keuze maken: • ofwel code 1038 (vak II) in om het belastingvoordeel voor kinderen jonger dan 3 jaar aan te vragen, • ofwel vult u code 1384 (vak X) in om het belastingvoordeel voor kinderopvangkosten aan te vragen. Het is niet mogelijk om beide belastingvoordelen aan te vragen voor hetzelfde kind. Wilt u weten wat voor u het voordeligst is? Test beide opties door te klikken op ‘Berekenen van de belastingen’ hierboven.